ΠΕΡΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΕΡΓΙΑΝΙΣΤΑΣ
Άγιος Τύχων Πατριάρχης Ρωσίας
Ο Μητροπολίτης του Καζάν Κύριλλος υπήρξε μια πολύ σεβαστή προσωπικότητα, ένας αγωνιστής, που υπέφερε για τη Πίστη του. Είναι θλιβερό όμως να εκμεταλλεύονται τις απόψεις του όσοι σήμερα έχουνε κοινωνία με όλα τα παρακάτω :
Καθώς :
1) αφενός τις χρησιμοποιούνε για να κατηγορήσουνε την αποτείχιση (εκείνοι που διέκοψαν κοινωνία για το ημερολόγιο…), όταν ο σεβαστός Μητροπολίτης αναφέρει ξεκάθαρα ότι διέκοψε κοινωνία με τους Σεργιανιστές !!!
Πηγή : http://russiascatacombsaints.blogspot.com/2010/12/15-metropolitan-cyril-of-kazan.html
I am not separating from anything holy, from anything that authentcally belongs to the Church. I fear only to approach and cling to that which I recognize as sinful in its origin, and therefore I refrain from brotherly communion (απέχω από την αδερφική κοινωνία) with Metropolitan Sergius and the Archpastors who are one in mind with him, since I have no other means of accusing a sinning brother. Therefore, I acknowledge it as a fulfilllment of our archpastoral duty for those Archpastors and all who consider the establishment of the so-called "Temporary Patriarchal Synod" as wrong, to refrain from communion (να απέχω από κοινωνία) with Metropolitan Sergius and those Archpastors who are of one mind with him.
…. Therefore, I will not liturgize with Metropolitan Sergius and Archpastors of one mind with him.
2) αποτελούνε και την χαρά της διδασκαλίας του Κυπριανισμού (αναθεματισμένης από ΡΟΕΔ το 2001, ως ΚρυπτοΟικουμενιστική) οι απόψεις του Μητροπολίτου Κύριλλου ότι :
By thus, refraining, for my part, I am not in the least affirming or suspecting any lack of grace in the sacred actions and Mysteries performed by Sergianists (may the Lord God preserve us all from such a thought!), but I only underline my unwillingness and refusal to participate in the sins of others.
… Whether the blessing of God rests on this undertaking of Metropolitan Sergius we do not dare to judge until a lawful Council by its sentence shall utter the judgment of the Holy Spirit concerning him.
Όμως :
α) ο Σεργιανισμός δεν έχει καμία σχέση με τον Οικουμενισμό, ο οποίος ακολουθεί γνωστές καταδικασμένες αιρέσεις. Σαφώς μια ΝΕΑ αίρεση πρέπει πρώτα να κριθεί από τις Εκκλησίες εν Ομονοία και μέχρι τότε τα Μυστήρια τους είναι έγκυρα (αλλά οι Πατέρες αποτειχίζονταν /καθαιρούσανε από πριν π.χ πριν την Α΄Οικουμενική ή πριν την 7η Οικουμενική), όμως ο Οικουμενισμός δεν ανήκει σ΄αυτή την κατηγορία.
β) Πολλοί Άγιοι, Ιερομάρτυρες και σεβαστές προσωπικότητες (ανάμεσα τους ο Σέργιος Νείλος που προλογίζει το κείμενο, με τον σεβασμό του στον Μητροπολίτη Κύριλλο) έχουνε αντίθετη άποψη (τα κείμενα κι οι λόγοι τους στο Παράρτημα[1])
Απλά δηλαδή παραθέτουνε ότι βρούνε, για να δημιουργήσουνε εντυπώσεις και δεν αντιλαμβάνονται καν αυτά που οι ίδιοι δημοσιεύουνε, π.χ. εδώ :
βλέπουμε κάποιους Επισκόπους της δικιάς του "Συνόδου" να κατηγορούνε τον "Μητροπολίτη" Αγαθάγελλο "ΡΟΕΔ" (με τον οποίο ενώθηκαν οι σημερινοί "ΓΟΧ") :
It was established at the VI All-Diaspora Council in January, 2017, at Mountain View, that Met Agafangel cannot remain the metropolitan of our Church, because of his canonical and ethical violations
Κι ενώ μας λέγανε άλλοτε ότι τα Μυστήρια των Λατίνων ακυρώθηκαν επειδή αναθεμάτισαν τους Ορθοδόξους, τώρα μας λένε ότι οι Σεργιανιστές είχανε έγκυρα Μυστήρια, παρότι ουσιαστικά αναθεμάτισαν τους Ορθοδόξους :
The Mysteries performed in separation from church unity ... former Bishop of Gdov Dimitry (Lyubimov), former Bishop of Urazova Alexis (Bui), as also being in a state of interdiction, are likewise invalid, and those who return from these schisms, if they were baptized in schism, are to be received through the Mystery of Holy Chrismation; marriages concluded in schism likewise are to be completed by the church blessing and the reading of the final prayer in the rite of marrige, 'Father, Son and Holy Spirit.' Those who die in Renovationism and in the indicated schisms may not be given a funeral, even at the great entreaty of relatives, and no memorial Liturgy may be served for them" (Regelson, pp.168-9).
Kαθώς η πρώτη Πανορθόδοξου κύρους Σύνοδος που καταδίκασε (εκ των υστέρων, δηλαδή μετά την πτώση που ξεκίνησε το 1009 κι ολοκληρώθηκε σταδιακά μετά το 1054) το Σύνολο των Λατίνων έγινε πολύ αργότερα, το 1484. Όμως οι Πατέρες τους αντιμετώπιζαν ως αιρετικούς με άκυρα Μυστήρια από πολύ πριν, καθώς δεν είναι απαραίτητο να επαναληφθεί η καταδίκη για όσους ως Ομάδα – Σύνοδος ακολουθούνε καταδικασμένες αιρέσεις. Βλέπε κι Οικουμενιστές…
Περισσότερα εδώ
http://scripta---manent.blogspot.com/2018/12/blog-post_71.html
Περισσότερα εδώ
http://scripta---manent.blogspot.com/2018/12/blog-post_71.html
3) Υπάρχουνε όμως κι ενστάσεις για μέρος των απόψεων του Μητροπολίτου Κύριλλου, με τον οποίο διαφωνώ όχι εγώ αλλά πολλοί σεβαστοί Πατέρες (βλέπε Παράρτημα), διαφωνεί η Εκκλησιαστική Ιστορία αιώνων, αλλά κι ο ίδιος ο πολύ σεβαστός Μητροπολίτης πέφτει σε αντιφάσεις. Ίσως ένας από τους λόγους που εξέφρασε εκείνες τις λανθασμένες θέσεις να ήτανε να μην τους "αποπάρει", μπας και μετανοήσουνε, καθώς όπως λέει :
Reproaching him with failing to oppose, and consequently of belonging to, a heresy, we risk depriving them of the psychological possibility of re-uniting with us and losing them forever for Orthodoxy.
Δεν ξέρω όμως αν ήτανε παροδικές αυτές οι θέσεις του ή σε διάρκεια χρόνου….
Κι ο Άγιος Μάρκος Ευγενικός αποκάλεσε παροδικά τον Πάπα ως Αγιώτατο, μήπως καταφέρει να σώσει εκατομμύρια ψυχές, αλλά όταν είδε την αμετανοησία τους ξέρουμε όλοι πολύ καλά τι έπραξε….Κι όταν μετά τον στείλανε εξορία, έγραψε επιστολή κι έλεγε ότι το κοπελύδριο που χειροτονήσανε Επίσκοπο οι Λατινόφρονες να μην το αποκαλούνε ούτε καν Επίσκοπο [2]
Δεν θα επιμείνω στο έγκυρο/άκυρο των Μυστηρίων, καθώς το θέμα μας εδώ είναι η αποτείχιση, αν και :
α) πρόκειται περι Ομάδας-Συνόλου που όχι μόνο καταπατεί τον
Aποστολικό Κανὼν Λ´
Εἴ τις ἐπίσκοπος κοσμικοῖς ἄρχουσι χρησάμενος, δι᾿ αὐτῶν ἐγκρατὴς ἐκκλησίας γένοιτο, καθαιρείσθω, καὶ ἀφοριζέσθω· καὶ οἱ κοινωνοῦντες αὐτῷ πάντες.
αλλά επιπλέον υπηρετεί την άθεη αξουσία
β) εκτός από αίρεση Σεργιανισμού υπήρξε και Σχίσμα, με ξεκάθαρους υπαίτιους.
Περισσότερο θα ασχοληθώ με τις παρακάτω θέσεις του Μητροπολίτου Κυρίλλου.
Λέει λοιπόν ότι θα δεχότανε να τον κηδεύσει Ιερέας σε κοινωνία με τον Σέργιο, εάν δεν υπήρχε άλλος (που δεν έχει κοινωνία). Επίσης λέει ότι οι λαϊκοί δεν μπορούνε με όλη την συνείδηση να είναι σε κοινωνία με τον Σέργιο, αλλά αμέσως μετά λέει ότι θα μπορούσανε ακόμα και να κοινωνήσουνε εκεί, αν δεν υπάρχει στην περιοχή τους Εκκλησία άλλη (που δεν έχει κοινωνία) !!! Κι ότι η μνημόνευση του ονόματος του Σέργιου δεν θα τους επηρεάσει !!!
Όταν ο ίδιος επίσης αναφέρει ότι :
I refrain from liturgizing with you not because the Mystery of the Body and Blood of Christ would not be actualized at our joint celebration, but because the communion of the Chalice of the Lord would be to both of us for judgment and condemnation
Δηλαδή λέει ότι αν συλλειτουργήσει με τους Σεργιανιστές, θα δημιουργηθεί Σώμα κι Αίμα Κυρίου, αλλά εις κρίμα και κατάκριμα.
Είναι νομίζω περιττό να αναφέρω τους Ιερούς Κανόνες, τους πολυπληθείς λόγους Αγίων και το παράδειγμα αιώνων των Ορθοδόξων που καταδεικνύουνε το λάθος αυτών των θέσεων. Πρόχειρα θα αναφέρω τον κανόνα της Λαοδικείας, που απαγορεύει ακόμα και την συμπροσευχή με σχισματικούς κι αιρετικούς, τον Λ’ Αποστολικό, που είδαμε παραπάνω, και το γεγονός ότι την εποχή προ 7ης Οικουμενικής, πριν δηλαδή να κριθεί η ΝΕΑ εκείνη αίρεση, χιλιάδες Ορθόδοξοι υπέφεραν και Μαρτυρούσανε, οι περισσσότεροι λαϊκοί. Κι όμως αυτές τις θέσεις τις χρησιμοποιούνε "ΓΟΧ", ξεχνώντας αυτά που πέρασαν οι πρόγονοι μας, που είναι κι αυτά είναι γνωστά….Εκτός αν θα θέλανε οι σημερινοί "ΓΟΧ" να κηδεύονταν οι πρόγονοι μας από νεο/τη ή να πηγαίνανε να κοινωνήσουνε σε Εκκλησια της Κρατούσας….
Γνωρίζω αποτειχισμένο Ιερέα ΓΟΧ, που έχει κάνει διαθήκη, να μην έρθουνε να τον διαβάσουνε οι σημερινοί "ΓΟΧ", αλλά αν δεν καταφέρει να έρθει από πολύ μακριά ένας άξιος Ιερέας, με ορθή Πίστη, να του διαβάσουνε απλά το Ψαλτήριο οι λαϊκοί.
Με όλο τον σεβασμό λοιπόν προς τον μεγάλο αγωνιστή Μητροπολίτη Κύριλλο, έπρεπε να αναδείξω τα ανωτέρω κι όπως είπα, δεν γνωρίζω αν ήτανε παροδικές αυτές οι θέσεις του, ώστε να προσελκύσει στην μετάνοια τους Σεργιανιστές. Άλλωστε, ακόμα και Άγιοι κάνανε λάθη.
Σταύρος Τάκας
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
[1] ΛΟΓΟΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΠΕΡΙ ΑΠΟΥΣΙΑ ΧΑΡΙΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΣΕΡΓΙΑΝΙΣΤΕΣ
α) Ὁ Στάρετς Νεκτάριος έζησε στήν Ὄπτινα 50 χρόνια (1873 - 1923), 25 χρόνια στό ἴδιο κελλί, ἄλλοτε ἔγκλειστος καί ἄλλοτε διά Χριστόν Σαλός. Ἐλεημένος μέ τά χαρίσματα τῆς προφητείας καί τῆς πνευματικῆς κοθοδηγήσεως, στήριξε τούς πιστούς στήν ἀμέσως πρίν καί κατά τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1917 περίοδο. Τό 1914 τόν ἐπισκέφθηκε ἡ Μεγ. Δούκισσα Ἐλισάβετ (ἔπειτα Νεομάρτυς, + 1918), ἡ ὁποία ἀπό σεβασμό συνομίλησε μαζί του ὄρθια! Μίλησε μέ θαυμαστή εὐκρίνεια γιά τήν Ἐπανάσταση, τήν δολοφονία τοῦ Τσάρου Νικολάου Β' καί τῆς οἰκογενείας του, τήν καταστροφή τῆς Ἁγίας Ρωσίας, ἀλλά καί τήν τελική νίκη τῆς Πίστεως ἐπί τοῦ Ἀθεϊσμοῦ. Ἐκτός ἄλλων προφήτευσε στόν Καθηγητή Ἰβάν Andreyev τήν σύλληψη καί τήν ἐξορία του.
Ἔζησε τήν διάλυση τῆς Ὄπτινα (1923) καί τήν διασπορά τῶν 250 μοναχῶν της. Τήν Μεγ. Πέμπτη τοῦ 1923 συνελήφθη καί καταδικάστηκε σέ θάνατο, ἀλλά τελικά ἐξορίστηκε, ἀρχικά στό Πλόχινο τῆς Καλούγας καί τελικά στό Χόλμισι τοῦ Μπριάνσκ.
Πρίν τήν Διακήρυξη τοῦ 1927, τόν ἐπισκέφθηκαν οἱ Καθηγητές Komorovich καί Anichkov. Κατά τήν συζήτησή τους ὁ Γέροντας ἀποκάλεσε τόν Μητροπ. Σέργιο νεωτεριστή. Ὅταν οἱ συνομιλητές του τοῦ ὑπενθύμισαν, ὅτι μετανόησε (καί ἀποκαταστάθηκε ἀπό τόν Πατριάρχη Τύχωνα), ἐκεῖνος ἀπάντησε προφητικά: "Ναί, μετανόησε· ἀλλά τό δηλητήριο εἶναι ἀκόμη μέσα του"!
"Οἱ Σεργιανιστές - ἔλεγε - εἶναι χειρότεροι ἀπό τούς Ἀνακαινιστές τῆς "Ζωντανῆς Ἐκκλησίας", διότι ἐκεῖνοι μετανόησαν, ἐνῶ αὐτοί εἶναι ἀμετανόητοι, ἔχουν πορωθεῖ".
Ἐνδεικτικό τῶν ἐκκλησιολογικῶν θέσεων καί τῆς Ὁμολογίας τοῦ Στάρετς Νεκταρίου εἶναι ὅτι ἀπαγόρευε στούς πιστούς νά κάνουν ἀκόμη καί τόν σταυρό τους περνῶντας ἔξω ἀπό Ναούς τῶν Σεργιανιστῶν, διότι θεωροῦσε τό Πατριαρχεῖο Μόσχας ἄμοιρο Χάριτος καί τά Μυστήριά του ἄκυρα!
Ἔζησε τήν διάλυση τῆς Ὄπτινα (1923) καί τήν διασπορά τῶν 250 μοναχῶν της. Τήν Μεγ. Πέμπτη τοῦ 1923 συνελήφθη καί καταδικάστηκε σέ θάνατο, ἀλλά τελικά ἐξορίστηκε, ἀρχικά στό Πλόχινο τῆς Καλούγας καί τελικά στό Χόλμισι τοῦ Μπριάνσκ.
Πρίν τήν Διακήρυξη τοῦ 1927, τόν ἐπισκέφθηκαν οἱ Καθηγητές Komorovich καί Anichkov. Κατά τήν συζήτησή τους ὁ Γέροντας ἀποκάλεσε τόν Μητροπ. Σέργιο νεωτεριστή. Ὅταν οἱ συνομιλητές του τοῦ ὑπενθύμισαν, ὅτι μετανόησε (καί ἀποκαταστάθηκε ἀπό τόν Πατριάρχη Τύχωνα), ἐκεῖνος ἀπάντησε προφητικά: "Ναί, μετανόησε· ἀλλά τό δηλητήριο εἶναι ἀκόμη μέσα του"!
"Οἱ Σεργιανιστές - ἔλεγε - εἶναι χειρότεροι ἀπό τούς Ἀνακαινιστές τῆς "Ζωντανῆς Ἐκκλησίας", διότι ἐκεῖνοι μετανόησαν, ἐνῶ αὐτοί εἶναι ἀμετανόητοι, ἔχουν πορωθεῖ".
Ἐνδεικτικό τῶν ἐκκλησιολογικῶν θέσεων καί τῆς Ὁμολογίας τοῦ Στάρετς Νεκταρίου εἶναι ὅτι ἀπαγόρευε στούς πιστούς νά κάνουν ἀκόμη καί τόν σταυρό τους περνῶντας ἔξω ἀπό Ναούς τῶν Σεργιανιστῶν, διότι θεωροῦσε τό Πατριαρχεῖο Μόσχας ἄμοιρο Χάριτος καί τά Μυστήριά του ἄκυρα!
β) Ὁ Σέργιος Ἀλεξάντροβιτς Νεῖλος έκανε ἀνώτερες σπουδές καί ἀνῆκε στούς διανοουμένους. Γνώρισε τήν Ὀρθοδοξία σέ ὥριμη ἡλικία καί ἔκτοτε ἀφιερώθηκε στήν προάσπισή της. Πνευματικό ἀνάστημα τῶν Ὁσίων Στάρετς τῆς Ὄπτινα καί τοῦ ἁγ. Ἰωάννη τῆς Κροστάνδης ὁ Σέργιος Νεῖλος, εἶναι ὁ παγκόσμια γνωστός Ρῶσος συγγραφέας πού ἀπεκάλυψε τά σχέδια γιά παγκόσμια Σιωνιστική κυριαρχεία, μέ τήν κυκλοφορία τοῦ βιβλίου "Τά Πρωτόκολλα τῶν Σοφῶν τῆς Σιών", τό 1905.
Ὁ Σέργιος Νεῖλος διεδραμάτισε σημαντικό ρόλο στή διαμόρφωση καί προβολή τῆς Ὁμολογίας - Ἐκκλησιολογίας τῆς Ἐκκλησίας τῶν Κατακομβῶν, σύμφωνα μέ τό πνεῦμα τῶν Στάρετς τῆς Ὄπτινα.
Είπε λοιπόν :
«Εἰς τούς ναούς ὅπου μνημονεύουν τόν Σέργιο νά μήν πηγαίνετε, διότι αὐτοί πλέον συμπαρετάχθησαν μέ τήν μερίδα τοῦ προδότου Ἰοῦδα, τά δέ μυστήριά των δέν ἁγιάζονται. Προτιμότερον οἱ πιστοί, ὅπου δέν ὑπάρχουν Ὀρθόδοξοι ναοί, νά προσεύχωνται εἰς τάς οἰκίας των, διά νά φυλαχθοῦν ἀπό τήν αἵρεσιν καί τήν ἀποστασίαν, παρά νά κολάζωνται μαζί μέ αὐτούς πού μνημονεύουν τόν Μητροπ. Σέργιο»!
γ) Το 1934 ο Πρόεδρος της ΡΟΕΔ, Μητροπολίτης Αντώνιος ονοματίζει ενεργεία Σχισματικούς τους Σεργιανιστές
(βλέπε εδώ, όπου παρατίθενται τα γεγονότα με χρονολογική σειρά
δ) Ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ἱερόθεος τοῦ Νικόλσκ (δολοφονήθηκε τό 1928), στήν ἀπό 12ης Ἰανουαρίου 1928 Ἐγκύκλιό του, γράφει·
"Ὁ ὀργανισμός τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἕνας. Κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Χριστός. Τό στόμα Της, τά χέρια, τά πόδια καί οἱ ὀφθαλμοί, εἶναι οἱ Ἱερεῖς καί διδάσκαλοι, τά ὄργανα τῆς Ἐκκλησίας. Καί τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι πού πιστεύουν στό ὄνομα τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Τό ὅλον Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας κινεῖται μέ ἕνα πνεῦμα καί τροφοδοτεῖται ἀπό μία καρδιά.
Ἕνα μέρος τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας, τό ὁποῖο δέν τρέφεται ἀπό τό αἷμα τῆς καρδιᾶς, πέφτει καί χάνεται. Αὐτό ἔγινε μπροστά στά μάτια μας μέ τούς "ἀνακαινιστές" (ἐνν. τήν λεγόμενη "Ζωντανή Ἐκκλησία") καί μέ τούς "ἀκέφαλους", δηλαδή τούς ὀπαδούς τοῦ Ἀρχιεπ. Γρηγορίου τοῦ Αἰκατερίενμπουργκ...
Τώρα ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας ἔχει καταστραφεῖ ἀπό τόν Μητροπ. Σέργιο. Ὁ ητροπ. Σέργιος χρησιμοποιεῖ ἀπάτη, ἀποκαλῶντας τήν "Σύνοδό" του Ὀρθόδοξη καί Πατριαρχική, ἐνῶ στήν πραγματικότητα ἡ ὀργάνωσή του εἶναι μία πλήρης ἀνατροπή τῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας. Ὅ,τι οἱ Ἀνακαινιστές καί οἱ Γρηγοριάτες ἀπέτυχαν νά κάνουν, τό πέτυχε κυνικώτατα ὁ Μητροπ. Σέργιος
"Ὁ ὀργανισμός τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἕνας. Κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Χριστός. Τό στόμα Της, τά χέρια, τά πόδια καί οἱ ὀφθαλμοί, εἶναι οἱ Ἱερεῖς καί διδάσκαλοι, τά ὄργανα τῆς Ἐκκλησίας. Καί τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι πού πιστεύουν στό ὄνομα τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Τό ὅλον Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας κινεῖται μέ ἕνα πνεῦμα καί τροφοδοτεῖται ἀπό μία καρδιά.
Ἕνα μέρος τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας, τό ὁποῖο δέν τρέφεται ἀπό τό αἷμα τῆς καρδιᾶς, πέφτει καί χάνεται. Αὐτό ἔγινε μπροστά στά μάτια μας μέ τούς "ἀνακαινιστές" (ἐνν. τήν λεγόμενη "Ζωντανή Ἐκκλησία") καί μέ τούς "ἀκέφαλους", δηλαδή τούς ὀπαδούς τοῦ Ἀρχιεπ. Γρηγορίου τοῦ Αἰκατερίενμπουργκ...
Τώρα ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας ἔχει καταστραφεῖ ἀπό τόν Μητροπ. Σέργιο. Ὁ ητροπ. Σέργιος χρησιμοποιεῖ ἀπάτη, ἀποκαλῶντας τήν "Σύνοδό" του Ὀρθόδοξη καί Πατριαρχική, ἐνῶ στήν πραγματικότητα ἡ ὀργάνωσή του εἶναι μία πλήρης ἀνατροπή τῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας. Ὅ,τι οἱ Ἀνακαινιστές καί οἱ Γρηγοριάτες ἀπέτυχαν νά κάνουν, τό πέτυχε κυνικώτατα ὁ Μητροπ. Σέργιος
ε) Ὁ Ἐπίσκοπος Ἀλέξιος τοῦ Βορονέζ (ἀπεβίωσε τό 1930, καταδικασμένος ἀπό τόν Μητροπ. Σέργιο σέ ἀργία ὡς σχισματικός!), στήν ἀπό 9. 1. 1928 Ἐγκύκλιό του γράφει: "Ὁ Μητροπ. Σέργιος μέ τίς πράξεις του ἐναντίον τοῦ πνεύματος τῆς Ὀρθοδοξίας, ἔχει ἀποκοπεῖ ἀπό τήν κοινωνία μέ τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία καί ἔχει στερηθεῖ τοῦ δικαιώματος νά ἡγεῖται τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας".
στ) Ὁσία Ἀγάθη τῆς Λευκορωσίας (+ 1939), δίδασκε τοὺς πιστοὺς γιὰ τὴν σοβιετοποιημένη «Ἐκκλησία» τοῦ Σεργίου:
«Αὐτὴ δὲν εἶναι πραγματικὴ Ἐκκλησία. Ἔχει ὑπογράψει συμφωνία μὲ τὸν Ἀντίχριστο. Μὴ λαμβάνετε Μυστήρια ἀπὸ τοὺς Λειτουργούς της. Μὴ συμπροσεύχεσθε μαζί τους».
ζ) Ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Μακάριος τοῦ Δνεπροπετρόβσκ (ἐκτελέστηκε τό 1937), ἐπανελάμβανε τά Μυστήρια τοῦ Βαπτίσματος καί τοῦ Γάμου τῶν ἐπιστρεφόντων ἀπό τόν Σεργιανισμό στήν Ἐκκλησία τῶν Κατακομβῶν
η) Ὁμοίως ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Σεραφείμ τοῦ Δημητρώφ (ἐκτελέστηκε τό 1937), θεωροῦσε τόν Μητροπ. Σέργιο ἐκτός Ἐκκλησίας.
θ) Ὁ Ἱερομάρτυρας Μητροπ. Ἰωσήφ τῆς Πετρουπόλεως (ἐκτελέστηκε τό 1937), πρόσθεσε Ἀνάθεμα κατά τῶν Σεργιανιστῶν στό Συνοδικό τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, τό ὁποῖο διαβάζονταν στίς ἐνορίες τῆς δικαιοδοσίας του!
ι) Ὁ Ἱερομάρτυρας Πρωθιερεύς Συμεών (Mogilyov· ἐκτελέστηκε τό 1929), ὅταν συνελήφθη, ἀποχαιρέτισε τά πνευματικά του τέκνα μέ τά ἀκόλουθα λόγια:
"Σταθεῖτε γενναῖοι στήν Ὀρθόδοξη Πίστη. Μήν ἔχετε κοινωνία μέ τήν Σεργιανιστική αἵρεση. Αὐτή ἡ αἵρεση ἀναγνωρίζει τήν ἀντιχριστιανική δύναμη σάν "ἀπό Θεοῦ"... Ὁποιοσδήποτε πέφτει σ' αὐτή τήν αἵρεση, οὔτε μαρτύριο δέν τόν σώζει ἀπό αὐτή τήν ἁμαρτία... Ἄν ἐπιστρέψω ἀπό τήν φυλακή, νά μήν μέ ἐμπιστευθεῖτε καί νά μήν ἔρθετε σ' μένα, διότι αὐτό θά σημαίνει ὅτι θά ἔχω προδώσει τόν Χριστό"!
Κ) ὁ Ἐπίσκοπος Βίκτωρ (Ὀστροβίντωφ):
«Ἀναμειγνύων εἰς ἕνα, κατὰ τὸ μέγα καὶ ἱερώτατον Μυστήριον τῆς θείας Εὐχαριστίας, παρὰ τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, “τοὺς πιστοὺς μετὰ τῶν ἀπίστων”
οἱ ὁποῖοι τὴν πολεμοῦν ἕως θανάτου, ὁ Μητροπολίτης, διὰ τῆς βλασφήμου ἐντολῆς του, βεβηλώνει τὴν προσευχητικὴ ἔννοια τοῦ μεγάλου αὐτοῦ Μυστηρίου καὶ καταλύει τὴν πλήρη Χάριτος σημασία Του γιὰ τὴν αἰώνια σωτηρία τῶν ψυχῶν τῶν Ὀρθοδόξων.
Ἑπομένως, ἡ Ἀκολουθία ὄχι μόνον στερεῖται θείας Χάριτος, ἐξ αἰτίας τῆς ἐλλείψεως Χάριτος τοῦ ἐπιτελοῦντος τὸ Μυστήριον, ἀλλὰ ἀποτελεῖ καὶ βδέλυγμα ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ· ἆρα, ἀμφότερα τὰ ἐπιτελοῦντα καὶ συμμετέχοντα πρόσωπα ὑποβάλλονται σὲ διπλῆ καταδίκη».
(σημ .: Ὁ Ἐπίσκοπος Βίκτωρ ἐννοεῖ τὴν ἐντολὴ τοῦ Μητροπολίτου Σεργίου νὰ μνημονεύεται ἡ Σοβιετικὴ Κυβέρνησις κατὰ τὶς Ἱερὲς Ἀκολουθίες).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ο Μητροπολίτης Σέργιος, και μετέπειτα "Πατριάρχης" απευθυνόμενος στους Μπολσεβίκους, είπε το εξής:
«Χαρά μας είναι η χαρά σας και λύπη μας είναι η λύπη σας»
Η Σεργιανιστική εκκλησία μνημόνευε στις ευχές της Λειτουργίας την Σταλινική αντίχριστη εξουσία η οποία έστειλε στα σκοπευτήρια 30.000.000 Χριστιανούς, άλλοι ιστορικοί μιλούν για πολύ μεγαλύτερο νούμερο [ μόνο στην Κίνα εκτελέστηκαν επιπλέον 70.000.000 ] ενώ τα χιλιάδες στρατόπεδα Γκουλάγκ γέμιζαν με αντιφρονούντες ορθοδόξους και γυναικόπαιδα. Σφαγιάστηκαν 200 Επίσκοποι και 50.000 Ιερείς και Μοναχοί. Την βασιλική οικογένεια των Ρωμανόφ την πρόσεξαν ιδιαιτέρως... Με τα τσεκούρια τους έκαναν 40 κομμάτια. Κατεστράφησαν 75.000 εκκλησίες και 800 μοναστήρια . Κάηκαν χιλιάδες εικόνες και βιβλία. Ναοί έγιναν οίκοι διαφθοράς. Εκατομμύρια χωρικούς τους στοίβαζαν στα βαγόνια και τους οδηγούσαν στον παγωμένο βορρά καθώς οι περισσότεροι πέθαιναν στην διαδρομή και τους πέταγαν να τους φάνε τα θηρία.
Ο θαλάσσιος πυθμένας της Οδησσού ήταν γεμάτος με ανθρώπινα σώματα. Στην Χερσώνα σφαγιάστηκαν 170 ελληνικές οικογένειες… Ο χρόνος δεν θέλει με φθάσει, να αριθμήσω τους τρόπους εκτέλεσης και εξόντωσης των χριστιανών [ βλέπε βιβλία του Αλεξάνδρου Σολζενίτσιν : το αρχιπέλαγος των Γκουλάγκ και το μαζί 200 χρόνια - προετοιμασίες των εβραίων ]
Ο θαλάσσιος πυθμένας της Οδησσού ήταν γεμάτος με ανθρώπινα σώματα. Στην Χερσώνα σφαγιάστηκαν 170 ελληνικές οικογένειες… Ο χρόνος δεν θέλει με φθάσει, να αριθμήσω τους τρόπους εκτέλεσης και εξόντωσης των χριστιανών [ βλέπε βιβλία του Αλεξάνδρου Σολζενίτσιν : το αρχιπέλαγος των Γκουλάγκ και το μαζί 200 χρόνια - προετοιμασίες των εβραίων ]
[2] ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ
Ἀπολογία πρὸ τῆς τελευτῆς αὐτοῦ PG 160, 536. Σὲ ἐπιστολή του Πρὸς τὸν ἱερομόναχον Θεοφάνη εἰς τὸν Εὔριπον γράφει ἐπίσης: «Μανθάνω δὲ ὅτι ἐχειροτονήθη παρὰ τῶν λατινοφρόνων μητροπολίτης Ἀθηνῶν κοπελύδριον τι τοῦ Μονεμβασίας, ὅπερ αὐτόθι διάγον συλλειτουργεῖ τοῖς Λατίνοις ἀδιακρίτως καὶ χειροτονεῖ παρανόμως ὅσους ἂν εὕρῃ καὶ οἴους. Ἀξιῶ οὖν τὴν ἁγιωσύνην σου, ἵνα τὸν ὑπὲρ τοῦ Θεοῦ ζῆλον ἀναλαβὼν ὡς ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς ἀληθείας φίλος καὶ τοῦ ἁγίου Ἰσιδώρου γνήσιος μαθητής, παραινέσης τοῖς τοῦ Θεοῦ ἱερεῦσιν ἐκφεύγειν ἅπασι τρόποις τὴν κοινωνίαν αὐτοῦ, καὶ μήτε συλλειτουργεῖν αὐτῷ, μήτε μνημονεύειν ὅλως αὐτοῦ, μήτε ἀρχιερέα τοῦτον, ἀλλὰ λύκον καὶ μισθωτὸν ἡγεῖσθαι, μήτε λειτουργεῖν ὅλως ἐν ταῖς λατινικαῖς ἐκκλησίαις, ἵνα μὴ ἔλθη καὶ ἐφ᾿ ὑμᾶς ἡ ἐπελθοῦσα ὀργὴ τοῦ Θεοῦ τῇ Κωνσταντινουπόλει διὰ τὰς ἐκεῖ γινομένας παρανομίας». Τῷ ὁσιωτάτῳ ἐν Ἱερομονάχοις καὶ πνευματικοῖς καὶ ἐμοὶ ἐν Χριστῷ ποθεινοτάτῳ καὶ σεβασμιωτάτῳ δεσπότῃ καὶ ἀδελφῷ κὺρ Θεοφάνη εἰς τὸν Εὔριπον, Patrologia Orientalis 17, 481.
Comments
Post a Comment