ΕΞ ΑΚΡΑΣ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΜΕΤΑ ΤΑΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΗΜΕΡΑΣ ΕΜΨΥΧΟΥΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΔΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ ΠΑΡΑΘΕΤΟΜΕΝ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΝ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΟΣ 199 ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΙΕΡΑ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ" (ΤΟΥ ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Β ΕΚΔΟΣΙΣ 1994), ΟΠΟΥ ΚΗΡΥΣΣΕΤΑΙ ΓΥΜΝΗ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΗΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ, Η ΑΙΡΕΣΙΣ ΟΤΙ ΟΧΙ ΕΞ ΑΚΡΑΣ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ ΩΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΤΑΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ, ΕΜΨΥΧΟΥΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΗΤΟΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΑΙΣ ΣΥΝΟΔΟΙΣ ...
18 σχόλια
Michail Margos
επειδή
το συγκεκριμένο βιβλίο το έχω κι εγώ και θυμήθηκα ακριβώς που
αναφέρεστε όπως και τη συγκεκριμένη ακριβώς παραπομπή - σταχυολογημα του
εκλιπόντος Αρχιερέα ,θεωρώ ότι πρόκειται περί παρεξηγήσεως για να μην
πω περί παρερμηνείας (όχι εκ προθέσεως) δικιά σας ....διότι,δεν θα
πεοβαινατε σε τόσο σοβαρή καταγγελία ότι "κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή
αίρεση " αφου γνωρίζατε ότι το συγκεκριμένο σημείο του Πηδάλιου είναι
τμήμα ενός ευρύτερου Ανθολογηματος που είναι το συγκεκριμένο βιβλίο
εκδοθέν από τον τέως Αρχιεπίσκοπο γνωστό για την τάση του να
συγκεντρώνει σε Ανθολογηματα διάφορα πράγματα που θεωρούσε ο ίδιος ότι
διευκόλυναν και αυτόν και τα πνευματικά του τέκνα στο ποιμαντικό του
έργο ....Τίποτε από τις αποφάσεις των Ιερών Συνόδων δεν έχει αναθεωρηθεί
πόσο μάλλον καταδικαστεί ελλείψει μάλιστα Αυτοκράτορα - αναθεώρητη και
ισχύουν εξίσου όλες όπως τότε έτσι και σήμερα ....Το συγκεκριμένο
προέρχεται από παρερμηνεία η οποία οφείλεται σε τμηματική ανάγνωση "ότι
δλδ το έμβρυο στις πρώτες 40 ημέρες είναι άμορφη μάζα" αλλά η πρόταση
δεν σταματάει εδώ και δεν είναι ένιαια πρόταση ....Με μια δεύτερη
ανάγνωση διαπιστώνει κανείς ότι επεξηγεί άρα είναι επεξηγηματική ΚΑΙ ΟΧΙ
ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗ πρόταση τον η τους λόγους επιεικεστερου κανόνα σε τυχόν
εγγυο που έχασε το έμβρυο πριν τις 40 ημέρες από τη σύλληψη ,πράγμα που
ως ποιμένας και εξομολογος θεωρώ ότι οφειλατε να γνωρίζατε καλύτερα από
όλους εμάς .Ο τέως Αρχιεπίσκοπος προφανώς παρέλειψε για λόγους που μόνο
αυτός γνωρίζε ίσως και εσείς το συγκεκριμένο επιτίμιο ......Προτείνω
λοιπόν επειδή τα γραπτά μένουν και επειδή πάντοτε υπάρχουν περιθώρια
παρερμηνειών σε ότι γράφεται από εδώ και πέρα να περνάει από τις εξής
ερωτήσεις : Τι γράφω; Πώς το γράφω; Που απευθύνομαι ; Πότε το γράφω ;
Γιατί το γράφω ; Και ....ελεικρινα πιστέψτε με .....πολλά συμπεράσματα
δύνανται να προκύψουν από μια τέτοια ανάλυση ακόμα και σε στον αναγνώστη
....
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Μιχαηλ,
σε παρακαλω διαβασε οχι την μιση φραση, αλλά ολόκληρη. Καί ολόκληρη η
διατυπωσις του Ἁρχιεπισκοπου"Νικολάου, εχει ουτως: "Το εμβρυον εν τη
κοιλία της μητρος μορφουται ητοι σχηματιζονται απαντα αυτου τα μελη καί
οι χαρακτηρες του, μετα τας τεσσαρακοντα ημερας, διοτι πρό των
τεσσαρακοντα ημερων ειναι αμορφον καί ωσαν ενα κομματι κρεας. Εις τας
τεσσαρακοντα ημερας μεμορφωμενον καί τελειον πλέον το εμβρυον λαμβανει
καί ψυχην λογικην". Επαναλαμβανω την φρασιν πού παρελειψες: "Εις τας
τεσσαρακοντα ημερας μεμορφωμενον καί τελειον πλέον το εμβρυον λαμβανει
καί ψυχην λογικην". Καί σε ερωτω, εσυ σαν γιατρος το δεχεσαι αυτό; Καί
σαν χριστιανός ορθοδοξος μπορεις να δεχθεις αυτο το οποιον εχουν
καταδικασει αι οικουμενικαί Συνοδοι καί οι Αγιοι Πατερες. Δεν γνωριζεις
οτι εξ ακρας συλλήψεως εμψυχουται ο ανθρωπος και οχι μετα τεσαρακοντα
ημερας; ... Πάντως σε αλλη αναρτηση αναφερομαι τεκμηριωμενα εις την
δογματικην διδασκαλιαν της Εκκλησιας περί της "εξ ακρας συλλήψεως"
εμψυχωσεως του ανθρωπου. Αν θελεις ριξε μια ματια. Οσον αφορα δε εκείνο
πού γραφεις περί αυτοκρατορος - αναθεωρητη δεν καταλαβαίνω τι θελεις να
πης. Καί αλλη φορα μου το εγραψες ... Καί δεν σου αποκρυπτω οτι ειναι
λίγο περίεργο, οπως το γραφεις. Οσον αφορα τις ερωτησεις πού πρεπει να
καμνω στον εαυτο μου οταν γραφω, για το τι γραφω, πως το γραφω, που
απευθυνομαι, πότε το γραφω; γιατι το γραφω, σε ευχαριστω ελπίζω να το
τηρης κι εσυ στα γραπτα σου....
3
- Απάντηση
- 19 εβδ.
- Τροποποιήθηκε
Michail Margos
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
"Εις τας τεσσαράκοντα ημέρας μεμορφωμενον και τέλειον πλέον το έμβρυον
λαμβάνει και ψυχήν λογικήν " υποθέτω ότι είναι πιστή αντιγραφή και
φράση που αντέγραψε από το βιβλίο "Κλεις" των Ιερών Κανόνων εκδόσεων
Σωτήρ " και το οποίο είναι επιτομή από κανόνες του Πηδαλίου .Δεν έχουμε
λοιπόν παρά να ανατρεξουμε στο Πηδάλιο (Το οποίο δεν έχω στη βιβλιοθήκη
μου εδώ στη Θεσσαλονίκη) και να βρούμε αν έγινε η αντιγραφή πίστη η αν
έχει προστεθεί η αφαιρεθεί το οτιδήποτε .Αν όμως δεν συμβαίνει κάτι
τέτοιο και είναι η αντιγραφή πίστη οφείλουμε νομίζω για λόγους ορθής
τάξεως να προβούμε σε έρευνα ωστε να βρούμε γιατί τα λέει αυτά ο
συγκεκριμένος κανόνας .Εγώ γνωρίζω από την εμβρυολογία ότι μέχρι και τις
40 περίπου ημέρες στο μικροσκόπιο όντως το έμβρυο είναι μια μάζα
κυττάρων γεμάτη ζωή που όμως δεν διακρίνονται μέρη ξεχωριστά όπως το
κεφάλι τα μάτια ο κορμός και τα άκρα ....Αυτά αρχίζουν να φαίνονται μετά
τον δεύτερο μήνα .Ίσως από μορφολογικής και μόνο και όχι από ψυχικής
απόψεως να εννοεί αυτό το πράγμα ο κανόνας του Πηδαλίου .Εσείς το ίδιο
θα επιτιμουσατε μια έγκυο αν είχε αποβολή τον πρώτο μήνα και το ίδιο
μετά από 2-3 μήνες ; Και εννοώ ότι θα επιθυμούσα σαφή και συγκεκριμένη
απάντηση έστω και εν απουσία του καθ' ύλην να επιβάλλει τους κανόνες
κεχρισμένου Αυτοκράτορα την έλλειψη του οποίου πολλοί επιθυμούν να
υποκαταστήσουν τα τελευταία 500 χρόνια από την πτώση του Βυζαντίου .
- Απάντηση
- 19 εβδ.
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
´Ἡ
Ἐκκλησία, στηριζομένη πάνω στὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τὴν Ἱερά μας Παράδοση,
πιστεύει ὅτι ἡ ἀνθρώπινη ζωὴ ὑφίσταται ἐξ ἄκρας συλλήψεως, ἀπὸ τὴ στιγμὴ
δηλαδὴ τῆς γονιμοποίησης, ὁπότε γίνεται καὶ ἡ ἐμψύχωση τοῦ ἀνθρώπου.
Ἀπαιτεῖται, ὡς ἐκ τούτου, ἀπὸ τὴ στιγμὴ αὐτή, πλήρης σεβασμὸς καὶ
προστασία πρὸς τὸ νέο ἀνθρώπινο πρόσωπο. Τὴν πίστη της αὐτὴ διακηρύττει
ἐμπράκτως ἡ Ἐκκλησία μὲ τὴ θέσπιση ἑορτῶν, οἱ ὁποῖες ἀναφέρονται στὴ
σύλληψη ἐπιφανῶν ἁγίων προσώπων, τὴν ἔναρξη τῆς ζωῆς τους δηλαδή, στὰ
σπλάχνα τῶν μητέρων τους.
Ἔτσι
δὲν ἑορτάζουμε μόνο τὴ γέννηση τῆς Θεοτόκου, στὶς 8 Σεπτεμβρίου, ἀλλὰ
καὶ τὴ σύλληψή της ἀπὸ τὴν Ἁγία Ἄννα, ἐννέα ἀκριβῶς μῆνες προηγουμένως,
στὶς 9 Δεκεμβρίου. Τὸ ἴδιο καὶ γιὰ τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο:
γιορτάζει ἡ Ἐκκλησία τὴ σύλληψή του στὶς 23 Σεπτεμβρίου καὶ ἐννέα μῆνες
ἀργότερα, στὶς 24 Ἰουνίου, τὴ γέννησή του. Καὶ διὰ τὴν κατὰ σάρκα
γέννηση τοῦ Χριστοῦ ἔχουμε τὴν ἀντίστοιχη ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς
Θεοτόκου, ἐννέα μῆνες προηγουμένως.
Ὁ
Ἀπόστολος Παῦλος ἀναφέρεται στὴν ἐπιλογή του ἀπὸ τὸν Θεὸ γιὰ τὸ
ἀποστολικὸ ἔργο πρὶν ἀπὸ τὴ γέννησή του καὶ λέγει ὅτι ὁ Θεὸς τὸν
«ἀφώρισεν ἐκ κοιλίας μητρὸς αὐτοῦ καὶ τὸν ἐκάλεσε διὰ τῆς χάριτος
αὐτοῦ…» (Πρβλ. Γαλ.1,15). Στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ὁ Ἡσαΐας ἀναφέρει: «Ἐκ
κοιλίας μητρός μου ἐκάλεσε τὸ ὄνομά μου» (Ἡσ. 49,1). Καὶ πολλὰ ἄλλα
χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς μιλοῦν γιὰ τὸν ἀνθρωπο κατὰ τὴ διάρκεια τῆς
κύησής του, πρὶν ἀπὸ τὴ γέννησή του.
Ἡ
Ἐκκλησία, ὡς ἐκ τούτου, θεωρεῖ (καὶ σὲ τοῦτο δὲν ἀμφιταλαντεύθηκε ποτὲ)
ὅτι ἡ ἔκτρωση, ἡ τεχνητὴ δηλαδὴ διακοπὴ τῆς κύησης, συνιστᾶ φόνο. Ὁ
Μέγας Βασίλειος μιλᾶ ἀνεπιφύλακτα:
«Ἡ
φθείρασα κατ’ ἐπιτήδευσιν, φόνου δίκην ὑπέχει» (Β΄ Κανὼν Μεγάλου
Βασιλείου). Δηλαδὴ ἡ ἔγκυος γυναίκα ποὺ ξεπίτηδες θανατώνει τὸ ἔμβρυο
εἶναι φονεύτρια. Ξεκαθαρίζει ὅτι «..αἱ τὰ ἀμβλωθρίδια διδοῦσαι φάρμακα
φονεύτριαί εἰσι καὶ αὐταί, καὶ αἱ δεχόμεναι τὰ ἐμβρυοκτόνα δηλητήρια»
(Η΄ Κανὼν Μεγάλου Βασιλείου). Δηλαδὴ εἶναι φονεῖς τόσον ἐκείνοι ποὺ
δίνουν τὰ φάρμακα γιά ἔκτρωση ὅσο καὶ ἐκεῖνες ποὺ λαμβάνουν τὰ δηλητήρια
ποὺ φονεύουν τὸ ἔμβρυο. Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος θεωρεῖ τὴν
ἔκτρωση ἔγκλημα βαρύτερο καὶ ἀπὸ τὸν φόνο. Κατὰ τὸν φόνο τὸ θῦμα μπορεῖ
νὰ ἀμυνθεῖ, τὸ ἔμβρυο, ὅμως, στερεῖται αὐτῆς τῆς δυνατότητας.
4
- Απάντηση
- 19 εβδ.
KIRYKOS.LIVEJOURNAL.COM
Η εκτρωσις ειναι φονος. Ο ανθρωπος δημιουργειται εξ ακρας συλλήψεως. Αμα σωμα, αμα ψυχη.
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Ποιος
είπε ότι ο σχηματισμός του εγκεφάλου και η έναρξη της εγκεφαλικής
λειτουργίας, καταδεικνύει ότι τότε το έμβρυο εμψυχούται; «Άμα δε το σώμα
και η ψυχή πέπλασται, ου το μεν πρώτον, το δε ύστερον» αναφέρει ο Άγιος
Ιωάννης ο Δαμασκηνός στο σύγγραμμά του «Έκδοσις ακριβής Ορθοδόξου
Πίστεως», με το «άμα» να δηλώνει επακριβώς το ταυτόχρονο, οχι "μετα
τεσσαρακοντα ημερες., οπως γραφεο ο Πειραιως Νικόλαος:
2
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Καταλαβαίνεις
Μιχαηλ τι γραφει ο Πειραιως Νικόλαος στο βιβλίο του "ΙΕΡΑ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ"
στην σελίδα 199; Γραφει ακριβως οτι "εις τας τεσσαράκοντα ημέρας
μεμορφωμενον και τέλειον πλέον το έμβρυον λαμβάνει και ψυχήν λογικήν".
1
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Πάντως
ανεξαρτητα από το τι ειχε στο μυαλό του καί τι επίστευε ο Πειραιως καί
Νησων Νικόλαος, οταν καταχωρουσε αυτην την φραση εις το βιβλίον του,
ανεξαρτητα από τις προσπαθειες της Ιερας Συνοδου να τον διορθωση καί τον
απαλλάξη εν οσω εζη από την συγκεκριμενην πλανην, δεν νομίζεις, Μιχαηλ,
οτι η συγκεκριμενη φρασις δοξασια πρεπει να καταδικασθει, ως ερχομενη
εις αντιθεσιν πρός την διδασκαλία της Εκκλησίας. περί της εξ ακρας
συλλήψεως εμψυχωσεως του ανθρωπου; Κατ εμε τουτο πρεπει να γινη,
οπωσδηποτε καί το δυνατον ταχυτερον,καί θα το εισηγηθω εις την Συνοδον,
εν οψει μαλιστα καί του γεγονότος οτι, οπως λεγεται, δια την παρασκευην
των εμβολίων χρησιμοποιουνται καί τοιαυτα εκτρωθεντα η αποβληθεντα
εμβρυα, με αποτελεσμα, οπως ειπε καποιος, εισερχομενα αυτα εις τον
οργανισμόν μας να μας εθισουν καί εις τον "καννιβαλισμόν" ...
3
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
«ΜΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΙΣ, ΔΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΠΙΤΣΙΛΛΙΔΗ, ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ.
Στην
εκπομπή ‘’ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ’’ του Κυπριακού Τηλεοπτικού σταθμού ‘’Sigma’’, που
παρουσιάζει o θεολόγος κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, με θέμα «Η διακοπή της
κύησης και το δικαίωμα των γυναικών στο σώμα τους», εξέφρασε θέσεις που
δεν συμφωνούν με τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας.
Ο
κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, εξέφρασε εντελώς λάθος θέσεις για το θέμα των
αμβλώσεων πριν την 5η εβδομάδα, μη θεωρώντας την άμβλωση στο διάστημα
των πρώτων 5 εβδομάδων ως φόνο.
Σύμφωνα
με την Εκκλησία μας και για το διάστημα των πρώτων 5 εβδομάδων, η
άμβλωση είναι φόνος. Την άποψη ότι μετά την 5η εβδομάδα σχηματίζεται ο
εγκέφαλος και αρχίζει η εγκεφαλική λειτουργία, και ως εκ τούτου δεν
είναι φόνος, δεν τη δέχεται Εκκλησία μας.
Ποιος
είπε ότι ο σχηματισμός του εγκεφάλου και η έναρξη της εγκεφαλικής
λειτουργίας, καταδεικνύει ότι τότε το έμβρυο εμψυχούται; «Άμα δε το σώμα
και η ψυχή πέπλασται, ου το μεν πρώτον, το δε ύστερον» αναφέρει ο Άγιος
Ιωάννης ο Δαμασκηνός στο σύγγραμμά του «Έκδοσις ακριβής Ορθοδόξου
Πίστεως», με το «άμα» να δηλώνει επακριβώς το ταυτόχρονο.
Στο
άρθρο του ο Herman T. Engelhardt, Καθηγητής του Τμήματος Φιλοσοφίας,
του Rice University, με τίτλο «Οι εκτρώσεις και οι πόλεμοι των
πολιτισμών» (Μετάφρ. π. Γεωργίου Κανάκη), αναφέρει πως «Αυτό που είναι
σημαντικό για τους Χριστιανούς είναι ότι μία διάκριση μεταξύ
διαμορφομένων και ασχηματίστων εμβρύων, εμψυχωμένων και μη εμψυχωμένων
εμβρύων, απορρίπτεται διαρρήδην ως μη έχουσα θεολογική σημασία για τους
Ορθοδόξους Χριστιανούς» και ότι «Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί βιώνουν μια
αδιάσπαστη εκτίμηση του πώς να εκτιμούν την ανθρώπινη ζωή από τη σύλληψή
της, και να αναγνωρίζουν ότι η αφαίρεση αυτής της ζωής απαγορεύεται».
Ο
αιρετικός Θωμάς Ακινάτης, ο οποίος ως γνωστό είχε επηρεασθεί από τον
Αριστοτέλη, δεν δέχοταν ότι είναι φόνος η πρώιμη άμβλωση.
Ο
Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, στα «Κεφάλαια φιλοσοφικά» αναφέρει
«Ομοϋπόστατα εισίν, ότε δύο φύσεις εν μια υποστάσει ενωθώσι και μίαν
σχώσιν υπόστασιν σύνθετον και εν πρόσωπον, ως ψυχή και σώμα». «Την ψυχήν
ούτε γαρ προυφίσταται του σώματος, ούτε μεθυφίσταται. Αλλ’ άμα τη
τούτου γενέσει κτίζεται και αυτή» ομιλεί ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης
(Κλίμαξ, Λόγος Κστ΄).
Ο
Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς στα Εκατόν Πεντήκοντα Κεφάλαια (Συγγράμματα
Τόμος Ε΄) αναφέρει «Η μέντοι ψυχή συνέχουσα το σώμα, ω και συνεκτίσθη,
πανταχού του σώματος εστίν… ». Ο Β΄ Κανών του Αγίου Βασιλείου του
Μεγάλου (Περί της φθειράσης κατ’ επιτήδευσιν το έμβρυον), εις την προς
Αμφιλόχιον Ικονίου Επιστολή Κανονική Α, αναφέρει «Η φθείρασα
κατ’επιτήδευσιν, φόνου δίκην επέχει. Ακριβολογία δε εκμεμορφωμένου και
ανεξεικονίστου παρ’ημίν ουκ έστιν».
Η
απόφαση της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου για το θέμα τούτο, επικύρωσε
τον Β΄ Κανόνα του Αγίου Βασιλείου. «Η ψυχή όλη δι όλου του σώματος
χωρεί και ομοχρόνως εν τη ζωή γίνεται» λέγει ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης
στο σύγγραμμά του «Εξήγησις του Άσματος των Ασμάτων», Λόγος Ζ΄.
Σαφώς
δεν προηγείται το σώμα της ψυχής, αλλ’ η ψυχή γίνεται «ομοχρόνως» με το
σώμα. Είναι χαρακτηρισική η ρήση του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης, με το
ομοχρόνως να επεξηγεί πλήρως ότι «άμα το σώμα και η ψυχή». «Ούτε γαρ
σώμα προ της ψυχής αφίστατο, ούτε ψυχή προ του σώματος» αναφέρει ο Άγιος
Αναστάσιος ο Σιναΐτης, P.G. 89,724.
Πως
δύναται να ισχυριστεί κανένας, ότι «το σώμα πρώτον γέγονεν και η ψυχή
ύστερον» εάν θέλει ορθοδόξως να φρονεί; Θα μπορούσε λοιπόν κανείς,
ορθοδόξως φρονών, να ισχυριστεί ότι «άχρι πέμπτης εβδομάδος, ουκ είναι
το έμβρυον άνθρωπος»; Τότε δηλαδή είναι μόνο σώμα; Δεν έχει ψυχή το
έμβρυο αυτό; Ποιός Άγιος της Εκκλησίας μας, είπε ποτέ κάτι τέτοιο; «Άμα
δε το σώμα και η ψυχή πέπλασται, ου το μεν πρώτον, το δε ύστερον»
αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.
1
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Θελεις
να μαθης καί κατι αλλο Μιχαηλ. Οι καταγγελίες πού εκανα πρός τήν Ιεράν
Συνοδο πρό του 2005 καί δι αυτο το θεμα καί δι αλλα πολλά ισχυουν καί
μετα τό 2005 καί μεχρι σημερον ... Ο Αρχιεπίσκοπος σου Στεφανος πού
ενεργουσε παλαιοθεν μετα του κ. Κατσουρα κλπ. ως "παρασυνοδικό
κατεστημενο", φερουν μεγαλην ευθυνην ... Αν θελης βοηθησε τους να το
καταλάβουν, μηπως καί ευρεθει μία διεξοδος πρός ενα διαλογον εν αγαπη
καί αληθεια....
2
- Απάντηση
- 19 εβδ.
- Τροποποιήθηκε
Michail Margos
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων εδώ συμφωνώ και το γνωρίζω καλά αυτό το ζήτημα αλλά ανοίγετε άλλο θέμα
- Απάντηση
- 19 εβδ.
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
ΟΙ ΙΔΙΟΡΡΥΘΜΙΕΣ, ΟΙ ΑΣΥΜΦΩΝΙΕΣ, ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΙΥΝ ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΧΟΣΤΑΣΙΕΣ ...
"Ἡ
Ἐκκλησία λοιπόν πάντοτε εἰς καιρόν διωγμῶν καί αἱρέσεων ταλανιζόταν ἀπό
ἐσωτερικές διχοστασίες, λόγῳ κυρίως ἀσυμφωνιῶν. Ἄν ἀνατρέξωμεν εἰς τήν
ἐποχήν τοῦ μεγάλου Βασιλείου, θά ἴδωμεν μέσα ἀπό τάς ἐπιστολάς του μίαν
πικρίαν καί θλίψιν διά τήν συμπεριφοράν τινων συνεπισκόπων του, ὅπου
προέβαινον εἰς πράξεις ἰδιορρύθμους, μέχρι καί ἐντελῶς παρανόμους.
Παραπονεῖται
ὁ μέγας τῆς Ἐκκλησίας ἀνήρ λέγων: «Πολύ μέ λυπεῖ, ὅπου οἱ κανόνες τῶν
πατέρων ἔχουν περιέλθει εἰς περιφρόνησιν τελευταίως καί κάθε εὐταξία
ἔχει ἀπομακρυνθεῖ ἀπό τάς Ἐκκλησίας, φοβοῦμαι μήπως, καθώς αὐτή ἡ
ἀδιαφορία αὐξάνεται ὀλίγον κατ΄ ὀλίγον, τά πράγματα τῆς Ἐκκλησίας
καταντήσουν εἰς πλήρη σύγχυσιν».
Ἡ
ἑνότης δέ τῶν Ὀρθοδόξων εἰς τήν ἐποχήν του ἦταν σχετική, λόγῳ κυρίως
τῆς ἰδιορρυθμίας πολλῶν ἐξ αὐτῶν, μέ ἀποτέλεσμα τά πάντα νά εἶναι
εὔθραυστα καί μετέωρα. «Φαινομενικῶς οἱ περισσότεροι εἴμεθα ἑνωμένοι...
(ἔγραφε ὁ Μέγας Βασίλειος εἰς μίαν ἐπιστολήν του πρός τόν ἅγιον Εὐσέβιον
Σαμοσάτων) ...ὅταν μέν εἶμαι παρών, μέ σέβονται καί ὑπόσχονται πάντοτε
τά πρέποντα, ἀλλ΄ ὅταν μέ ἀφήνουν, τρέχουν πάλιν πρός τήν ἰδικήν τους
γνώμην»
Ἡ Ἐκκλησία,
ἔλεγεν μέ παράπονον, «δέν ἔχει μόνον ὑπό τῶν αἱρετικῶν κομματιασθῇ, ἀλλά
διασπᾶται καί ἀπό ἐκείνους, ὅπου βεβαιώνουν, ὅτι εἶναι ὁμόφρονες... τό
νά ἑνώσῃ δέ αὐτά τά μέρη καί νά συναγάγῃ πάλιν εἰς ἁρμονίαν ἑνός σώματος
ἀνήκει εἰς ἐκεῖνον μόνον ὄπου μέ τήν ἀνέκφραστον δύναμίν του χαρίζει
πάλιν καί εἰς τά ξερά ὀστᾶ ἀκόμη νεῦρα καί σάρκα».
Ἔγραφεν
ἐπίσης καί εἰς τόν Πρεσβύτερον Εὐάγριον: «εὐχόμεθα νά ἴδωμεν κάποτε τήν
ἡμέραν κατά τήν ὁποίαν ὅλοι οἱ κατά τό φρόνημα μή διῃρημένοι θ’
ἀποτελοῦν ἑνιαῖον σύλλογον... Θά εἴμεθα δέ πράγματι οἱ παραλογότεροι
ὅλων τῶν ἀνθρώπων, ἐάν ηὐχαριστούμεθα εἰς τά σχίσματα καί τάς διασπάσεις
τῶν Ἐκκλησιῶν καί δέν ἐθεωρούσαμεν τήν ἕνωσιν τῶν μελῶν τοῦ σώματος τοῦ
Χριστοῦ ὡς τό μέγιστον τῶν ἀγαθῶν».
Χαρακτηριστική
τῆς ἀναρχίας, εἰς τήν ὁποίαν εἶχεν περιπέσει ἡ ὅλη ἐκκλησιαστική
κατάστασις, εἶναι ἀκόμη ἡ συμπεριφορά τοῦ ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης, ὁ
ὁποῖος κατηγορεῖται ἀπό τόν ἀδελφόν του Βασίλειον, διότι αὐτοβούλως
«συγκροτεῖ συνόδους εἰς τήν Ἄγκυραν καί δέν ἀφήνει εὐκαιρίαν νά ἐνεργῇ
χωρίς τήν συναίνεσιν ἡμῶν». (Ιωσήφ Μοναχός Αγιον Ορος 2012)
2
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Ἔγραφεν
ο Μεγας Βασιλειος εις τόν Πρεσβύτερον Εὐάγριον τα εξης: «εὐχόμεθα νά
ἴδωμεν κάποτε τήν ἡμέραν κατά τήν ὁποίαν ὅλοι οἱ κατά τό φρόνημα μή
διῃρημένοι θ’ ἀποτελοῦν ἑνιαῖον σύλλογον... Θά εἴμεθα δέ πράγματι οἱ
παραλογότεροι ὅλων τῶν ἀνθρώπων, ἐάν ηὐχαριστούμεθα εἰς τά σχίσματα καί
τάς διασπάσεις τῶν Ἐκκλησιῶν καί δέν ἐθεωρούσαμεν τήν ἕνωσιν τῶν μελῶν
τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ ὡς τό μέγιστον τῶν ἀγαθῶν».
4
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Δεν
ανοιγω αλλο θεμα Μιχαηλ. Ολα αυτα τα θεματα ειναι αλληλενδετα, εχουν
ομως κοινην αφετηριαν. Δες καί την κατωτερω εργασια καί ελπίζω κατι να
καταλάβης: http://synodicalcentregoc.blogspot.com/.../blog-post_55.html
SYNODICALCENTREGOC.BLOGSPOT.COM
Ψυχη καί σωμα δημιουργουνται συγχρονως
2
- Απάντηση
- Αφαίρεση προεπισκόπησης
- 19 εβδ.
Comments
Post a Comment