ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΛΗΡΟΥ ΚΑΙ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΟΧ ΚΥΠΡΟΥ
Ο ΚΗΡΥΞ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΝ ΦΥΛΛΑΔΙΟΝ Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ
ΑΛΛΑΓΗΝ
ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΙΩΤΙΣΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΤΡΙΑΣ
ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΟΧ
ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ, ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΗΡΥΚΟΥ ΕΙΣ ΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ
ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ, ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΗ ΤΗΣ
«ΣΤΕΓΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο Ε» ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΕΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΑΓΙΩΝ
ΚΗΡΥΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΤΤΗΣ ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ: ΑΝΔΡΕΟΥ ΣΥΓΓΡΟΥ 55-59 ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΑΧΑΡΝΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΕΥΧΟΣ 966 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018 (Ε.Η.)
ΟΜΟΛΟΓΙΑ
ΚΛΗΡΟΥ ΚΑΙ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΓΟΧ
ΚΥΠΡΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΗ
ΣΤΟΝ
ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2008
Ακολουθεί μία ιστορική ομολογία κλήρου και λαού
της εκκλησίας Γ.Ο.Χ Κύπρου η οποία είναι δημοσιευμένη στον Ημεροδείκτη του
έτους 2008.
Με βάση αυτήν την ομολογίαν οι Κύπριοι αδελφοί
μας αποκήρυξαν την σύνοδο του Νικολάου ως ΣΥΝΑΓΩΓΉ ΠΟΝΗΡΕΥΟΜΈΝΩΝ . Ενώθηκαν με
τον επίσκοπο Κήρυκο . Ενώθηκαν με την κατακομβική εκκλησία της Ρουμανίας.
Έγιναν οι ιστορικές χειροτονίες των επισκόπων Ματθαίου Αφρικής , Σεραφείμ
Ρωσσίας και Κιτίου Παρθενίου. Συγκροτήθηκε πανορθόδοξος συνοδος με επισκόπους
έξι ορθοδόξων εκκλησιών.
Η ορθόδοξος ομολογία είναι θώρακας
προστασίας και προστατεύει τους πιστούς
από τις ύπουλες αιρέσεις. Ελπίζουμε ότι οι αδελφοί Κύπριοι γνήσιοι ορθόδοξοι
χριστιανοί δεν θα ξεχάσουν ποτέ αυτήν την ιστορική ομολογία τους. Να μην
πιστέψουν ποτέ ότι στην " Συναγωγή των πονηρευομένων " ενεργεί το
πνεύμα το άγιο. Ότι ενεργούν είναι άκυρο. Και οι καθαιρέσεις τους και το
"άγιο μύρος" τους και οι χειροτονίες τους και όλα τα μυστήρια τους.
Εάν παρ'ελπίδα απεμπολήσουν την ιστορική ομολογία τους, τότε δεν θα έχουν
θώρακα προστασίας και θα συναριθμηθούν στην "συναγωγή των πονηρευομένων
". ΣΤΟΜΕΝ ΚΑΛΩΣ ΑΔΕΛΦΟΙ ΚΎΠΡΙΟΙ!!!
«ΓΙΑΤΙ ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΛΑΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΊΑΣ Γ.Ο.Χ. ΚΥΠΡΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΊΑ
ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΎ ΚΑΙ ΑΠΕΚΗΡΥΞΑΝ ΤΟΝ ΝΙΚΌΛΑΟ
ΜΕΣΣΙΑΚΆΡΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΎΝΟΔΟ ΤΟΥ ΩΣ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΠΟΝΗΡΕΥΟΜΈΝΩΝ
1. Ὁ Νικόλαος καί ἡ Σύνοδός του καταπατώντας τό
Αὐτοκέφαλο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου καί τούς Ἱερούς Κανόνες, εἰσέβαλαν ἀπρόσκλητοι
ἀπό τόν Κλῆρο καί Λαό τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας καί «χειροτόνησαν Ἐπισκόπους». Ὁ
ΛΕ' Ἀποστολικός Κανόνας ἀπαγορεύει σέ Ἐπίσκοπο νά χειροτονεῖ ἔξω ἀπό τά ὅρια τῆς
δικαιοδοσίας του καί τιμωρεῖ μέ καθαίρεση καί αὐτόν καί «οὕς ἐχειροτόνησεν».
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ ΛΕ'
«Ἐπίσκοπον μή τολμᾶν ἔξω τῶν ἑαυτοῦ ὅρων
χειροτονίας ποιεῖσθαι, εἰς τάς μή ὑποκειμένας αὐτῶ πόλεις καί χώρας. Εἰ δέ ἐλεγχθείη
τοῦτο πεποιηκώς, παρά τήν τῶν κατεχόντων τάς πόλεις ἐκείνας ἤ τάς χώρας γνώμην,
καθαιρείσθω καί αὐτός, καί οὕς ἐχειροτόνησεν».
2. Ὁ Νικόλαος καί ἡ Σύνοδός του ἐνῶ εἶχαν
πληροφορηθεῖ γραπτῶς ὑπό ἀξιόπιστων ἀνδρῶν, κληρικῶν καί λαϊκῶν, ὅτι ὁ
Σεβαστιανός εἶναι ἀνάξιος διά τήν ἱερωσύνην, προχώρησαν παρανόμως στή
χειροτονία του. Περιφρόνησαν ἀκόμη καί ἐνυπόγραφη ἐπιστολή τοῦ πνευματικοῦ του,
ὅπου καταμαρτυρεῖται ἡ ἀναξιότητά του καί ὁμολογεῖ ὅτι δέν ἔδωσε συμμαρτυρία
γιά τή χειροτονία του ἀλλά τοῦ εἶχε ἐπιβάλει ἐπιτίμιο ἀκοινωνησίας χρονικῆς
διάρκειας δεκαπέντε (15) ἐτῶν.
3. Ὁ Νικόλαος καί ἡ Σύνοδός του προχώρησαν στήν
χειροτονία τοῦ Σεβαστιανοῦ ἐνῶ χριστιανοί φώναζαν «Ἀνάξιος» καί ὁ Ναός εἶχε
κοκκινήσει ἀπό τά αἴματα τῶν τραυματιῶν. Ἡ «χειροτονία» τοῦ Σεβαστιανοῦ εἶναι
χειροτονία «αἱμάτων καί δόλια». Ἀντί λοιπόν ὁ Νικόλαος καί οἱ Συνεπίσκοποί του
νά ἐξετάσουν τόν βίο καί τήν πολιτεία καί νά τόν καθαιρέσουν, προχώρησαν στή
χειροτονία του χωρίς φόβο Θεοῦ καί ντροπή ἀνθρώπων, παραβιάζοντας ἔτσι πολλούς Ἱερούς
Κανόνες. Παραθέτομεν ἀπό τό Ἱερό Πηδάλιο τήν ἑρμηνεία καί συμφωνία τοῦ Θ'
Κανόνος τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου: «Ὁ παρών Κανών διορίζει, ὅτι, ἐκεῖνοι ὅπου
μέλλουν νά ἱερωθοῦν, πρέπει νά εἶναι καθαροί ἀπό ἁμαρτήματα, ὁποῦ κωλύουσι τήν ἱερωσύνην,
καί πρέπει νά ἐξετάζηται ὁ βίος αὐτῶν καί ἡ διαγωγή. Ἀνίσως δέ τινες ἔγιναν
Πρεσβύτεροι χωρίς νά ἐξετασθοῦν, ἤ καί ἐξετασθέντες ὡμολόγησαν μέν τά ἁμαρτήματά
των, ὄντα κωλυτικά τῆς ἱερωσύνης, οἱ δέ ἐξετάσαντες αὐτούς Ἀρχιερεῖς,
κινηθέντες παρά Κανόνας, ἐχειροτόνησαν αὐτούς ἱερεῖς, οὗτοι, λέγω, οἱ ἀναξίως ἱερωθέντες,
ἀπρόσδεκτοι εἶναι εἰς τό νά ἱεροπρακτοῦν. Ἐλεγχθέντες γάρ ἀπό ἄλλους, ἤ αὐτοί οἱ
ἴδιοι ὁμολογήσαντες τά κωλυτικά τῆς ἱερώσυνης ἁμαρτήματα ὁποῦ ἔπραξαν πρό τῆς
χειροτονίας, καθαιροῦνται κατά τόν Βαλσαμῶνα καί τόν Ζωναρᾶν, ἤ παύουσι τοῦ ἱεροπρακτεῖν,
κατά τόν Ἀνώνυμον ἑρμηνευτήν τῶν Κανόνων. Ἐπιφέρει δέ καί τήν αἰτίαν ὁ Κανών,
διά τί οἱ ἁμαρτήμασι περιπεσόντες δέν εἶναι δεκτοί εἰς τήν ἱερωσύνην. Ἐπειδή,
λέγει, ἡ καθολική Ἐκκλησία διαφεντεύει, καί θέλει νά εἶναι οἱ ἱερεῖς ἀνεπίληπτοι,
ἤτοι ἀκατηγόρητοι εἰς ἁμαρτίας, καθώς προστάζει ὁ Παῦλος νά εἶναι καί ὁ Ἐπίσκοπος,
λέγων «Δεῖ τόν Ἐπίσκοπον ἀνεπίληπτον εἶναι» ἤτοι ὄχι μόνον ἀνέγκλητον, ἀλλά καί
ἄμεμπτον παντελῶς, καί ἀκατηγόρητον».
Συμφωνία
«Συμφώνως μέ τόν παρόντα καί ὁ θ' τῆς ἐν
Νεοκαισαρεία διορίζεται, λέγων, ἐάν Πρεσβύτερος πρό τῆς χειροτονίας ἁμαρτήσει ἁμαρτίαν
σαρκικῆς μίξεως, καί μετά τήν χειροτονίαν ὁμολογήση αὐτήν, πλέον ἄς μή ἱερουργῆ.
Ὁμοίως καί Διάκονος ἐάν οὕτως ἁμαρτήσας, μετά τό χεροτονηθῆναι ἐξομολογηθῆ,
τάξιν μόνον ὑπηρέτου νά ἔχη, κατά τόν θ' τῆς αὐτῆς. Ὁ δέ γ' Θεοφίλου λέγει, ὅτι,
ὁ ἐξ ἀγνοίας χειροτονηθείς ἀναξίως Πρεσβύτερος, οὗτος καί μετά τήν χειροτονίαν ἐλεγχθείς,
ἐκβάλλεται τῆς Ἱερωσύνης. Ὁμοίως καί Διάκονος ἀναξίως χειροτονηθείς, καθαιρεῖται
κατά τόν ε' τοῦ αὐτοῦ. Τοῦτο τό ἴδιον λέγει ὁ ς' τοῦ αὐτοῦ. Καί πάντα δέ τά ἁμαρτήματα
ὁποῦ καθαιροῦσι τῆς ἱερωσύνης, μετά τήν ἱερωσύνην γινόμενα, ταῦτα καί πρό τῆς ἱερωσύνης
γινόμενα, καί ἐλεγχόμενα, ἤ ὁμολογούμενα μετά τῆς ἱερωσύνης, παρομοίως καθαιροῦσιν.
Οὐ μόνον δέ καθαιροῦσιν, ἀλλά καί ἐμποδίζουσί τινα εἰς τό νά γένει ἱερεύς».
4. Ὁ Νικόλαος καί ἡ σύνοδός του μέ τίς ἐνέργειές
τους προκάλεσαν σχίσμα στήν Ἐκκλησία Γ.Ο.Χ. Κύπρου, γιά τό ὁποῖον δέ συγχωροῦνται
οὔτε μέ αἷμα μαρτυρίου. Παραθέτομεν ἀπό τό ἱερόν πηδάλιο τήν 2η ὑποσημείωση τοῦ
ΛΑ' Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων: «Λέγει δέ ὁ θεῖος Χρυσόστομος (εἰς τήν ια' ὁμιλ.
πρός Ἐφεσίους), ὅτι εἶπεν ἕνας ἅγιος ἄνθρωπος, πώς, οὐδέ αἷμα μαρτυρίου ἠμπορεῖ
νά ἐξαλείψη τήν ἁμαρτίαν τοῦ χωρισμοῦ τῆς ἐκκλησίας καί τῆς διαιρέσεως, καί τό
νά σχίση τινάς τήν Ἐκκλησίαν εἶναι χειρότερον κακόν, ἀπό τό νά πέση εἰς αἵρεσιν».
5. Ὡς Ἕλληνες Γνήσιοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί τῆς
Κύπρου, οἱ ὁποῖοι ἀγωνιζόμαστε σέ δύσκολους καιρούς ὑπέρ πίστεως, ἀληθείας καί
δικαιοσύνης, εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νά φωνάξουμε ἕνα βροντερό ΟΧΙ στόν ΑΝΑΞΙΟ
Σεβαστιανό. Αὐτό μᾶς ἐπιβάλλει ἡ ἑλληνορθόδοξη μας συνείδηση καί ἀξιοπρέπεια ἀλλά
καί ἡ ὑποχρέωσή μας νά διαφυλάσσουμε τά δικαιώματα τοῦ Θεοῦ ἀπό λύκους βαρεῖς
καί αὐτόκλητους λαθροχειροτονημένους ἐπισκόπους.
(Τό παρόν κείμενον ἐλήφθη ἐκ τοῦ ἡμεροδείκτου
2008 τῆς Ἐκκλησίας, τῆς Κύπρου)
Διά την διαδικτυακήν Εφημερίδα
«Ο ΚΗΡΥΞ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ»
Ὁ ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις
+ ‘Επίσκοπος Κήρυκος Κοντογιάννης
Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικῆς
και Τοποτηρητής τῆς ‘Αρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν
τῆς ἁπανταχοῦ Γνησίας Ὀρθοδόξου ‘Εκκλησίας
Comments
Post a Comment