ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ (1971)
ΓΝΗΣΙΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ
ΜΗΤΡΟΠ.
ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ 11, ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΧΑΡΝΑΙ
Α.Π. 174 Νοέμβριος 2017 (ε.η.)
Ο ΣΕΒ.
ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΙΝ ΜΕΤΑ
ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ
ΚΑΤΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΝ ΤΟΥ 1971
Π. Θεόδωρος: Μετά από μικράν συζητησιν
διά το θέμα του 1971 μού ειπε: «Εγώ πάντως νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σοβαρό το
θέμα. Είναι θέμα πίστεως, και οσον αφορᾶ τους Ρώσους, διότι ἐφ' όσον ηξερε (ο
Σεβ. Αμφιλόχιος) τι έλεγε η Σύνοδός μας
τον Ιανουάριο του 71 δια τους Ρώσους και πώς εχαρακτηριζε την τυχόν ἕνωσιν μαζί
των, διατί μᾶς λέγει σήμερον ὅτι ἡ Σύνοδος των Ρωσων ἦτο μία "αγνή"
και "απονήρευτη" Σύνοδος, η οποία δέχθηκε αμέσως την ομολογία μας και
ενωθήκαμε;».
Επίσκοπος Κήρυκος: Ειναι οντως (σ.σ. ἡ
ενωσις με τους Ρωσους) θέμα πίστεως. Ειναι αναίρεσις της Ομολογίας μας. Τό 1951
την περίοδο των φοβερων διωγμων η Ι. Συνοδος ξεκαθάρισε αυτό τό θέμα. Ειπε οτι
τό θέμα τό ημερολογιακόν ειναι θέμα Πίστεως Κάπου εχω δημοσιεύσει απόσπασμα απ'
αυτή την Εγκύκλιο. Καί ο λόγος πού εξέδωσε αυτήν την Εγκύκλιο ἡ τότε Ἱερά
Σύνοδος, τήν οποία εγω θεωρω μεγάλη Ομολογία, ηταν τό γεγονός οτι ο Φλωρίνης
εκανε διάλογο μέ τούς νεοημερολογίτες διά νά εντάξει τούς παλαιοημερολγίτας στό
νέο ημερολόγιο. Ο, τι ακριβως εγινε τό 1971.
Με την διαφορά ὅτι στην Αμερική δεν εγινε ουτε διάλογος. Απλώς κατετέθη
ἡ εγγραφος Ομολογία τῆς Πίστεως μας, αν και αυτή δεν ηταν ωλοκληρωμένη και
σαφής, αλλά και περιείχε και μίαν μεγάλην βλασφημίαν, διά την ὁποίαν οι
Νεοημερολογιτες εγραψαν ότι ουτε ο Αρειος δεν εξεστόμισε τοαιύτην βλασφημίαν, ἀλλά
δεν ὑπήρξε ἔγγραφος απάντησις ὑπό των Ρωσων. Ἡ περιβόητος απόφασις των Ρώσων
δεν ητο κἄν Ὁμολογία. Ητο μία ἁπλή ἀπάντησις εἰς ένα πρόχειρο ἔγγραφον το
ὁποῖον ὑπέγραψαν οἱ τρείς τῆς Ἐξαρχίας, μέ τον ὁποίον εκαμναν αἴτησιν εἰς τους
Ρωσους να ἐξετάσουν και να ἀποφανθούν καθ’ ἅ προβλέπουν οἱ Ιεροί Κανόνες την
εις περίπτωσιν ἀνάγκης χειροτονίαν Ἐπισκόπου ὑπό ἑνός Ἐπισκόπου. Και ὅπως εἶναι
γνωστόν: α) Οὐδένα λόγον κάμνει ἡ ἀπόφασις περί Ὁμολογίας, πλήν της διατυπώσεως
εκείνης, καθ’ ἥν ο Βρεσθένης Ματθαιος εκ τοῦ ζήλου του διά την Ορθοδοξίαν
παρεβίασε την Κανονικήν Τάξιν. β) Λαμβάνει σοβαρως ὑπ’ οψιν την γνώμην του
εκτός Ομολογίας και εν σχίσματι τελοῦντος Αρχιεπισκόπου των Φλωρινικῶν
Αυξεντίου και γ) Επικαλεῖται τον Η΄ Κανόνα της Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ὁ
ὁποῖος αφορά τους επιστρέφοντας εἰς την Εκκλησίαν. Επομένως ὁτιδήποτε και αν
εδιάβασαν ευχές χειροτονίας ἤ συγχωρητική ευχή δεν αλλάζει τίποτα. Εφήρμοσαν
την τακτικήν πού χρησιμοποιειται διά τους πρώην σχισματικούς και επιστρέφοντας
εἰς την Εκκλησίαν. Εις δε τά Απαλλακτικά Βουλεύματα εχρησιμοποιηθη και ὁ ὅρος
χειροθεσία και ο ὅρος χειροτονία.
Π. Θεόδωρος: Ο ίδιος πάλι (ο τότε Ιερομ.
‘Αμφιλόχιος) έγραφε το 77': "Πρῶτον ἐκατηγορήσαμεν διά τοῦ περιοδικοῦ
«Κήρυξ» τους Ρώσους Ἐπισκόπους διά συμπροσευχάς, συλλειτουργίας μετά κακοδόξων.
Δεύτερον μετέβημεν εἰς Ἀμερικήν χωρίς να ζητήσωμεν ἔγγραφον ἀποκήρυξιν και
διόρθωσιν τῶν ἀνωτέρω παραβάσεων τῶν Ρώσων.
Τρίτον ἐδέχθημεν ἐκκλησιαστικήν ἐπικοινωνίαν μετά τῶν Ρώσων ἄνευ
Ὁμολογίας, τι πιστεύουν αὐτοί, ἄν ἀσπάζωνται την Ἔκθεσίν μας, την ἀναγνωσθεῖσαν
ὑπό τοῦ Πρωτοσυγκέλλου Γ. Γκράμπε καθ’ ὅλα ἤ διαφωνοῦν και εἰς ποῖα σημεῖα;
(Διατί βιαστήκατε; Σημεῖα ἀμφισβητήσεως τοῦ Ἀγῶνος). Τέταρτον: ἐδέχθημεν
ἐπικοινωνίαν με τον Φιλάρετον μετά την ἀντικανονικήν ἀναγνώρισιν τῶν ἀντικανονικῶν
χειροτονιῶν Σεραφείμ – Ἀκακίου και τῶν λοιπῶν καθηρημένων Ἀρχιμανδριτῶν ὡς
Σύνοδον με Ἀρχιεπίσκοπον τον Αύξέντιον Πάστραν και μᾶς ὑποχρεώνει μάλιστα να
ἑνωθῶμεν ! Με ποίους; («Σημεῖα πτώσεως και ἀμφισβητήσεως»). Τώρα τι λέει
πάλι;;; ΠΩς ΉΤΑΝ ΑΓΝΉ ΚΑΙ ΑΠΟΝΗΡΕΥΤΗ;;;
Διά τον «Αντιαιρετικόν
Αγωνα Γνησιων Ορθοδόξων»
της Ιεράς Μητροπόλεως
ΓΟΧ Μεσογαίας και Λαυρεωτικής
Ελάχιστος προς Κύριον
ευχέτης
+ Ο Μητροπολίτης ΓΟΧ Μεσογαίας
και Λαυρεωτικῆς Κήρυκος
Comments
Post a Comment