ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΔΕΝ ΩΦΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ (ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ)
ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΔΕΝ ΩΦΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ.
( ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ )
Τα θαύματα τα ενεργεί ο Θεός, δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι και γίνονταν, και πάντα θα γίνονται, αλλά κρύβουν θανάσιμους κινδύνους εάν δεν προσέξουμε.
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας προειδοποιεί και μας λέει, «Τα θαύματα ήταν απαραίτητα μόνο στην εποχή του Χριστού και των αγίων αποστόλων, γιατί το κήρυγμα τότε ήταν πρωτόγνωρο, γιατί νέα δόγματα και νέα ιερά μυστήρια εμφανίστηκαν. Αλλά και οι άνθρωποι και οι Εβραίοι και ειδωλολάτρες ήταν σκληροί και τιμωρούσαν με θάνατο όποιον τολμούσε να αμφισβητήσει την πίστη τους. Ακόμα όμως και διότι δεν υπήρχε ακόμα η Καινή Διαθήκη. Και γι’ αυτούς τους λόγους επέτρεπε ο Θεός να γίνονταν μεγάλα σημεία και τέρατα. Τώρα όμως που έχουμε την Αγία Γραφή τα θαύματα όχι μόνο δεν μας ωφελούν αλλά υπονομεύουν την πίστη μας, και μας οδηγούν στην απιστία.
Ο ιερός Χρυσόστομος κατηγορηματικά δηλώνει, ότι τα θαύματα βλάπτουν την πίστη μας, για τους εξής λόγους ...
1) Σε εκείνους που λένε ότι τα θαύματα χρειάζονται τους απαντώ ότι, η ψυχή των αγνωμόνων ανθρώπων ούτε με τα θαύματα πείθεται. ‘’δια τους λέγοντες ότι σημεία γίνεσθαι έδει, η αγνώμων ψυχή ουδέ μετά θαυμάτων πείθεται ‘’. Κατηγορηματικά πιστοποιείται αυτό, στο κατά Ιωάννη ΙΒ΄37 ( Τοσαῦτα δὲ αὐτοῦ σημεῖα πεποιηκότος ἔμπροσθεν αὐτῶν οὐκ ἐπίστευον εἰς αὐτόν ). Αλλά και για το λόγω αυτό , (Οὐκ ἐποίησεν ἐκεῖ δυνάμεις πολλὰς διὰ τὴν ἀπιστίαν αὐτῶν. Ματθ. ΙΓ’ 58).
2) Εκβιάζουν την ελευθερία της πίστεώς μας. Για το λόγω αυτό λέει ότι ο ασφαλέστερος δρόμος για τη σωτηρία μας είναι, να μην αναγκάζουμε με τα θαύματα να πιστέψουν, όσοι δεν πείθονται από το λόγο της Αγίας Γραφής. ‘’ αύτη η άριστη οδός σωτηρίας, τους μη βουλομένους δέχεστε τα λεγόμενα, μη καταναγκάζειν ‘’ . Και ακόμα ‘’μη μετ’ ενεχύρων πιστεύειν τω Θεώ ‘’.
3) Μας καθιστούν χρεώστες στο Θεό. Γι’ αυτό και Ο Ιησούς Χριστός μας είπε << εἰ μὴ ἦλθον καὶ ἐλάλησα αὐτοῖς, ἁμαρτίαν οὐκ εἶχον· νῦν δὲ πρόφασιν οὐκ ἔχουσι περὶ τῆς ἁμαρτίας αὐτῶν. εἰ τὰ ἔργα μὴ ἐποίησα ἐν αὐτοῖς ἃ οὐδεὶς ἄλλος πεποίηκεν, ἁμαρτίαν οὐκ εἶχον· >> Και «μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες»,
4) Τα θαύματα νοθεύουν την πίστη μας, διότι όταν δούμε θαύμα η πίστη μας δεν είναι καθαρή και δεν έχει καμία αξία. Διότι αυτό δεν είναι πίστη, αλλά είναι ανάγκη. ‘’ τούτο πίστις ουκ έστιν, η γαρ ανάγκη τούτο εποίησε και η περιφάνεια των ορωμένων ‘’.
5) Πλησιάζουμε το θεό μόνο από συμφέρον, αποβλέποντας στην υλική ανταπόδοση και όχι από ανιδιοτελή αγάπη και πίστη. Πάσχουμε από φοβερή διπλή πείνα, διότι δεν ερχόμαστε στην εκκλησία για να ακούσουμε το Λόγο του Κυρίου, αλλά για να τραφούμε με υλική ελεημοσύνη και έτσι στερούμαστε το έλεος του Θεού, ‘’ Νυν δε λιμός διπλούς και χαλεπός, λιμός ου του ακούσαι λόγον Κυρίου, αλλά του τραφήναι δι ελεημοσύνης, ημείς δε εν σπάνει του ελέους όντες του Θεού ‘’. Αυτό εννοούσε και ο Χριστός όταν έλεγε ‘’ ζητεῖτέ με, οὐχ ὅτι εἴδετε σημεῖα, ἀλλ' ὅτι ἐφάγετε ἐκ τῶν ἄρτων καὶ ἐχορτάσθητε. Ιωαν. Στ’ 26. ‘’.
6) Τα θαύματα γίνονται αιτία να γίνει πάρα πολύ μεγάλη η καταδίκη μας και να αυξηθεί η τιμωρίας μας. Διότι οι άνθρωποι δεν ωφελούνται από τα θαύματα, επειδή λησμονούν γρήγορα και ζητούν καινούργια θαύματα, γι’ αυτό και δεν ήταν τυχαία και μικρή η τιμωρία του Ιούδα. ‘’Το πλήθος ουδέν μέγαν εκαρπώσαστε εκ των θαυμάτων, ευθέως γουν απελανθάνοντο αυτοί, και ήτουν έτερον θαύμα. Ούτος ήν και τω Ιούδα κατάκριμα το γινόμενον, ού το τυχόν’’.
7) Τις περισσότερες φορές είναι δημιουργήματα φαντασίας των ανθρώπων, ή δαιμονικές οπτασίες, που μας οδηγούν σε πονηρές υποψίες και τέλος στην πλήρη απιστία. Ενώ ο καθαρός βίος φράσει τα στόματα όλων.
8) Ο διάβολος φυτεύει βαθιά στην ψυχή μας την υψηλοφροσύνη, όπου πάντοτε οδηγεί τους ανθρώπους στη διαίρεση, σε ομάδες οπαδών.
9) Γινόμαστε εύκολα θύματα στα χέρια του ίδιου του σατανά και των οργάνων του (ψευδοπροφήτες κ.λ.π.), παρουσιάζοντάς μας οράματα, όνειρα, θαύματα, προφητείες κ.λ.π. ( η δυνατόν να πλανήσουν και τους εκλεκτούς ). Αυτό ακριβός είναι βλασφημία Του Αγίου Πνεύματος, να παρουσιάζουν δηλαδή κάποιοι δήθεν (ευσεβείς), κάποιες δήθεν ενέργειες του Αγίου Πνεύματος (θαύματα, οράματα κ.λ.π.), που οι ίδιοι κατασκευάζουν, προς δικό τους όφελος.
10) Μας σπρώχνουν να πέσουμε στην πλάνη της γεροντολατρείας. ‘Όπου (ο γέροντας - γερόντισσα) παίρνει τη θέση αλάνθαστου μάγου δημιουργώντας ομάδες οπαδών.
Είναι η χειρότερη πλάνη να πιστεύουμε ότι,( τα θαύματα είναι η απόδειξη της πίστεώς μας ). Γιατί αν προσπαθήσουμε να αποδείξουμε την πίστη μας με τα θαύματα, θα φτάσουμε σε αδιέξοδο, διότι πολλά θρησκεύματα, ακόμα και οι σατανιστές, μπορούν να μας παρουσιάσουν πολλά Θαύματα κ.λ.π, ( η δυνατόν να πλανήσουν και τους εκλεκτούς ). Και έτσι γινόμαστε εύκολα θύματα στους ψευδοπροφήτες και στους ψευδοδιδασκάλους της κάθε εποχής.
Αναφέρει ακόμα ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ότι .
Αυτοί που ζητούν θαύματα το κάνουν, όχι για να απαλλαγούν από την απιστία τους, αλλά έτσι επιβεβαιώνουν την πονηρία τους, ( ούχ υπέρ του της απιστίας απαλλαγήναι ταύτα ήτουν, αλλά υπέρ του μάλλον αυτών βεβαιώσαι την πονηρίαν).
Αυτοί που ζητούν θαύματα είναι αυτοί που εκπειράζουν το Χριστό, όπως τότε και τώρα, (Ό τά σημεία αιτείν, πειραζόντων έστί καί τότε καί νύν).
Τα θαύματα προσελκύουν μόνο τους αφελείς, ενώ τους λογικούς η διδασκαλία της Αγίας Γραφής, (Τους μεν γαρ παχυτέρους τα σημεία εφείλκετο, τους δε λογικωτέρους αι διδασκαλίαι των Γραφών).
Τα θαύματα αναζητούν και σε αυτά προστρέχουν μόνο οι αμαρτωλοί άνθρωποι, από ιδιοτέλεια και πονηρία. Στην θριαμβευτική είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα, οι φαρισαίοι έλεγαν ‘’ ίδε ο κόσμος οπίσω αυτού απήλθεν’’. Και ερμηνεύει ο ιερός Χρυσόστομος ότι, ‘’κόσμο’’ ονομάζει η Αγία Γραφή αυτούς που ζουν με πονηρία, γι’ αυτό και πήγε στον Ιησού τόσος κόσμος, γιατί είδαν το θαύμα με το Λάζαρο και επίστευσαν προσωρινά. ‘’ Οίδε η Γραφήν κόσμον λέγειν, τους εν πονηρία ζώντας. Ού γαρ άν τοσούτοι μετέθεντο εξαίφνης, φησίν, εί μη επίστευσαν τω σημείω.’’
Όποιος πιστεύει ορθά και αγαπά το Χριστό όπως πρέπει, δεν έχει ανάγκη από θαύματα. ( Ή γαρ πιστός εί και φιλείς τον Χριστόν ως χρή, ού χρείαν έχεις σημείων.)
Τίποτα δεν είναι ισχυρότερο, από τα λόγια της Αγίας Γραφής. Είναι ισχυρότερο και από τα θαύματα. Όταν έκανε θαύματα ο Χριστός, ο κόσμος αντέλεγε, όταν τους ανέφερε λόγια από τις Γραφές σιωπούσαν και δεν μπορούσαν σε τίποτα να απαντήσουν.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη βλασφημία στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού από το ότι, ‘’Αντί να οδηγεί κάποιος τους ανθρώπους στον Ιησού Χριστό, να τους οδηγεί να θαυμάζουν ανθρώπους και στο τέλος τον ίδιο ‘’.
Σε ομιλία του ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει στο ποίμνιο του, ‘’ πέρυσι σας είπα πολλά θαύματα, για τους σεισμούς που έγιναν και για τον άγιο Βαβύλα κ.λ.π.‘’. Και ερωτά στη συνέχεια ο άγιος Ιωάννης, ‘’ ποιοί όμως από εσάς έχουν ωφεληθεί σε τίποτα από όλα αυτά τα θαύματα, μέχρι σήμερα? ‘’. Και απαντάει ο ίδιος ο άγιος Ιωάννης ’’ απολύτως κανένας. Διότι αυτό που μας ωφελεί δεν είναι τα θαύματα αλλά είναι η μελέτη της Αγίας Γραφής και αντί τα θαύματα, ο θαυμαστός τρόπος ζωής ‘’, ( και νεκρών εγειρομένων αξιοπιστέρας είναι τας Γραφάς, ότι παρά του Θεού γραφείσαι επέμφθησαν ).
Και καταλήγει στο τελικό συμπέρασμα ο ιερός Χρυσόστομος…
Η ακράδαντη πίστη προέρχεται μόνο από την μελέτη της Αγίας Γραφής, (και σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνουν οι Θεοφόροι πατέρες της εκκλησίας μας) και την τήρηση των δογμάτων Αυτής, με ευγνωμοσύνη και ανδρεία . Γι’ αυτό μας είπε Ο ίδιος Ο Χριστός« μακάριοι οἱ ἀκούοντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ φυλάσσοντες αὐτόν ». Αυτό μας το βεβαιώνει ο απόστολός Παύλος, στην προς Ρωμαίους επιστολή (Κ’, 17) « ἡ πίστις ἐξ ἀκοῆς, ἡ δὲ ἀκοὴ διὰ ρήματος Θεοῦ ».
Μας συμβουλεύει και μας προειδοποιεί και Ο ίδιος Ο Ιησούς Χριστός λέγοντάς μας,
<< τὰ ρήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, πνεῦμά ἐστι καὶ ζωή ἐστιν >> ( Ιω. στ, 26),
« Πλανάστε μη ειδότες τας γραφάς », ακόμα
«Γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν, καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς » και ακόμα
«ὅστις γὰρ ἂν ποιήσῃ τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς, αὐτός μου ἀδελφός καὶ ἀδελφὴ καὶ μήτηρ ἐστίν. ». Τέλος
<< ἐάν τις ἀγαπᾷ με, τὸν λόγον μου τηρήσει, καὶ ὁ πατήρ μου ἀγαπήσει αὐτόν, καὶ πρὸς αὐτὸν ἐλευσόμεθα καὶ μονὴν παρ' αὐτῷ ποιήσομεν.>>
( ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ )
Τα θαύματα τα ενεργεί ο Θεός, δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι και γίνονταν, και πάντα θα γίνονται, αλλά κρύβουν θανάσιμους κινδύνους εάν δεν προσέξουμε.
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας προειδοποιεί και μας λέει, «Τα θαύματα ήταν απαραίτητα μόνο στην εποχή του Χριστού και των αγίων αποστόλων, γιατί το κήρυγμα τότε ήταν πρωτόγνωρο, γιατί νέα δόγματα και νέα ιερά μυστήρια εμφανίστηκαν. Αλλά και οι άνθρωποι και οι Εβραίοι και ειδωλολάτρες ήταν σκληροί και τιμωρούσαν με θάνατο όποιον τολμούσε να αμφισβητήσει την πίστη τους. Ακόμα όμως και διότι δεν υπήρχε ακόμα η Καινή Διαθήκη. Και γι’ αυτούς τους λόγους επέτρεπε ο Θεός να γίνονταν μεγάλα σημεία και τέρατα. Τώρα όμως που έχουμε την Αγία Γραφή τα θαύματα όχι μόνο δεν μας ωφελούν αλλά υπονομεύουν την πίστη μας, και μας οδηγούν στην απιστία.
Ο ιερός Χρυσόστομος κατηγορηματικά δηλώνει, ότι τα θαύματα βλάπτουν την πίστη μας, για τους εξής λόγους ...
1) Σε εκείνους που λένε ότι τα θαύματα χρειάζονται τους απαντώ ότι, η ψυχή των αγνωμόνων ανθρώπων ούτε με τα θαύματα πείθεται. ‘’δια τους λέγοντες ότι σημεία γίνεσθαι έδει, η αγνώμων ψυχή ουδέ μετά θαυμάτων πείθεται ‘’. Κατηγορηματικά πιστοποιείται αυτό, στο κατά Ιωάννη ΙΒ΄37 ( Τοσαῦτα δὲ αὐτοῦ σημεῖα πεποιηκότος ἔμπροσθεν αὐτῶν οὐκ ἐπίστευον εἰς αὐτόν ). Αλλά και για το λόγω αυτό , (Οὐκ ἐποίησεν ἐκεῖ δυνάμεις πολλὰς διὰ τὴν ἀπιστίαν αὐτῶν. Ματθ. ΙΓ’ 58).
2) Εκβιάζουν την ελευθερία της πίστεώς μας. Για το λόγω αυτό λέει ότι ο ασφαλέστερος δρόμος για τη σωτηρία μας είναι, να μην αναγκάζουμε με τα θαύματα να πιστέψουν, όσοι δεν πείθονται από το λόγο της Αγίας Γραφής. ‘’ αύτη η άριστη οδός σωτηρίας, τους μη βουλομένους δέχεστε τα λεγόμενα, μη καταναγκάζειν ‘’ . Και ακόμα ‘’μη μετ’ ενεχύρων πιστεύειν τω Θεώ ‘’.
3) Μας καθιστούν χρεώστες στο Θεό. Γι’ αυτό και Ο Ιησούς Χριστός μας είπε << εἰ μὴ ἦλθον καὶ ἐλάλησα αὐτοῖς, ἁμαρτίαν οὐκ εἶχον· νῦν δὲ πρόφασιν οὐκ ἔχουσι περὶ τῆς ἁμαρτίας αὐτῶν. εἰ τὰ ἔργα μὴ ἐποίησα ἐν αὐτοῖς ἃ οὐδεὶς ἄλλος πεποίηκεν, ἁμαρτίαν οὐκ εἶχον· >> Και «μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες»,
4) Τα θαύματα νοθεύουν την πίστη μας, διότι όταν δούμε θαύμα η πίστη μας δεν είναι καθαρή και δεν έχει καμία αξία. Διότι αυτό δεν είναι πίστη, αλλά είναι ανάγκη. ‘’ τούτο πίστις ουκ έστιν, η γαρ ανάγκη τούτο εποίησε και η περιφάνεια των ορωμένων ‘’.
5) Πλησιάζουμε το θεό μόνο από συμφέρον, αποβλέποντας στην υλική ανταπόδοση και όχι από ανιδιοτελή αγάπη και πίστη. Πάσχουμε από φοβερή διπλή πείνα, διότι δεν ερχόμαστε στην εκκλησία για να ακούσουμε το Λόγο του Κυρίου, αλλά για να τραφούμε με υλική ελεημοσύνη και έτσι στερούμαστε το έλεος του Θεού, ‘’ Νυν δε λιμός διπλούς και χαλεπός, λιμός ου του ακούσαι λόγον Κυρίου, αλλά του τραφήναι δι ελεημοσύνης, ημείς δε εν σπάνει του ελέους όντες του Θεού ‘’. Αυτό εννοούσε και ο Χριστός όταν έλεγε ‘’ ζητεῖτέ με, οὐχ ὅτι εἴδετε σημεῖα, ἀλλ' ὅτι ἐφάγετε ἐκ τῶν ἄρτων καὶ ἐχορτάσθητε. Ιωαν. Στ’ 26. ‘’.
6) Τα θαύματα γίνονται αιτία να γίνει πάρα πολύ μεγάλη η καταδίκη μας και να αυξηθεί η τιμωρίας μας. Διότι οι άνθρωποι δεν ωφελούνται από τα θαύματα, επειδή λησμονούν γρήγορα και ζητούν καινούργια θαύματα, γι’ αυτό και δεν ήταν τυχαία και μικρή η τιμωρία του Ιούδα. ‘’Το πλήθος ουδέν μέγαν εκαρπώσαστε εκ των θαυμάτων, ευθέως γουν απελανθάνοντο αυτοί, και ήτουν έτερον θαύμα. Ούτος ήν και τω Ιούδα κατάκριμα το γινόμενον, ού το τυχόν’’.
7) Τις περισσότερες φορές είναι δημιουργήματα φαντασίας των ανθρώπων, ή δαιμονικές οπτασίες, που μας οδηγούν σε πονηρές υποψίες και τέλος στην πλήρη απιστία. Ενώ ο καθαρός βίος φράσει τα στόματα όλων.
8) Ο διάβολος φυτεύει βαθιά στην ψυχή μας την υψηλοφροσύνη, όπου πάντοτε οδηγεί τους ανθρώπους στη διαίρεση, σε ομάδες οπαδών.
9) Γινόμαστε εύκολα θύματα στα χέρια του ίδιου του σατανά και των οργάνων του (ψευδοπροφήτες κ.λ.π.), παρουσιάζοντάς μας οράματα, όνειρα, θαύματα, προφητείες κ.λ.π. ( η δυνατόν να πλανήσουν και τους εκλεκτούς ). Αυτό ακριβός είναι βλασφημία Του Αγίου Πνεύματος, να παρουσιάζουν δηλαδή κάποιοι δήθεν (ευσεβείς), κάποιες δήθεν ενέργειες του Αγίου Πνεύματος (θαύματα, οράματα κ.λ.π.), που οι ίδιοι κατασκευάζουν, προς δικό τους όφελος.
10) Μας σπρώχνουν να πέσουμε στην πλάνη της γεροντολατρείας. ‘Όπου (ο γέροντας - γερόντισσα) παίρνει τη θέση αλάνθαστου μάγου δημιουργώντας ομάδες οπαδών.
Είναι η χειρότερη πλάνη να πιστεύουμε ότι,( τα θαύματα είναι η απόδειξη της πίστεώς μας ). Γιατί αν προσπαθήσουμε να αποδείξουμε την πίστη μας με τα θαύματα, θα φτάσουμε σε αδιέξοδο, διότι πολλά θρησκεύματα, ακόμα και οι σατανιστές, μπορούν να μας παρουσιάσουν πολλά Θαύματα κ.λ.π, ( η δυνατόν να πλανήσουν και τους εκλεκτούς ). Και έτσι γινόμαστε εύκολα θύματα στους ψευδοπροφήτες και στους ψευδοδιδασκάλους της κάθε εποχής.
Αναφέρει ακόμα ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ότι .
Αυτοί που ζητούν θαύματα το κάνουν, όχι για να απαλλαγούν από την απιστία τους, αλλά έτσι επιβεβαιώνουν την πονηρία τους, ( ούχ υπέρ του της απιστίας απαλλαγήναι ταύτα ήτουν, αλλά υπέρ του μάλλον αυτών βεβαιώσαι την πονηρίαν).
Αυτοί που ζητούν θαύματα είναι αυτοί που εκπειράζουν το Χριστό, όπως τότε και τώρα, (Ό τά σημεία αιτείν, πειραζόντων έστί καί τότε καί νύν).
Τα θαύματα προσελκύουν μόνο τους αφελείς, ενώ τους λογικούς η διδασκαλία της Αγίας Γραφής, (Τους μεν γαρ παχυτέρους τα σημεία εφείλκετο, τους δε λογικωτέρους αι διδασκαλίαι των Γραφών).
Τα θαύματα αναζητούν και σε αυτά προστρέχουν μόνο οι αμαρτωλοί άνθρωποι, από ιδιοτέλεια και πονηρία. Στην θριαμβευτική είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα, οι φαρισαίοι έλεγαν ‘’ ίδε ο κόσμος οπίσω αυτού απήλθεν’’. Και ερμηνεύει ο ιερός Χρυσόστομος ότι, ‘’κόσμο’’ ονομάζει η Αγία Γραφή αυτούς που ζουν με πονηρία, γι’ αυτό και πήγε στον Ιησού τόσος κόσμος, γιατί είδαν το θαύμα με το Λάζαρο και επίστευσαν προσωρινά. ‘’ Οίδε η Γραφήν κόσμον λέγειν, τους εν πονηρία ζώντας. Ού γαρ άν τοσούτοι μετέθεντο εξαίφνης, φησίν, εί μη επίστευσαν τω σημείω.’’
Όποιος πιστεύει ορθά και αγαπά το Χριστό όπως πρέπει, δεν έχει ανάγκη από θαύματα. ( Ή γαρ πιστός εί και φιλείς τον Χριστόν ως χρή, ού χρείαν έχεις σημείων.)
Τίποτα δεν είναι ισχυρότερο, από τα λόγια της Αγίας Γραφής. Είναι ισχυρότερο και από τα θαύματα. Όταν έκανε θαύματα ο Χριστός, ο κόσμος αντέλεγε, όταν τους ανέφερε λόγια από τις Γραφές σιωπούσαν και δεν μπορούσαν σε τίποτα να απαντήσουν.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη βλασφημία στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού από το ότι, ‘’Αντί να οδηγεί κάποιος τους ανθρώπους στον Ιησού Χριστό, να τους οδηγεί να θαυμάζουν ανθρώπους και στο τέλος τον ίδιο ‘’.
Σε ομιλία του ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει στο ποίμνιο του, ‘’ πέρυσι σας είπα πολλά θαύματα, για τους σεισμούς που έγιναν και για τον άγιο Βαβύλα κ.λ.π.‘’. Και ερωτά στη συνέχεια ο άγιος Ιωάννης, ‘’ ποιοί όμως από εσάς έχουν ωφεληθεί σε τίποτα από όλα αυτά τα θαύματα, μέχρι σήμερα? ‘’. Και απαντάει ο ίδιος ο άγιος Ιωάννης ’’ απολύτως κανένας. Διότι αυτό που μας ωφελεί δεν είναι τα θαύματα αλλά είναι η μελέτη της Αγίας Γραφής και αντί τα θαύματα, ο θαυμαστός τρόπος ζωής ‘’, ( και νεκρών εγειρομένων αξιοπιστέρας είναι τας Γραφάς, ότι παρά του Θεού γραφείσαι επέμφθησαν ).
Και καταλήγει στο τελικό συμπέρασμα ο ιερός Χρυσόστομος…
Η ακράδαντη πίστη προέρχεται μόνο από την μελέτη της Αγίας Γραφής, (και σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνουν οι Θεοφόροι πατέρες της εκκλησίας μας) και την τήρηση των δογμάτων Αυτής, με ευγνωμοσύνη και ανδρεία . Γι’ αυτό μας είπε Ο ίδιος Ο Χριστός« μακάριοι οἱ ἀκούοντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ φυλάσσοντες αὐτόν ». Αυτό μας το βεβαιώνει ο απόστολός Παύλος, στην προς Ρωμαίους επιστολή (Κ’, 17) « ἡ πίστις ἐξ ἀκοῆς, ἡ δὲ ἀκοὴ διὰ ρήματος Θεοῦ ».
Μας συμβουλεύει και μας προειδοποιεί και Ο ίδιος Ο Ιησούς Χριστός λέγοντάς μας,
<< τὰ ρήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, πνεῦμά ἐστι καὶ ζωή ἐστιν >> ( Ιω. στ, 26),
« Πλανάστε μη ειδότες τας γραφάς », ακόμα
«Γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν, καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς » και ακόμα
«ὅστις γὰρ ἂν ποιήσῃ τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς, αὐτός μου ἀδελφός καὶ ἀδελφὴ καὶ μήτηρ ἐστίν. ». Τέλος
<< ἐάν τις ἀγαπᾷ με, τὸν λόγον μου τηρήσει, καὶ ὁ πατήρ μου ἀγαπήσει αὐτόν, καὶ πρὸς αὐτὸν ἐλευσόμεθα καὶ μονὴν παρ' αὐτῷ ποιήσομεν.>>
Comments
Post a Comment