Η ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΡΛΑΑΜΙΤΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ
ΕΠΙ
ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ –
ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ - ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ἐκδίδεται εἰς τά πλαίσια τῶν ἐνημερωτικῶν ἀπογευματινῶν
συνάξεων - ὁμιλιῶν εἰς τόν ἱερόν Ναόν Ἁγίου Σπυρίδωνος Καρέα (κάθε Δευτέρα) εἰς
τόν Μητροπολιτικόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Δημητρίου Ἀχαρνῶν (κάθε Σάββατον) καί εἰς
τό παρεκκλήσιον Παναγίας Παραμυθίας καί τῶν τριῶν Νέων Ὁμολογητῶν (κάθε
Κυριακή).
|
ΤΕΥΧΟΣ 367 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
2010
Η ΑΠΟΦΑΣΙΣ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ (1351)
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΡΛΑΑΜΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠ’ ΑΥΤΟΥ
ΠΑΡΑΣΥΡΘΕΝΤΩΝ ΕΙΣ ΤΑ ΑΙΡΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ
Οἱ Πατέρες τῆς Ἁγίας Συνόδου τοῦ 1351 ἤτοι «πᾶσα ἡ
συναθροισθεῖσα ἐν τῶ Τρικλίνω» τῶν ἱερῶν Βλαχερνῶν (Κων/λεως) θεία καί Ἱερά
Σύνοδος χάριτι Χριστοῦ, καί νῦν τῆς εὐσεβείας ὑπερμαχοῦντες καί ἀκριβῆ καί
προσήκουσαν» σύσκεψιν «καί ἐξέτασιν ποιησάμενοι, καί τούς πρώτους ἐπί τούτοις
Συνοδικούς τόμους», ἤτοι τῶν προηγουμένων σχετικῶν Συνόδων, «ὡς εὐσεβεστάτους
ἐπικυροῦντες μᾶλλον δέ καί τούτοις ἑπόμενοι», ἀποφασίζομεν, 1) Τόν μέν Βαρλαάμ
ἐκεῖνον καί τόν Ἀκίνδυνον, ὡς εἰς αὐτά τά καίρια τῆς εὐσεβεἰας ἐμπαροινήσαντας (προσβαλόντας καί
ἐμπαίζοντας) καί μηδαμῶς μεταμεληθέντας» «τῶ ἀπό Χριστοῦ ἀναθέματι δικαίως
καθυποβάλλομεν». 2) Τούς δέ νῦν ἀναφανέντας καί συνοδικῶς ἐξελεγχθέντας
ἐκείνοις ὁμόφρονας, καί ἁπλῶς ὅσοι τῆς συμμορίας αὐτῶν», ειναι, «ἀποκηρύκτους
τε καί ἀποβλήτους ἔχομεν τῆς Καθολικῆς (=Ὀρθοδόξου) καί Ἀποστολικῆς τοῦ Χριστοῦ
Ἐκκλησίας, εἰ μή μεταμεληθοῖεν, καί τῶν ἀπό Χριστοῦ ἀναθέματι καθυποβάλλομεν,
καί τούς κοινωνοῦντας τούτοις ἐν γνώσει ἀκοινωνήτους ἔχομεν, καί πάσης
ἱερατικῆς λειτουργίας τούς ἔχοντας ἀπογυμνοῦμεν. 3) Τούς δ’ ὑπό τούτων
συναρπαγέντας τε καί παρασυρέντας, καί μή τῶν ἐξάρχων τῆς αἱρέσεως ὄντας, ἀμεταμελήτους
μέν μένοντας, τοῖς ὁμοίοις καθυποβάλλομεν. Μεταμεληθέντας δέ γνησίως καί
ἀναθεματίζοντας τήν τε τοιαύτην κακοδοξίαν», «μή μόνον εἰς κοινωνίαν τήν κατ’
εὐσέβειαν, ἀλλά καί εἰς ἱερωσύνην ἀσμενέστατα
(μετά μεγάλης χαρᾶς) προσιέμεθα (παραδεχόμεθα), μηδαμῶς τούτους
ὑποβιβάζοντας. Τούς δέ βιασθέντας ἤ συναρπαγέντας τε καί παρασυρέντας,
μεταμελουμένους ἀληθῶς καί γνησίως, εἰς
Ἱερωσύνην κατά τόν οἰκεῖον ἕκαστον βαθμόν προσδεχόμεθα. 4) Ἀλλά καί εἴς τις
ἕτερος τῶν ἁπάντων τά αὐτά ποτέ φωραθείη (ἀποδειχθῆ πασιδήλως) ἤ φρονῶν ἤ λέγων
ἤ συγγραφόμενος κατά τοῦ ἱερωτάτου Θεσσαλονίκης, μᾶλλον δέ κατά τῶν ἱερῶν
θεολόγων τῆς Ἐκκλησίας αὐτῆς,, τά αὐτά κατ’ αὐτοῦ ψηφιζόμεθα καί τῆ αὐτῆ
καταδίκη, εἴτε τῶν ἱερωμένων εἴη τις, εἴτε τῶν λαϊκῶν».
Comments
Post a Comment