ΙΕΡΟΣΥΝΟΔΙΚΟΣ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΙΚΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ


ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΤΙ ΕΓΡΑΨΑΜΕΝ ΕΝ ΕΤΕΙ 2001 ΕΙΣ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΔΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ:

Α.Π. 209 ‘Εν τ πισκοπεί γ. Ακατερίνης τ 19-6-2001

Μακαριτατε, Σεβασμιτατοι ᾿Αρχιερες. Πρσχωμεν, να  Χριστς εη ν τ μσω μν πντοτε.
Δι τν ᾿Ορθδοξον ᾿Εκκλησαν τΣυνοδικν σστημα διοικσεως πηγζει, προδιαγρφεται, στηρζεται κα μπνεται πτν πρτην ᾿Αποστολικν Σνοδον. Ατ εναι τ αἰώνιον πρτυπον, ες τ ποονστηρχθησαν κα α π᾿ ρχς Αγιαι Οκουμενικα κα λοιπα ᾿Ορθδοξοι Σνοδοι.᾿Απ ατ τ πρτυπον πρπει ν μπνεται κθε Σνοδος μας, δι ν εναι ληθς Σνοδος τς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας κα ν κπροσωπγνησως Ατν (τν ᾿Εκκλησαν). Παρακαλ νδιερωτηθμεν ἐάν μες, ς ᾿Αρχιερες, κας Σνοδος, μπνεμεθα π ατ τ πρτυπα. Οροι ο ποοι, π σα γνωρζομεν, προϋποτθενται δι μαν Σνοδον, δι ν εναις α Αγιαι Σνοδοι τς ᾿Ορθοδοξας, κα νκπροσωπ κα ν κφρζ τν ᾿Ορθδοξον᾿Εκκλησαν, συνοψζονται ς κτωθι.
α) Πρπει λοι ο συμμετχοντες ες τν Σνοδον ᾿Επσκοποι ν γιανουν ν τ Πστει: "Ο γρ οἷόν τε συνδ συναριθμηθναι τος περ τν πστιν σεβοντας" (Μ. Αθανασου, ΒΕΠΕΣ, 31, 260). Δν δνανται πομνως ες μαν Σνοδον ν εναι συμπρεδροι ο "παρξιοπστων νθρπων" κατηγορηθντες "πκακοδοξα" κα μλιστα καταφαν.
β) Ες μαν ᾿Ορθδοξον Σνοδονποιαδποτε ποψις, διαφωνα π Κανονικο Δογματικο θματος, νστασις κλπ, δν νοεται ν περιφρονται κα ν παραγκωνζεται κα οτω ν ποσιωπται τ θμα,  κα διφορος γνμη - πρτασις ᾿Επισκπου, ν φιμνεται τΣυνοδικν μλος μ συμπεριφορνξουσιαστικν κα λαζονικν, κλπ.. Δηλαδ ες μαν ᾿Ορθδοξον Σνοδον πρτον εραρχονται τ θματα κα κατπιν ντιμετωπζονται κατακτοποιονται τατα λεθερα κα πραν σκοπιμοττων  παρεμβολν τρτων. Ομετχοντες δον ν χουν ελικριν διθεσιν νσυζητσουν κα ν ποφασσουν χι κατ τδιον θλημα,  κα λλοτρων, λλ κατ τθλημα το Θεο. Τ φαινμενον τς καταλσεως το ρου ατο συναντμεν πληθωρικς ες τς μρας μας, κα ατ εναι πο λλοτρινει ᾿Επισκπους, λλ καλοκλρους Συνδους π τ ᾿Ορθδοξον Συνοδικν σστημα.
γ) ᾿Εν Συνδ εναι λεθερος  ρθδοξος λγος ες λα τ μλη, δν περιφρονεται κανες, οτε μ τν πρφασιν λλεψεως χρνου  δι᾿λλον τιν λγον, λλ συζητνται καξετζονται λεθερα τ θματα κα ναζητεται τ δκαιον, τ ληθς κα "πολλς συζητσεως γενομνης", καταλγει  Σνοδος ες τ "δοξε τ γίῳ Πνεματι κα μν" (Πρξ. ΙΕ, 7 κα 28). Λειτουργε  Ιερ Σνοδος μας κατ᾿ ατ τπρτυπα,  λλοιθη ες τς μρας μας λειτουργα το Συνοδικο θεσμο κα ς κ τοτου προκπτει ντονος  κρσις Συνοδικτητος;
δ) ᾿Επιβλλεται α ποφσεις ν μ εναι προαποφασισμναι, διτι τ προαποφασζεινξωσυνοδικς κα δ παρ ξωσυνοδικν, καν τισιν κα ξωεκκλησιαστικν προσπων,ποτελε οσιαστικν κατλυσιν τς Συνδου καναιδ μπαιγμν το Συνοδικο θεσμο τς᾿Ορθοδοξας, βλπτει τ ργον τς ᾿Εκκλησας κα ν τλει ποτελε τν σχτην βλασφημαν κατ το Αγου Πνεματος.
ε) Α Συνοδικα ποφσεις κα σμερον δον ν διπωνται, κα ν πωνται κα ν συμφωνον πρς τς ποφσεις κα τ θσμια λων τνΑγων Οκουμενικν κα λοιπν ᾿Ορθοδξων Συνδων, δι τν ποων νργησεν  μα Χρις το νς Αγου Πνεματος. Μνον οτω διαφυλσσεται  ᾿Αποστολικτης κα Πατερικτης, μες δ παραμνομεν ᾿Ορθδοξοι κα γνσιοι Ατς ᾿Επσκοποι. Οτω μνον μπορομε ν λμε μετ τν Πατρων τς Δ' Οκουμενικς Συνδου: "Ατη  πστις τν Πατρων, ατη  Πστις τν ᾿Αποστλων, πντες οτω πιστεομεν. Ο ᾿Ορθδοξοι οτω πιστεουσιν"
στ) Δι ν κριθ τελικ μα Σνοδος, ςντως ᾿Ορθδοξος, εναι ναγκαον αποφσεις της ν γνουν ποδεκτα κα π τς καθ᾿ λου ᾿Εκκλησας. Δηλαδ π πντων τν᾿Ορθοδξων Ιεραρχν, τν λοιπν Κληρικν, τν Μοναχν κα τν λαϊκν. Ο γιος Μξιμος Ομολογητς λγει: "Τς γενομνας Συνδους εσεβς πστις κυρο κα πλιν,  τν δογμτων ρθτης κρνει τς Συνδους".(Πηδλιο, σελ. 118).
Μακαριτατε, Σεβασμιτατοι ᾿Αρχιερες. Κατ τ τρα τελευταα τη σς πστειλακατοντδες γγραφα μ τ ποα χω διαχωρσει τς εθνας μου π συγκεκριμνων παραβισεων τς Κανονικς Τξεως. Μσα πτ γγραφα ατ χω διατυπσει πληθωρικς τς πψεις μου δι τν Κανονικν, δικααν κα᾿Ορθδοξον ντιμετπισιν τν μεγλων κασοβαρν παρκτν κκλησιαστικν προβλημτων Πστεως, Ομολογας,᾿Αποστολικς Διαδοχς, Θεολογικο Διαλγου, Διοικητικ, κλπ. Τ γγραφα τατα μχρι σμερα δν λφθησαν καθλου π᾿ ψιν, τ δπρχοντα κα καταγγελθντα θματα, μδιατερον πεσμα δν εραρχονται κα δνντιμετωπζονται.
Κα τοτο, ταν τ δια θματα πειλον νμς καταπνξουν. Τουναντον, παρατηρεται, τι συνεχς, μσα π τ δια γγραφα, χαλκεονται ψευδες κατηγοραι κα συκοφανται, α ποαι χρησιμοποιονται ς μσα κα τεχνητολγοι διξεως μν, ς κα λλων πο δννχονται ατς τς παρανομας. Τποτλεσμα εναι τι διασαλεεται  Κανονικτξις κα χειμζεται πργματι τ Σμα τς᾿Εκκλησας.
Τ κεμεν μας ατ, μσα π τ ποα πιστεομεν, τι διεξγεται νας τμιοςκκλησιαστικς γν πρ τς ᾿ΟρθοδξουΟμολογας, πρ τς διαφυλξεως νοθετου τς ᾿Αποστολικς Διαδοχς, κα δι τν περιφρορησιν τς Κανονικς Τξεως, δημοσως πλον, πλν μ δεινς περιστροφς κα οριστολογας, χαρακτηρζονται ς σεβ, τγραφμεν μας ς διαστροφικ τς ληθεας, λαχισττης μας δ συκοφαντομεθα κα "πσχτη προδοσίᾳ" !. Διτι τ λλο σημανει, τι τδημοσιογραφικ ργανο τς ᾿Ιερς Συνδου γρφει, ξ νματος δθεν τς Συνδου, τι "ξυπηρετμεν διοτελες στχους κα σκοτεινσχδια κατ τς χειμαζομνης ᾿Εκκλησας τοΧριστο". Ατ κριβς εναι κακοθης φαντασα χι μις ρρωστημνης ψυχολογικποστσεως, λλ συνειδητν σκευωρν, οποοι νγαγον τν μθοδον τατην ες κριονργον των.
᾿Αλλ κα  Ημερησα Διταξις τςΙεραρχας, πως διατυπνεται ες τ Α.Π. 3153/19-6-2001 γγραφον, τ ποον πογρφει παρανμως ρισθες ᾿Αρχιγραμματες (π. Δημτριος Τσαρκατζγλου) δν περιλαβεν τπροηγομενα πραγματικ Δογματικ καΚανονικ θματα, οα τν πντε, το ΘεολογικοΔιαλγου, το ΙΦΣΚΑΕ, τν κειμνων το π.᾿Αμφιλοχου κα τ συναφπως κα τ τοιατα το κ. ᾿Ελευθ. Γκουτζδη, λλ περιλαβεν να θματα κ τν τελευταων μας καυστικνγγρφων, φκε δ κα τ κεμενα τς "᾿Ορθοδξου Πνος"!. Τ χεριστον δ ες τν περπτωσιν ατν εναι, τι τ θματα τς Η.Δ. εναι πολτως προσηρμοσμνα καπεριελφθησαν ες "κτλεσιν" τν ντολν τν Φλωρινικν κ.κ.Σαραντοπολου καΣακκαρλλου ν κδιωχθον  θεολγος κ.᾿Ελευθ. Γκουτζδης κα σχτως κα ᾿Επσκοπος Κρυκος.(Ορτε "Φων᾿Ορθοδοξας" τεχη 908 κα 909, που γνεται λγος δι τιμωραν, σων δν συμφωνον μτν γνμη τους). Ατ εναι  σημερινποκορφωσις τς μονμου κρσεως Συνοδικτητος,  ποα φσταται καλλοτρινει, τος πευθνους κα, ε θμις επεν, κα τος νεχομνους τατην.
Η λαχισττης μου ρνομαι τν τοιατην καταχρηστικν Ημερησαν Διταξιν κα ς᾿Αρχιερες τς ᾿Εκκλησας το Χριστο κα ς Συνοδικν μλος ζητ ν εραρχηθον τθματα σμερον, ατν δ τν στιγμν ν μς δοθον κα τ Πρακτικ κα α ποφσεις, ασχετικα μ τν "πασν" μου κ τς θσεως το᾿Αρχιγραμματως. Ν μς δοθς χομεν ζητσει, κα  ξ 62 σελδων Εκθεσις τς᾿Επιτροπς,  ποα μ Συνοδικν πφασινστλη να ρευνσ τ τς Ιεραποστολς ες Ρουμαναν.
᾿Εν τατα, στω σμερον δν θλετε λβπ᾿ ψιν, λλ προτθεσθε κα ν τ παροσΣυνδ ν γν κατχρησις το θεσμο κα ντεθ δι᾿ λλην μαν φορν ες τν πηρεσαν καταχθονων σχεδων τρτων, μες δν δυνμεθα ν συμμεθξωμεν κα ν συμβλωμεν ες τν κατχρησιν το θεσμο. Δν γινμεθαποχεριοι κα κτελεστικ ργανα, οτε τοδικο μας παρασυνοδικο κατεστημνου, οτε τν κ. Σαραντοπολου Σακαρλλου, οτε σων κρβονται κα πσω π ατος.
Ως ᾿Επσκοποι δσαμεν κατ τν χειροτοναν μας, τν πσχεσιν ν φυλξωμεν ατν τν γαν Παρακαταθκην, σα δ περτο Συνοδικο θεσμο κα περ λων τν θεμτων Πστεως κα Κανονικς Τξεωςγραψα, δν εναι τποτ᾿ λλο παρ συνπεια πρς ατν τν πσχεσιν, πρς ατν τνγαν Παρακαταθκην.
Πραν τν νωτρω, σχτωςσημειθησαν κα τερα συγκεκριμνα γεγοντα, τ ποα ρμηνευμενα ποδεικνουν, τι πργματι κα κατ᾿ ατν τν Συνεδρασιν τςΙερς Συνδου τοιμζονται, παρασυνοδικς κα ξωσυνοδικς, διωκτικα κα καταδικαστικακατ τς λαχισττητς μου κα ναντον το κ.᾿Ελευθερου Γκουτζδη πρξεις κα ποφσεις. Σς διαβεβαιομεν, τι δν θ τς λβωμεν κνπ᾿ ψιν, διτι ς χουν τ πργματα, α τυχν καταδικαστικα  διωκτικα καθ᾿ μνποφσεις, δν δνανται ν εναι παρ μνονντικανονικα κα δικοι, ς πρξεις δσκοπιμτητος θ ξυπηρετον σχδια κα μνον το παλαιοημερολογιτικο Οκουμενισμο.
Κα ο ᾿Ορθδοξοι ᾿Επσκοποι χριτι Χριστο δν δειλιζουν, δν πτονται, κν λαι α δυνμεις το Αδου γερθον. Παρ τατα εσεβστως κα νθρμως παρακαλομε νπικρατσ ες λους μας σνεσις κα ν πασ ξυπηρτησις λλοτρων σχεδων. Παρακαλδιαιτρως τος δο ᾿Αρχιερες, τν Μακαριτατον, ς Πρεδρον κα τν Σεβ. Πειραις, ς ᾿Αντιπρεδρον, δι τπροσωπικν των καλν κα τς ᾿Εκκλησας, νσκεφθον νηφαλιτερα. Διτι ν θελσουν νσυνεχσουν ες τ διον πνεμα τς 16-6-2001 (᾿Ενδημοσης), ς γνωρζουν καλς, τι μες προσωπικς,  κα  κ. Γκουτζδης, ες οδν θβλαφθμεν π τς "ποφσεις" των, τςποας δη χουν λβει,  χει πιβλει τπαρασυνοδικν κα δι᾿ ατο τξωεκκλησιαστικν κατεστημνον. ᾿Ιδο τπνεμα τς ᾿Ενδημοσης Ιερς Συνδου τς 16-6-2001 :
α) Κατ τν ᾿Ενδημοσαν Ιερ Σνοδον τς 16-6-2001 καταθτοντες μες τν π᾿ ριθμ. 208/16-6-2001 Καταγγελαν - Υπμνησιν,λχθησαν τ κτωθι: Ο Μακαριτατος επε: "Μνο τ θμα ν σημεισουμε στ Πρακτικ, τ γγραφο δν παραλαμβνεται", ν  Σεβ/τος Πειραις: "Οχι Μακαριτατε, ν κατατεθ, εναι ες βρος του, τ χρειαζμαστε...". Τ λγει ατ; Νομζομεν ποκαλπτει τς προθσεις, κα τπροσωπικν μσος κα κφρζει τ πνεμα τςντιδικας, μ ,τι ατ συνεπγονται δι᾿ ναν᾿Αρχιερα. β) Ες τν δαν ᾿Ενδημοσαν  διος᾿Αρχιερες ς π καθδρας παντ στνπιμον μου ν σημειωθον ες τν Ημερησαν Διταξιν κα τ θματα πο προτενει λαχισττης μου: "Ο, τι θματα χεις ν τκαταθσς στν Ιεραρχα, κε θ τ πομε". Τλλο σημανει κα ατ;
Τ διο πνεμα κυριαρχε κα κτς Συνδου:Ο Μακαριτατος πευθυνμενος εςνθρπους πο διατυπνουν τν γωναν των δι τ σα συμβανουν, λγει: "Τελεωσε τ θμα, στν Σνοδο τν Μεσογαας θ τν τιμωρσουμε", π δ μοναχς τοπεριβλλοντος το Αγου Μοδστου, πο "λνει κα δνει", πρ λγων μερν λχθη: "Τρα εναι ργ ν τ βρομε μ τν Κρυκο, τπργματα πραν τ δρμο τους".
Κατπιν τν νωτρω δηλομεν, τι φ᾿σον συνεχσ  παροσα Σνοδος τςργασας π τν θεμτων τς Ημερησας Διατξεως, ς χει ατη, κα π τς ς νω προϋποθσεις κα χωρς ν ληφθον π᾿ ψιν τ κατοντδες γγραφα μας, ς κα αδιαμαρτυραι το Σεβασμιωττου Μητροπολτου Λαρσης κα Τυρνβου κ. Παναρτου, μες δν δυνμεθα ν λβωμεν μρος ες τς ργασας τατης.
Φρονομεν δτι, δι ν εμεθα συνεπες κα πρς τν Κανονικν Τξιν, κα πρς τοςρους τος ποους ξεθσαμεν νωτρω, κατος ποους οδες δναται ν μφισβητσ, δν δνανται ν συμμετσχουν κα θ πρπει νξαιρεθον π τν σημερινν Σνοδον μ τν συγκεκριμνην Ημερησαν Διταξιν, τσον Μακαριτατος ᾿Αρχιεπσκοπος κ. ᾿Ανδρας,σον κα  Σεβασμιτατος Πειραις κ. Νικλαος, διτι π δο τη νεργον ντθετα πρς τοςνωτρω ρους, κα χουν καταγγελθε διπολλαπλς Κανονικς κα λλας παραβσεις, κα δ π θεμτων Πστεως, κα Ομολογας,᾿Αποστολικς Διαδοχς κλπ., κα χουνκφρασθε κα προφορικς κα γραπτς, δημοσως, κα κατ᾿ δαν, χθρικς κα διωκτικςναντον μου, κα ναντον το θεολγου κ.᾿Ελευθερου Γκουτζδη, κα χουν ς ατοσκοπν τν θικν κα πνευματικν δολοφοναν μας.
᾿Ιδιαιτρως δ ν ξαιρεθ  Σεβ/τος κ. Νικλαος, διτι ες βρος του κκρεμον πλθος κακοδοξιν πο διετπωσε σ κεμεν του, καδως, διτι π 25 τη, δν διεμαρτυρθη δι τγνωστν ᾿Απαλλακτικν Βολευμα πντιποισει, τ ποον στηρχθη ες τν μοναδικν λγον, τι ο ᾿Επσκοποι τς Γνησας᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας πεκατεστθησαν τ1971 δι τς λεγομνης χειροθεσας π τν Ρωσικ Σνοδο τς Διασπορς. Οτε κα ταν κατηγγλθη τ Βολευμα πραξε τοτο. Ατ,μως, ποτελε βαρυττην προσβολν κα καττς μνμης το οιδμου Ομολογητο Ιερρχου Ματθαου.
Η περαιτρω στσις μας σμερονξαρτηθσεται π τ ἐάν θελσετε νδιορθσωμεν τ κακς κεμενα κα ννεργσωμεν σμφωνα μ τν γιοπατερικν παρδοσιν, τοι συμφνως μ τος ρους κατς προϋποθσεις, τς ποας θεσεν, κατ τν μακραωνα ατς παρδοσιν,  ᾿Εκκλησα, διτν λειτουργαν το πρτου κα ψστου θεσμοτς ᾿Εκκλησας, το Ιεροσυνοδικο θεσμο.
Τατα εσεβστως καταθτομεν, πρΗμερησας Διατξεως, ες τν συνεδριζουσαν σμερον 4-7-2001 Σνοδον, κα παρακαλομε ν ληφθον σοβαρς π᾿ ψιν.
 Μεσογαίας καί Λαυρεωτικς
Κήρυκος

ΣΥΜΠΛΗΡΩΤΙΚΑ ΤΙΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑ ΝΑ ΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΕΡΙ ΣΥΝΟΔΩΝ

Παραθέτομεν συμπληρωματικως και τά εξης:

α) Τί λέγει  γιος Θεόδωρος  Στουδίτης περί τν Συνόδων
β) Τί λέγει  Αθανάσιος  Πάριος περί τοδίου θέματος

Α) ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΙ ΠΑΜΠΛΗΘΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ

«... Συνόδους συνεκρότησαν μεγάλας καί παμπληθες καί κκλησίαν Θεο αυτούςνομάκασι, καί πέρ Κανόνων φρόντισαν τδοκεν (φρόντισαν νά φαίνωνται πώς ργάζονταιπέρ τν Κανόνων), κατά Κανόνων τό ληθές κινούμενοι (ν στήν πραγματικότηταστρέφοντο κατά τν Κανόνων). Τί δή θαυμαστόν, ε καί πέντε καί δέκα πίσκοποι, συναχθέντες τόν πό τν Κανόνων καθηρημένον κατά τάς δύο ατίας θώωσαν, λύσαντες το ερουργεν; Συνόδους τοίνυν, δέσποτε, ο τό πλς συνάγεσθαι εράρχας τε καί ερες, κν πολλοί σιν (κρείσσων γάρ ες ποιν τό θέλημα το Κυρίου,  μύριοι παραβαίνοντες), λλά τό ν νόματι Κυρίου, ν τ ερήνη καί φυλακ τν Κανόνων. Καί τό δεσμεν καί λύειν οχ ς τυχεν, λλ’ ς δοκε τληθεί, καί τ κανόνι, καί τ γνώμονι τςκριβείας. Ε δείξωσιν ο συνελθόντες τοτο πεποιηκότες καί μες σύν ατος. Ε οδεικνύουσι, κβαλέτωσαν τόν νάξιον, να μή τις ες κατηγόρημα ατος καί τος μετέπειτα γενεας παραδοθήσεται ... καί ξουσί τος εράρχαις ν οδενί δέδοται πί πάση παραβάσει κανόνος, μόνον στοιχεν τά δεδογμένα καί πεσθαι τος προλαβοσιν».

Γ. ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΡΙΟΣ ΔΙΑ ΤΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ

«’Ορθόδοξος Σύνοδος στί καί νομάζεται, φυλάττουσα άπαρασαλεύτως τά δόγματα καί τάς παραδόσεις καί τούς Κανόνας τς Καθολικς ‘Εκκλησίας . Κακόδοξος δέ καί αρετική στίν κ το ναντίου,  μή φυλάττουσα ατά, λλά τινόςνός φρονήματος κολουθοσα, τις διά τατα καί πό τς γίας οκουμενικς Συνόδουναθέματι καθυποβάλλεται.
Λοιπόν δέν εναι πάντοτε σεπτόν καί τίμιον τό τς Συνόδου νομα. ‘Αλλ’ κείνη εναι σεπτή καί τιμία καί γία Σύνοδος,  στοιχοσα τος τεγγράφοις καί γράφοις παραδεδομένοις, πό τν γίων ‘Αποστόλων καί τς Καθολικςκκλησίας. Καί τς τοιαύτης Συνόδου τάςποφάσεις δεχόμεθα καί φυλάττομεν, τν δέλλοτρίωνων τήν φωνήν οτε γινώσκομεν, οτε πειθόμεθα ατ. Δυνάμεθα νταθα ν’παριθμήσωμεν τοιαύτας κακοδόξους συνόδους. ‘Αλλ’ να μή χρονοτριβμεν περιττς,ς δη  ναγνώστης τόν Β΄ Τόμον τν Συνοδικν καί θέλει ερει ατάς, που καί ρητς ληστρικαί πιγράφονται.
Καί τό χειρότερον που χι μόνον τοπικαί καί λιγάριθμοι στάθησαν τοιαται, λλά καί οκουμενικαί πολυάριθμοι, οα  ν ‘Εφέσ τό δεύτερον,  συμφρονήσασα τ μονοφυσίτΕτυχε, καί τόν εσεβέστατον καί γιώτατον Φλαβιανόν τόν Κων¢λεως ποκτείνασα. Μετά ταύτην  πί Κοπρωνύμου πολυαριθμοτάτη, φρυάξασα κατά τν γίων Εκόνων μοίως καί πί Βασιλείου το Μακεδόνος οκουμενικήνομασθεσα, παρανομωτάτη δέ ναφανεσα,ς καθελοσα καί ναθεματίσασα τόν γιώτατον Φώτιον. Περιττόν δέ εναι ν’ ναφέρω τό ν Φλωρεντί οκουμενικόν μέν, ληστρικώτατον δέ συνέδριον.
Λοιπόν πάλιν λέγομεν, δέν εναι είποτε σεπτόν καί τίμιον τό τς συνόδου νομα, καθώς οδέ τό τς κκλησίας, καθότι στι ‘Εκκλησίαγίων καί κκλησία σίων, λλά στι κατά τόν ψαλμωδόν καί «κκλησία πονηρευομένων».
Α φωναί, λοιπόν, τοι τά νόματα οτωςχουσιν, τοι καί πι καλο καί πί κακο. Καίπί κακο μέν λαμβάνονται καθώς διά παραδειγμάτων δείξαμεν. ‘Αλλ’ ο πλονθρωποι, τοι ο παίδευτοι, ο δύνανται ποισαι τήν διάκρισιν ταύτην κ τς μαθείας ατν. ‘Αλλά σύνοδον κουσαν, τόσον φθάνει, εθύς προσκυνοσι καί πείθονται καί μέ ζλονκρατον τά πάντα θορυβοσι καί ταράττουσι. Περί τν τοιούτων  θεος ‘Απόστολος μολογεπώς «χουσι ζλον Θεολλ’ ο κατ’πίγνωσιν».


Comments

Popular posts from this blog

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΙΟΥ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ

ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ,

ΠΕΡΙ ΙΣΟΒΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΥΣΕΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ (Α. ΒΑΒΟΥΣΚΟΥ)