π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΛΩΡΟΦΣΚΙ, ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

«Τήν γία Γραφή μπορε κανείς νά τή δε πό δυό προοπτικές: ξω πό τήν στορία ς στορία. Στήν πρτη περίπτωση γία Γραφή ρμηνεύεται ς να βιβλίο αώνιων καί ερν μορφν καί συμβόλων. Καί τότε πρέπει κανείς νά τήν ναλύσει καί νά τήν ρμηνεύσει ς να σύμβολο, σύμφωνα μέ τούς κανόνες τς συμβολικς λληγορικς μεθόδου (...) Πολλοί σύγχρονοι θεολόγοι, δίως Ρωμαιοκαθολικοί (σημ. δικι μας: δηλ.ο αρετικοί Παπικοί) τενουν πίσης πρός μιά παρόμοια ρμηνεία (...) λλά τό λο πνεμα τς γίας Γραφς ντιτίθεται σέ μιά τέτοια ρμηνεία, πού ρνεται τήν μεση σημασία τς Γραφς... ν παραδεχτε κανείς... τι μέσα στήν γία Γραφή πάρχει να εδος σωτερικο νοήματος πού εναι σχετο καί νεξάρτητο πό τό χρόνο καί τήν στορία, κινδυνεύει νά καταστρέψει τό ρεαλισμό τς ποκαλύψεως. (...) Μιά τέτοια ντίληψη κατεβάζει τήν στορία στό πιπέδο τς μυθολογίας. (...) καί κριβς γι΄ατό τό λόγο, εναι, πάνω π΄λα, στορία, ερή στορία στορία τς σωτηρίας (Heilsgechishte), , στορία τς διαθήκης το Θεο μέ τόν νθρωπο. Μόνο μέσα σέ μιά τέτοια στορική προοπτική λόκληρη γία  Γραφή μς ποκαλύπτει πραγματικά τόν αυτό της. Τό φάδι τς γίας Γραφς εναι στορικό. (...) πάρχει νας συμβολισμός στήν γία Γραφή, λλά συμβολισμός ατός εναι μλλον προφητικός καί χι λληγορικός. πάρχουν εκόνες καί λληγορίες στήν γία Γραφή, λλά στήν λότητά της γία Γραφή δέν εναι εκόνα καί λληγορία λλά στορία. τυπολογία, μως, εναι πάντοτε στορική· εναι να εδος προφητείας-ταν τά δια τά γεγονότα προφητεύουν. Μπορε κανες πίσης να πε τι προφητεία εναι κι ατή να σύμβολο-νας δείκτης πού δείχνει στό μέλλον-λλά εναι πάντοτε να στορικό σύμβολο πού κατευθύνει τήν προσοχή σέ μελλοντικά γεγονότα. (...) Τό πρόσωπο το Θεο ποκαλύπτεται μόνο σέ ζωντανές προσωπικότητες[6]

Comments

Popular posts from this blog

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΙΟΥ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ

ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ,

ΠΕΡΙ ΙΣΟΒΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΥΣΕΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ (Α. ΒΑΒΟΥΣΚΟΥ)