ΚΥΡΙΕ ΗΓΑΠΗΣΑ ΕΥΠΡΕΠΕΙΑΝ ΟΙΚΟΥ ΣΟΥ


Οκος το Θεο

"Κύριε, γάπησα επρέπειαν οκου σου καί τόπον σκηνώματος δόξης σου" (Ψαλμ. 25, 8). "Ο φθαλμοί καί καρδιά μου κε διά παντός θά εναι" λέγεται περί το Ναο, κε δηλαδή, ες τάς καρδίας κείνων πού πηρετον καί προσεύχονται ες τόν Ναόν, διότι ψιστος δέν κατοικε ες χειροποιήτους Ναούς. Πόσον νακουφιστικόν εναι νά ναγινώσκει κανείς τούς λόγους τούτους περί το βασιλέως Σολομντος! Ο φθαλμοί το Κυρίου ες τόν Ναόν το Θεο στρέφονται πρός να καστον ξ μν· καρδία Του στρέφεται πρός μς! Εναι δυνατόν ν' παιτήσει κανείς προσέγγισιν μεγαλυτέραν; Ατή καρδία το Κυρίου στρέφεται πρός μέ. νίοτε ερίσκεται πέναντι νός νθρώπου πρόσωπον πρός πρόσωπον καί συνομιλεμαζί του· καρδιά του μως δέν εναι στραμμένη πρός σέ, λλ' εναι πησχολημένη μέ κάτι λλο ν ες τόν Ναόν καρδία το Θεο εναι λόκληρος στραμμένη πρός σέ, μέ λην της τήν γάπην καί λους της τούς οκτιρμούς καί κατά τήν πίστιν σου εναι τοιμος νά σκορπίσει λας Του τάς ελογίας πί σο.
γιε Ναέ, πόσον εναι καλόν καί εάρεστον νά προσεύχεται κανείς ντός σου! Διότι πο λλο μπορε νά πάρξει προσευχή θερμή παρά ντός τν τοίχων σου, νώπιον το θρόνου το Θεο καί νώπιον κείνου ποος κάθηται π' ατο. ληθς ψυχή ναλύεται ες συγκίνησιν προσευχομένη καί δάκρυα καταβρέψουν τάς παρειάς μας. Εναι ραον νά προσεύχεταί τις πέρ λων.
Ες τόν Ναόν εμεθα λεύθεροι πό τήν γοητείαν καί μέθην τν κοσμικν παθν καί πιθυμιν, φωτιζόμεθα, γιαζόμεθα καί α ψυχαί μας καθαρίζονται, προσεγγίζομεν τόν Θεόν, νούμεθα μέ τόν Θεόν. Πόσον παξίως πρέπει νά τιμται καί νά γαπται Ναός το Θεο! Πόσον ο γιοι το Θεο γάπων ατόν!
ληθς Ναός εναι ορανός πί τς γς· διότι κε που εναι θρόνος το Θεο, που τελεσιουργονται τά φρικτά μυστήρια, που ο γγελοι πηρετον μαζί μέ τούς νθρώπους, που Παντοδύναμος καταπαύστως δοξάζεται, κε ληθς εναι ορανός καί ορανός τν ορανν. ς εσέλθωμεν, λοιπόν, ες τόν Ναόν το Θεο διαιτέρως δέ ες τά για τν γίων μέ φόβο Θεο, μέ καθαράν καρδίαν, κατά μέρος θέτοντες λα τά πάθη καί πσαν κοσμικήν φροντίδα καί ς σταθμεν ντός ατο μέ πίστιν καί ελάβειαν, μέ προσοχήν βαθεαν μέ γάπην καί ερήνην ες τάς καρδίας μας, διά νά πέλθωμεν πό ατόν νακαινισμένοι καί τρόπον τινά οράνιοι· διά νά ζήσωμεν ες τήν γιότητα τοορανο, λεύθεροι πό κοσμικάς πιθυμίας καί δονάς.
Ες τόν Ναόν το Θεο, α πλακαί πισταί ψυχαί ερίσκονται τρόπον τινά ες τόν οκον το Ορανίου ατν πατρός, ασθάνονται τήν λευθερίαν, τήν ετυχίαν καί τό θεον φς. κε οχριστιανοί προγεύονται τήν μέλλουσαν Βασιλείαν, ποία τοιμάσθη δι' ατούς πό καταβολς κόσμου, τήν μέλλουσαν λευθερίαν πό κάθε μαρτίαν καί τόν θάνατον, τήν μέλλουσαν ερήνην καί μακαριότητα.
Πότε μως διαιτέρως χουν τήν πρόγευσιν ατήν. ταν ελικρινς ξ λης τς καρδίας των στρέφονται πρός τόν Θεόν, προσευχόμενοι πρός τόν Θεόν καί λαμβάνοντες τήν σταθεράν πόφασιν, νά φιερώσουν τήν ζωήν των ες τόν Θεόν καί ταν πράττουν ργα ρετς κτός το Ναο.
πνευματική νακούφισις καί μακαριότης, τήν ποίαν δοκιμάζομεν νίοτε ν τ Να, κατά τήν ρμονικήν ψαλμωδίαν καί τήν καθαράν νάγνωσιν το ναγνώστου, το λειτουργοντος ερέως, εναι πρόγευσις τς πείρου μακαριότητος, τήν ποίαν θά δοκιμάσουν κενοι ο ποοι αωνίως θά θεωρον τήν νέκφραστον γαθότητα το προσώπου το Θεο.
Πρέπει νά εμεθα ζηλωταί τς ρμονικς ψαλμωδίας καί τς καθαρς ναγνώσεως. πικαλούμενοι τά νόματα τν γίων το Θεο κατά τήν προσευχήν μας, τούς παρακαλομεν ες προσευχήν πέρ μν.
πηγή κάθε ληθινς χαρς, κάθε ληθινς νακουφίσεως, τς σωματικς καί πνευματικς θεραπείας, πηγή τς πνευματικς δυνάμεως καί νδρείας, ερίσκεται ες τόν Ναόν. ν τά θέατρα καί α ποικίλαι κοσμικαί διασκεδάσεις καί παρηγορίαι δέν μπορον ποτέ νά ντικαταστήσουν κενο τό ποον ληθής χριστιανός ντλε ν τ Να, που Ατός Θεός παρηγορε τάς ψυχάς τν πιστν, κείνων τν ποίων α καρδίαι εναι στραμμέναι, πρός Ατόν, πως μήτηρ παρηγορετό τέκνο της.
κ το Ναο πίσης ο ποθανόντες προσφιλες μας λαμβάνουν παρηγορίαν καί νακούφισιν καί τόν καθαρμόν πό τάς μαρτίας των καί τήν συγχώρησιν. Πόσον πρέπει νά γαπμεν τόν Ναόν καί πόσον πρέπει νά τόν διακοσμμεν!
Καί κάμνουν τοτο σοι ναγνωρίζουν τήν ξίαν του, δέ κκλησία προσεύχεται πέρ Ατν λέγουσα: "πέρ τν μετά πίστεως, ελαβείας καί φόβου Θεοεσιόντων ν ατ το Κυρίου δεηθμεν". Καί παρακάτω: "τι δεόμεθα πέρ τν καρποφορούντων καί καλλιεργούντων ν τῶ ἁγίω καί πανσέπτω Να τούτω" "γίασον τούς γαπντας τήν επρέπειαν το οκου Σου, ντιδόξασον ατούς τ ΘεϊκΣου δυνάμει".
Κατά τήν τέλεσιν τς ερς κολουθίας καί τν μυστηρίων χριστιανός πρέπει νά εναι πεπεισμένος σταθερς τι ,τιδήποτε σκέπτεται καί λέγει, θά κπληρωθε. Εναι τόσον εκολον διά τόν Κύριον νά κπληρώση τά ατήματά μας καί νά κάμη νά μεταβάλη κάτι συμφώνως μέ τούς λόγους μας. πεποίθησις ατή ς εναι τόσον εκολος καί φυσική ες σέ πως εναι το έρος ναπνοή, πως βλέπεις μέ τούς φθαλμούς σου καί κούεις μέ τά τα σου. Χιλιάδας φοράς δοκίμασες τι δέν πάρχει διάλειμμα χρόνου μεταξύ τν λέξεων = "Ατός επε καί γεννήθησαν, ατός νετείλατο καί κτίσθησαν" (Ψαλμ. 32, 9) τι εναι ληθες ες λην των τήν κτασιν. πορρόφησε ντός σου τήν πεποίθησιν ατήν μέ τήν τροφήν καί τό ποτόν σου, μέ τήν ναπνοήν σου.
Κύριε, εθε Ναός Σου νά μεταδώσει ες λους, οτινες ες ατόν εσέρχονται, μέ πίστιν, ελάβειαν καί φόβον Θεο, τόν φωτισμόν τν ψυχν των, τήν κάθαρσιν πό τάς μαρτίας των, τόν γιασμόν, τήν ερήνην, τήν γείαν, τήν ψυχικήν νακούφισιν, καί εθε Ναός Σου νά νισχύση τήν πίστιν, τήν λπίδα καί τήν γάπην των, νά συντελέσει ες τήν διόρθωσιν τς ζως των, ες τήν πιτυχίαν κάθε γαθς ρχς καί τν ργων των, ες τήν μοιβαίαν γάπην, τήν γνήν χριστιανικήν γάπην, τήν πάλυνσιν τν καρδιν των καί τήν κατάπαυσιν τς φιλαυτίας, τς σκληρότητος τς καρδίας, τς πληστίας, τν λαιμαργίας, το φθόνου, τς κακίας, τς μέθης, τς διαφθορς λων ατν τν κακιν, αἱ ὁποαι εναι τόσον πιζήμιαι ες τήν κοινωνικήν ζωήν καί ποσκάπτουν τά θεμέλιά της. Δός τατα Κύριε, ες λους ο ποοι γαπον νά συχνάζουν ες τόν Ναόν Σου, καί κάμε καί κείνους οἱ ὁποοι δέν τόν γαπον, νά τόν γαπήσουν καί νά διορθώσουν τήν ζωήν καί τά ργα των, διότι χρόνος εναι γγύς καί κρίσις εναι ες τάς θύρας λων τν νθρώπων, κάθε κλήσεως καί καταστάσεως, κάθε φύλου καί λικίας καί λοι φείλουν νά πολογηθον πρό το φοβερο βήματος τοΧριστο.
(πό τό βιβλίον " ν Χριστζωή μου" το γίου ωάννου Κρονστάνδης)

Comments

Popular posts from this blog

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΙΟΥ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ

ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ,

ΠΕΡΙ ΙΣΟΒΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΥΣΕΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ (Α. ΒΑΒΟΥΣΚΟΥ)