ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑ ΝΑ ΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ
ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΕΡΙ ΣΥΝΟΔΩΝ
ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ
ΔΙΑ ΝΑ ΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ
Ἐπειδή
εἰς τάς ἡμέρας μας γίνεται πολύς λόγος
περί Συνόδου, ὅπως «ὁ Κήρυκος ἔφυγε ἀπό τήν Σύνοδο», «ἐγώ
εἶμαι μέ τήν Σύνοδο»
κλπ., πρός ἐνημέρωσιν τῶν Ὀρθοδόξων παραθέτομεν ἐπιλογήν 2-3 κειμένων μέσα ἀπό τά ὁποῖα
ἀβιάστως προκύπτουν οἱ ὅροι καί αἱ
προϋποθέσεις διά νά λογίζεται καί διά νά εἶναι
μία Σύνοδος Ὀρθόδοξος
καί Κανονική.
Παραθέτομεν: α) Τί λέγει ὁ
Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης περί τῶν Συνόδων β) Τί λέγει ὁ ‘Αθανάσιος ὁ Πάριος περί τοῦ ἰδίου θέματος καί γ) Τί ἐγράψαμεν τήν 19.6.2001 μέ τό ὑπ’ ἀριθμ. Πρωτ. 209 πρός τούς τότε ‘Ορθοδόξους
Συνεπισκόπου μου.
Ἀς
μελετήση ὁ ἀγαπητός ἀναγνώστης καί τά «ἕργα καί ἡμέρας» τῶν τελευταίων δέκα ἐτῶν, μέσα ἀπό
τά ὁποῖα προέκυψε ἡ σημερινή καταχρηστικῶς λεγομένη «Σύνοδος» τοῦ ψευδαρχιεπισκόπου Νικολάου,
καί θά καταλάβη ποίαν σχέσιν ἔχει
αὐτή ἡ «Σύνοδος» μέ τήν ‘Εκκλησία,
καί ποῖαι αἱ ἐκκλησιολογικαί καί σωτηριολογικαί συνέπειαι
προκύπτουν ἀπό τήν
παραμονή τινός εἰς αὐτήν.
Α) ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ
ΚΑΙ ΠΑΜΠΛΗΘΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
«... Συνόδους συνεκρότησαν μεγάλας καί παμπληθεῖς καί Ἐκκλησίαν Θεοῦ
ἑαυτούς ὠνομάκασι, καί ὑπέρ Κανόνων ἐφρόντισαν τῶ δοκεῖν (φρόντισαν νά φαίνωνται πώς ἐργάζονται ὑπέρ τῶν Κανόνων), κατά Κανόνων τό ἀληθές κινούμενοι (ἐνῶ στήν πραγματικότητα ἐστρέφοντο κατά τῶν
Κανόνων). Τί δή θαυμαστόν, εἰ
καί πέντε καί δέκα ἐπίσκοποι,
συναχθέντες τόν ὑπό τῶν Κανόνων καθηρημένον κατά
τάς δύο αἰτίας ἠθώωσαν, λύσαντες τοῦ ἱερουργεῖν;
Συνόδους τοίνυν, δέσποτε, οὐ
τό ἀπλῶς συνάγεσθαι Ἱεράρχας τε καί Ἱερεῖς, κἄν
πολλοί ὦσιν (κρείσσων
γάρ εἶς ποιῶν τό θέλημα τοῦ Κυρίου, ἤ μύριοι παραβαίνοντες), ἀλλά τό ἐν ὀνόματι Κυρίου, ἐν
τῆ εἰρήνη καί φυλακῆ τῶν Κανόνων. Καί τό δεσμεῖν καί λύειν οὐχ
ὡς ἔτυχεν, ἀλλ’ ὡς δοκεῖ
τῆ ἀληθείᾳ, καί τῶ
κανόνι, καί τῶ γνώμονι τῆς ἀκριβείας. Εἰ
δείξωσιν οἱ συνελθόντες
τοῦτο πεποιηκότες καί ἡμεῖς σύν αὐτοῖς. Εἰ οὐ
δεικνύουσι, ἐκβαλέτωσαν
τόν ἀνάξιον, ἵνα μή τις εἰς κατηγόρημα αὐτοῖς καί τοῖς
μετέπειτα γενεαῖς
παραδοθήσεται ... καί ἐξουσίᾳ τοῖς ἱεράρχαις
ἐν οὐδενί δέδοται ἐπί πάση παραβάσει κανόνος, ἤ μόνον στοιχεῖν τά δεδογμένα καί ἔπεσθαι τοῖς προλαβοῦσιν».
Γ. ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΡΙΟΣ
ΔΙΑ ΤΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ
«’Ορθόδοξος Σύνοδος ἐστί
καί ὀνομάζεται, ἡ φυλάττουσα άπαρασαλεύτως τά
δόγματα καί τάς παραδόσεις καί τούς Κανόνας τῆς
Καθολικῆς ‘Εκκλησίας .
Κακόδοξος δέ καί αἱρετική
ἐστίν ἐκ τοῦ ἐναντίου,
ἡ μή φυλάττουσα αὐτά, ἀλλά τινός ἑνός
φρονήματος ἀκολουθοῦσα, ἥτις διά ταῦτα
καί ὑπό τῆς ἁγίας οἰκουμενικῆς Συνόδου ἀναθέματι καθυποβάλλεται.
Λοιπόν δέν εἶναι
πάντοτε σεπτόν καί τίμιον τό τῆς
Συνόδου ὄνομα. ‘Αλλ’ ἐκείνη εἶναι σεπτή καί τιμία καί ἀγία Σύνοδος, ἡ στοιχοῦσα τοῖς τε ἐγγράφοις
καί ἀγράφοις
παραδεδομένοις, ὑπό τῶν ἁγίων ‘Αποστόλων καί τῆς Καθολικῆς
Ἐκκλησίας. Καί τῆς τοιαύτης Συνόδου τάς ἀποφάσεις δεχόμεθα καί
φυλάττομεν, τῶν δέ ἀλλοτρίωνων τήν φωνήν οὔτε γινώσκομεν, οὔτε πειθόμεθα αὐτῆ. Δυνάμεθα ἐνταῦθα ν’ ἀπαριθμήσωμεν τοιαύτας κακοδόξους συνόδους. ‘Αλλ’
ἵνα μή χρονοτριβῶμεν περιττῶς, ἀς ἴδη
ὀ ἀναγνώστης τόν Β΄ Τόμον τῶν Συνοδικῶν καί θέλει εὕρει αὐτάς, ὅπου
καί ρητῶς ληστρικαί ἐπιγράφονται.
Καί τό χειρότερον ὅπου
ὄχι μόνον τοπικαί καί ὀλιγάριθμοι ἐστάθησαν τοιαῦται, ἀλλά καί οἰκουμενικαί
πολυάριθμοι, οἵα ἡ ἐν ‘Εφέσῳ
τό δεύτερον, ἡ
συμφρονήσασα τῶ
μονοφυσίτῃ Εὐτυχεῖ, καί τόν εὐσεβέστατον
καί ἁγιώτατον Φλαβιανόν
τόν Κων¢λεως ἀποκτείνασα.
Μετά ταύτην ἡ ἐπί Κοπρωνύμου πολυαριθμοτάτη,
ἡ φρυάξασα κατά τῶν ἀγίων Εἰκόνων
ὁμοίως καί ἠ ἐπί Βασιλείου τοῦ
Μακεδόνος οἰκουμενική ὀνομασθεῖσα, παρανομωτάτη δέ ἀναφανεῖσα, ὡς
καθελοῦσα καί ἀναθεματίσασα τόν ἀγιώτατον Φώτιον. Περιττόν δέ
εἶναι ν’ ἀναφέρω τό ἐν Φλωρεντίᾳ οἰκουμενικόν μέν, ληστρικώτατον δέ συνέδριον.
Λοιπόν πάλιν λέγομεν, δέν εἶναι
ἀείποτε σεπτόν καί
τίμιον τό τῆς συνόδου ὄνομα, καθώς οὐδέ τό τῆς ἐκκλησίας, καθότι ἔστι
‘Εκκλησία ἁγίων καί Ἐκκλησία ὁσίων, ἀλλά ἔστι
κατά τόν ψαλμωδόν καί «ἐκκλησία
πονηρευομένων».
Αἱ
φωναί, λοιπόν, ἤτοι τά ὀνόματα οὕτως ἔχουσιν, ἤτοι
καί ἐπι καλοῦ καί ἐπί κακοῦ.
Καί ἐπί κακοῦ μέν λαμβάνονται καθώς διά
παραδειγμάτων ἐδείξαμεν.
‘Αλλ’ οἱ ἁπλοῖ ἄνθρωποι,
ἤτοι οἱ ἀπαίδευτοι, οὐ
δύνανται ποιῆσαι τήν
διάκρισιν ταύτην ἐκ τῆς ἀμαθείας αὐτῶν. ‘Αλλά σύνοδον ἤκουσαν, τόσον φθάνει, εὐθύς προσκυνοῦσι καί πείθονται καί μέ ζῆλον ἄκρατον τά πάντα θορυβοῦσι καί ταράττουσι. Περί τῶν τοιούτων ὁ
θεῖος ‘Απόστολος ὁμολογεῖ πώς «ἔχουσι
ζῆλον Θεοῦ, ἀλλ’ οὐ
κατ’ ἐπίγνωσιν».
Γ) ΤΙ ΕΓΡΑΨΑΜΕΝ ΕΝ ΕΤΕΙ 2001 ΕΙΣ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΣΥΝΟΔΟΝ
ΔΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ:
Α.Π. 209 ‘Εν τῶ
Ἐπισκοπείῳ Ἀγ. Αἰκατερίνης
τῆ 19-6-2001
Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι ᾿Αρχιερεῖς. Πρόσχωμεν, ἵνα
ὁ Χριστός εἴη ἐν
τῷ μέσω ἡμῶν
πάντοτε.
Διά τήν ᾿Ορθόδοξον
᾿Εκκλησίαν τό Συνοδικόν
σύστημα διοικήσεως πηγάζει, προδιαγράφεται, στηρίζεται καί ἐμπνέεται
ἀπό τήν πρώτην
᾿Αποστολικήν Σύνοδον. Αὐτή εἶναι τό
αἰώνιον πρότυπον, εἰς τό ὁποῖον ἐστηρίχθησαν
καί αἱ ἀπ᾿
ἀρχῆς ῞Αγιαι Οἰκουμενικαί καί λοιπαί
᾿Ορθόδοξοι Σύνοδοι. ᾿Από αὐτό τό πρότυπον
πρέπει νά ἐμπνέεται
κάθε Σύνοδος μας, διά νά εἶναι
ἀληθής Σύνοδος τῆς
᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας
καί νά ἐκπροσωπῇ
γνησίως Αὐτήν (τήν
᾿Εκκλησίαν). Παρακαλῶ νά διερωτηθῶμεν
ἐάν ἡμεῖς, ὡς
᾿Αρχιερεῖς, καί, ὡς
Σύνοδος, ἐμπνεώμεθα ἀπό αὐτά
τά πρότυπα. Οἱ ὅροι οἱ
ὁποῖοι, ἀπό
ὅσα γνωρίζομεν, προϋποτίθενται διά μίαν Σύνοδον,
διά νά εἶναι ὡς
αἱ ῞Αγιαι Σύνοδοι τῆς ᾿Ορθοδοξίας,
καί νά ἐκπροσωπῇ
καί νά ἐκφράζῃ τήν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησίαν,
συνοψίζονται ὡς κάτωθι.
α) Πρέπει
ὅλοι οἱ συμμετέχοντες εἰς τήν Σύνοδον
᾿Επίσκοποι νά ὑγιαίνουν
ἐν τῇ Πίστει: "Οὐ
γάρ οἷόν τε συνόδῳ συναριθμηθῆναι
τούς περί τήν πίστιν
ἀσεβοῦντας" (Μ. Αθανασίου, ΒΕΠΕΣ, 31, 260). Δέν δύνανται ἑπομένως εἰς μίαν
Σύνοδον νά εἶναι συμπάρεδροι
οἱ "παρά ἀξιοπίστων
ἀνθρώπων" κατηγορηθέντες "ἐπί κακοδοξία"
καί μάλιστα καταφανῇ.
β) Εἰς
μίαν ᾿Ορθόδοξον Σύνοδον
ὁποιαδήποτε ἄποψις, διαφωνία
ἐπί Κανονικοῦ ἤ Δογματικοῦ
θέματος, ἔνστασις κλπ, δέν νοεῖται νά
περιφρονῆται καί νά παραγκωνίζεται
καί οὕτω νά ἀποσιωπᾶται τό θέμα,
ἤ καί διάφορος γνώμη
- πρότασις ᾿Επισκόπου, νά
φιμώνεται τό Συνοδικόν μέλος μέ
συμπεριφοράν ἐξουσιαστικήν καί ἀλαζονικήν, κλπ.. Δηλαδή εἰς μίαν
᾿Ορθόδοξον Σύνοδον πρῶτον ἱεραρχοῦνται
τά θέματα καί κατόπιν ἀντιμετωπίζονται καί τακτοποιοῦνται ταῦτα ἐλεύθερα
καί πέραν σκοπιμοτήτων ἤ παρεμβολῶν
τρίτων. Οἱ μετέχοντες δέον
νά ἔχουν εἰλικρινῆ
διάθεσιν νά συζητήσουν καί
νά ἀποφασίσουν ὄχι
κατά τό ἴδιον θέλημα,
ἤ καί ἀλλοτρίων,
ἀλλά κατά τό
θέλημα τοῦ Θεοῦ. Τό
φαινόμενον τῆς καταλύσεως τοῦ ὅρου αὐτοῦ συναντῶμεν πληθωρικῶς εἰς τάς
ἡμέρας μας, καί αὐτό
εἶναι πού ἀλλοτριώνει
᾿Επισκόπους, ἀλλά
καί ὁλοκλήρους Συνόδους
ἀπό τό ᾿Ορθόδοξον Συνοδικόν σύστημα.
γ) ᾿Εν
Συνόδῳ εἶναι ἐλεύθερος ὁ ὀρθόδοξος λόγος εἰς ὅλα
τά μέλη, δέν περιφρονεῖται
κανείς, οὔτε μέ τήν
πρόφασιν ἐλλείψεως χρόνου
ἤ δι᾿ ἄλλον τινά
λόγον, ἀλλά συζητῶνται
καί ἐξετάζονται ἐλεύθερα τά θέματα
καί ἀναζητεῖται τό
δίκαιον, τό ἀληθές
καί "πολλῆς συζητήσεως γενομένης", καταλήγει ἡ Σύνοδος
εἰς τό "ἔδοξε τῷ ἁγίῳ Πνεύματι καί
ἡμῖν" (Πράξ. ΙΕ, 7 καί 28). Λειτουργεῖ ἠ ῾Ιερά Σύνοδος μας κατ᾿
αὐτά τά πρότυπα,
ἤ ἠλλοιώθη εἰς
τάς ἡμέρας μας ἡ
λειτουργία τοῦ Συνοδικοῦ θεσμοῦ καί
ὡς ἐκ τούτου προκύπτει
ἔντονος ἡ κρίσις Συνοδικότητος;
δ) ᾿Επιβάλλεται αἱ ἀποφάσεις
νά μή εἶναι προαποφασισμέναι,
διότι τό προαποφασίζειν ἐξωσυνοδικῶς
καί δή παρά ἐξωσυνοδικῶν, καί ἐν
τισιν καί ἐξωεκκλησιαστικῶν προσώπων, ἀποτελεῖ οὐσιαστικήν
κατάλυσιν τῆς Συνόδου καί
ἀναιδῆ ἐμπαιγμόν
τοῦ Συνοδικοῦ θεσμοῦ τῆς
᾿Ορθοδοξίας, βλάπτει τό
ἔργον τῆς ᾿Εκκλησίας
καί ἐν τέλει ἀποτελεῖ τήν ἐσχάτην βλασφημίαν κατά τοῦ
῾Αγίου Πνεύματος.
ε) Αἱ
Συνοδικαί ἀποφάσεις καί
σήμερον δέον νά διέπωνται,
καί νά ἕπωνται καί
νά συμφωνοῦν πρός τάς
ἀποφάσεις καί τά θέσμια
ὅλων τῶν ῾Αγίων
Οἱκουμενικῶν καί λοιπῶν
᾿Ορθοδόξων Συνόδων, διά τῶν ὁποίων ἐνήργησεν
ἡ μία Χάρις τοῦ
ἑνός ῾Αγίου
Πνεύματος. Μόνον οὕτω διαφυλάσσεται
ἡ ᾿Αποστολικότης καί ἡ
Πατερικότης, ἡμεῖς δέ
παραμένομεν ᾿Ορθόδοξοι καί
γνήσιοι Αὐτῆς ᾿Επίσκοποι. Οὕτω μόνον μποροῦμε
νά λέμε μετά τῶν
Πατέρων τῆς Δ' Οἱκουμενικῆς
Συνόδου: "Αὕτη ἡ πίστις
τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ
Πίστις τῶν ᾿Αποστόλων,
πάντες οὕτω πιστεύομεν. Οἱ ᾿Ορθόδοξοι
οὕτω πιστεύουσιν"
στ) Διά
νά κριθῇ τελικά μία
Σύνοδος, ὡς ὄντως ᾿Ορθόδοξος, εἶναι ἀναγκαῖον
αἱ ἀποφάσεις της νά
γίνουν ἀποδεκταί καί ὑπό τῆς καθ᾿
ὅλου ᾿Εκκλησίας. Δηλαδή
ὑπό πάντων τῶν
᾿Ορθοδόξων ῾Ιεραρχῶν,
τῶν λοιπῶν Κληρικῶν, τῶν Μοναχῶν
καί τῶν λαϊκῶν. ῾Ο
ἅγιος Μάξιμος ὁ ῾Ομολογητής λέγει: "Τάς
γενομένας Συνόδους ἡ εὐσεβής πίστις κυροῖ
καί πάλιν, ἡ τῶν
δογμάτων ὀρθότης κρίνει
τάς Συνόδους".(Πηδάλιο, σελ. 118).
Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι ᾿Αρχιερεῖς. Κατά τά
τρία τελευταῖα ἔτη σᾶς
ἀπέστειλα ἑκατοντάδες ἔγγραφα
μέ τά ὁποῖα
ἔχω διαχωρίσει τάς εὐθύνας μου ἐπί συγκεκριμένων
παραβιάσεων τῆς Κανονικῆς Τάξεως. Μέσα
ἀπό τά ἔγγραφα
αὐτά ἔχω διατυπώσει
πληθωρικῶς τάς ἀπόψεις
μου διά τήν Κανονικήν, δικαίαν καί ᾿Ορθόδοξον ἀντιμετώπισιν
τῶν μεγάλων καί σοβαρῶν
ὑπαρκτῶν ἐκκλησιαστικῶν
προβλημάτων Πίστεως, ῾Ομολογίας, ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς, Θεολογικοῦ Διαλόγου, Διοικητικά,
κλπ. Τά ἔγγραφα ταῦτα μέχρι σήμερα
δέν ἐλήφθησαν καθόλου
ὑπ᾿ ὄψιν, τά
δέ ὑπάρχοντα καί
καταγγελθέντα θέματα, μέ ἰδιαίτερον
πεῖσμα δέν ἱεραρχοῦνται
καί δέν ἀντιμετωπίζονται.
Καί
τοῦτο, ὅταν τά ἴδια
θέματα ἀπειλοῦν νά
μᾶς καταπνίξουν. Τουναντίον, παρατηρεῖται, ὅτι συνεχῶς,
μέσα ἀπό τά
ἴδια ἔγγραφα, χαλκεύονται ψευδεῖς κατηγορίαι καί συκοφαντίαι,
αἱ ὁποῖαι χρησιμοποιοῦνται
ὡς μέσα καί τεχνητοί
λόγοι διώξεως ἡμῶν,
ὡς καί ἄλλων πού
δέν ἀνέχονται αὐτάς τάς παρανομίας.
Τό ἀποτέλεσμα εἶναι
ὅτι διασαλεύεται ἡ Κανονική
τάξις καί χειμάζεται πράγματι
τό Σῶμα τῆς ᾿Εκκλησίας.
Τά κείμενά μας αὐτά, μέσα ἀπό τά ὁποῖα πιστεύομεν, ὅτι διεξάγεται
ἕνας τίμιος ἐκκλησιαστικός
ἀγών ὑπέρ
τῆς ᾿Ορθοδόξου ῾Ομολογίας, ὑπέρ
τῆς διαφυλάξεως ἀνοθεύτου
τῆς ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς, καί διά
τήν περιφρούρησιν τῆς Κανονικῆς Τάξεως, δημοσίως
πλέον, πλήν μέ δεινάς
περιστροφάς καί ἀοριστολογίας,
χαρακτηρίζονται ὡς ἀσεβῆ,
τά γραφόμενά μας ὡς
διαστροφικά τῆς ἀληθείας,
ἡ ἐλαχιστότης μας δέ
συκοφαντούμεθα καί "ἐπί ἐσχάτη προδοσίᾳ" !. Διότι τί ἄλλο
σημαίνει, ὅτι τό δημοσιογραφικό
ὄργανο τῆς ᾿Ιερᾶς
Συνόδου γράφει, ἐξ ὀνόματος δῆθεν τῆς Συνόδου,
ὅτι "ἐξυπηρετῶμεν ἰδιοτελεῖς
στόχους καί σκοτεινά σχέδια κατά
τῆς χειμαζομένης ᾿Εκκλησίας
τοῦ Χριστοῦ". Αὐτό ἀκριβῶς εἶναι κακοήθης
φαντασία ὄχι μιᾶς ἀρρωστημένης ψυχολογικά ὑποστάσεως,
ἀλλά συνειδητῶν σκευωρῶν, οἱ ὁποῖοι ἀνήγαγον
τήν μέθοδον ταύτην εἰς κύριον
ἔργον των.
᾿Αλλά καί ἡ
῾Ημερησία Διάταξις τῆς
῾Ιεραρχίας, ὅπως διατυπώνεται
εἰς τό Α.Π. 3153/19-6-2001 ἔγγραφον, τό ὁποῖον
ὑπογράφει ὁ παρανόμως
ὁρισθείς ᾿Αρχιγραμματεύς
(π. Δημήτριος Τσαρκατζόγλου) δέν περιέλαβεν τά
προηγούμενα πραγματικά Δογματικά καί Κανονικά
θέματα, οἷα τῶν πέντε,
τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου, τοῦ
ΙΦΣΚΑΕ, τῶν κειμένων τοῦ π. ᾿Αμφιλοχίου καί τά
συναφῆ, ὅπως καί τά
τοιαῦτα τοῦ κ. ᾿Ελευθ. Γκουτζίδη,
ἀλλά περιέλαβεν νέα
θέματα ἐκ τῶν τελευταίων
μας καυστικῶν ἐγγράφων, ἀφῆκε δέ καί
τά κείμενα τῆς "᾿Ορθοδόξου Πνοῆς"!. Τό χείριστον δέ
εἰς τήν περίπτωσιν αὐτήν εἶναι, ὅτι
τά θέματα τῆς Η.Δ. εἶναι
ἀπολύτως προσηρμοσμένα καί περιελήφθησαν
εἰς "ἐκτέλεσιν" τῶν
ἐντολῶν τῶν Φλωρινικῶν
κ.κ.Σαραντοπούλου καί Σακκαρέλλου νά ἐκδιωχθοῦν ὁ θεολόγος
κ. ᾿Ελευθ. Γκουτζίδης καί ἐσχάτως καί ὁ
᾿Επίσκοπος Κήρυκος.(῾Ορᾶτε "Φωνή
᾿Ορθοδοξίας" τεύχη 908 καί 909, ὅπου γίνεται
λόγος διά τιμωρίαν, ὅσων
δέν συμφωνοῦν μέ τήν
γνώμη τους). Αὐτή εἶναι
ἡ σημερινή ἀποκορύφωσις
τῆς μονίμου κρίσεως Συνοδικότητος,
ἡ ὁποία ὑφίσταται καί ἀλλοτριώνει,
τούς ὑπευθύνους καί,
εἰ θέμις εἰπεῖν,
καί τούς ἀνεχομένους
ταύτην.
῾Η ἐλαχιστότης μου ἀρνοῦμαι τήν τοιαύτην
καταχρηστικήν ῾Ημερησίαν Διάταξιν
καί ὡς ᾿Αρχιερεύς
τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ
Χριστοῦ καί ὡς Συνοδικόν
μέλος ζητῶ νά ἱεραρχηθοῦν τά θέματα
σήμερον, αὐτήν δέ
τήν στιγμήν νά μᾶς
δοθοῦν καί τά Πρακτικά
καί αἱ ἀποφάσεις,
αἱ σχετικαί μέ τήν
"παῦσίν" μου ἐκ τῆς θέσεως
τοῦ ᾿Αρχιγραμματέως. Νά μᾶς
δοθῇ, ὡς ἔχομεν ζητήσει,
καί ἡ ἐξ 62 σελίδων
῎Εκθεσις τῆς ᾿Επιτροπῆς,
ἡ ὁποία μέ
Συνοδικήν ἀπόφασιν ἐστάλη ἵνα ἐρευνήσῃ τά
τῆς ῾Ιεραποστολῆς εἰς Ρουμανίαν.
᾿Εάν ταῦτα, ἔστω
σήμερον δέν θέλετε λάβῃ ὑπ᾿
ὄψιν, ἀλλά προτίθεσθε
καί ἐν τῇ παρούσῃ Συνόδῳ
νά γίνῃ κατάχρησις
τοῦ θεσμοῦ καί νά
τεθῇ δι᾿ ἄλλην μίαν
φοράν εἰς τήν ὑπηρεσίαν καταχθονίων σχεδίων τρίτων, ἡμεῖς δέν δυνάμεθα
νά συμμεθέξωμεν καί νά συμβάλωμεν
εἰς τήν κατάχρησιν τοῦ
θεσμοῦ. Δέν γινόμεθα ὑποχείριοι καί ἐκτελεστικά
ὄργανα, οὔτε τοῦ ἰδικοῦ μας παρασυνοδικοῦ κατεστημένου, οὔτε τῶν
κ. Σαραντοπούλου Σακαρέλλου, οὔτε ὅσων κρύβονται
καί πίσω ἀπό
αὐτούς.
῾Ως ᾿Επίσκοποι ἐδώσαμεν κατά τήν χειροτονίαν
μας, τήν ὑπόσχεσιν νά
φυλάξωμεν αὐτήν τήν
ἁγίαν Παρακαταθήκην, ὅσα δέ
περί τοῦ Συνοδικοῦ θεσμοῦ καί
περί ὅλων τῶν θεμάτων
Πίστεως καί Κανονικῆς Τάξεως ἔγραψα,
δέν εἶναι τίποτ᾿
ἄλλο παρά συνέπεια πρός
αὐτήν τήν ὑπόσχεσιν, πρός αὐτήν
τήν ἁγίαν Παρακαταθήκην.
Πέραν
τῶν ἀνωτέρω, ἐσχάτως ἐσημειώθησαν
καί ἔτερα συγκεκριμένα γεγονότα, τά ὁποῖα ἑρμηνευόμενα
ἀποδεικνύουν, ὅτι πράγματι
καί κατ᾿ αὐτήν
τήν Συνεδρίασιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου ἑτοιμάζονται, παρασυνοδικῶς καί ἐξωσυνοδικῶς, διωκτικαί καί καταδικαστικαί
κατά τῆς ἐλαχιστότητός μου καί ἐναντίον
τοῦ κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη πράξεις καί
ἀποφάσεις. Σᾶς διαβεβαιοῦμεν, ὅτι δέν
θά τάς λάβωμεν κἄν
ὑπ᾿ ὄψιν, διότι
ὡς ἔχουν τά πράγματα,
αἱ τυχόν καταδικαστικαί ἤ διωκτικαί
καθ᾿ ἡμῶν ἀποφάσεις, δέν δύνανται νά
εἶναι παρά μόνον ἀντικανονικαί καί ἄδικοι,
ὡς πράξεις δέ σκοπιμότητος
θά ἐξυπηρετοῦν σχέδια καί
μόνον τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Καί οἱ ᾿Ορθόδοξοι
᾿Επίσκοποι χάριτι Χριστοῦ δέν δειλιάζουν,
δέν πτοῦνται, κἄν ὅλαι αἱ
δυνάμεις τοῦ ῞Αδου ἐγερθοῦν. Παρά ταῦτα
εὐσεβάστως καί ἐνθέρμως
παρακαλοῦμε νά ἐπικρατήσῃ εἰς ὅλους
μας σύνεσις καί νά παύσῃ ἡ ἐξυπηρέτησις ἀλλοτρίων
σχεδίων. Παρακαλῶ ἰδιαιτέρως
τούς δύο ᾿Αρχιερεῖς,
τόν Μακαριώτατον, ὡς Πρόεδρον καί
τόν Σεβ. Πειραιῶς, ὡς ᾿Αντιπρόεδρον, διά τό προσωπικόν
των καλόν καί τῆς ᾿Εκκλησίας, νά σκεφθοῦν
νηφαλιώτερα. Διότι ἄν θελήσουν
νά συνεχίσουν εἰς τό
ἴδιον πνεῦμα τῆς 16-6-2001 (᾿Ενδημούσης), ἄς γνωρίζουν
καλῶς, ὅτι ἡμεῖς
προσωπικῶς, ἤ καί ὁ
κ. Γκουτζίδης, εἰς οὐδέν
θά βλαφθῶμεν ἀπό
τάς "ἀποφάσεις" των, τάς
ὁποίας ἤδη ἔχουν
λάβει, ἤ ἔχει ἐπιβάλει τό παρασυνοδικόν
καί δι᾿ αὐτοῦ
τό ἐξωεκκλησιαστικόν κατεστημένον. ᾿Ιδού
τό πνεῦμα τῆς ᾿Ενδημούσης ῾Ιερᾶς
Συνόδου τῆς 16-6-2001 :
α) Κατά
τήν ᾿Ενδημοῦσαν ῾Ιερά Σύνοδον τῆς
16-6-2001 καταθέτοντες ἡμεῖς τήν
ὑπ᾿ ἀριθμ. 208/16-6-2001 Καταγγελίαν - ῾Υπόμνησιν,
ἐλέχθησαν τά κάτωθι: ῾Ο
Μακαριώτατος εἶπε: "Μόνο τό θέμα
νά σημειώσουμε στά Πρακτικά, τό ἔγγραφο
δέν παραλαμβάνεται", ἐνῶ ὁ
Σεβ/τος Πειραιῶς: "῎Οχι Μακαριώτατε, νά κατατεθῇ, εἶναι εἰς
βάρος του, τό χρειαζόμαστε...". Τί λέγει αὐτό; Νομίζομεν ἀποκαλύπτει τάς προθέσεις,
καί τό προσωπικόν μῖσος καί
ἐκφράζει τό πνεῦμα
τῆς ἀντιδικίας, μέ
ὅ,τι αὐτά συνεπάγονται
δι᾿ ἕναν ᾿Αρχιερέα.
β) Εἰς τήν ἰδίαν
᾿Ενδημοῦσαν ὁ ἴδιος
᾿Αρχιερεύς ὡς ἀπό καθέδρας ἀπαντᾶ στήν ἐπιμονή μου νά σημειωθοῦν
εἰς τήν ῾Ημερησίαν
Διάταξιν καί τά θέματα
πού προτείνει ἡ ἐλαχιστότης μου: "῞Ο, τι θέματα ἔχεις νά
τά καταθέσῃς στήν
῾Ιεραρχία, ἐκεῖ
θά τά ποῦμε". Τί
ἄλλο σημαίνει καί αὐτό;
Τό ἴδιο πνεῦμα κυριαρχεῖ καί ἐκτός Συνόδου: ῾Ο
Μακαριώτατος ἀπευθυνόμενος εἰς
ἀνθρώπους πού διατυπώνουν τήν ἀγωνίαν των διά τά ὅσα
συμβαίνουν, λέγει: "Τελείωσε τό θέμα,
στήν Σύνοδο τόν Μεσογαίας
θά τόν τιμωρήσουμε", ὑπό δέ
μοναχῆς τοῦ περιβάλλοντος τοῦ
῾Αγίου Μοδέστου, πού
"λύνει καί δένει", πρό
ὀλίγων ἡμερῶν
ἐλέχθη: "Τώρα εἶναι ἀργά νά τά
βροῦμε μέ τόν Κήρυκο,
τά πράγματα πῆραν τό δρόμο
τους".
Κατόπιν
τῶν ἀνωτέρω δηλοῦμεν,
ὅτι ἐφ᾿ ὅσον
συνεχίσῃ ἡ παροῦσα
Σύνοδος τάς ἐργασίας
ἐπί τῶν θεμάτων
τῆς ῾Ημερησίας Διατάξεως,
ὡς ἔχει αὕτη, καί
ὑπό τάς ὡς
ἄνω προϋποθέσεις καί χωρίς νά
ληφθοῦν ὑπ᾿ ὄψιν
τά ἐκατοντάδες ἔγγραφα
μας, ὡς καί αἱ διαμαρτυρίαι
τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης καί Τυρνάβου
κ. Παναρέτου, ἡμεῖς δέν
δυνάμεθα νά λάβωμεν μέρος
εἰς τάς ἐργασίας
ταύτης.
Φρονοῦμεν
δέ, ὅτι, διά νά
εἴμεθα συνεπεῖς καί πρός
τήν Κανονικήν Τάξιν, καί
πρός τούς ὅρους τούς
ὁποίους ἐξεθέσαμεν
ἀνωτέρω, καί τούς
ὁποίους οὐδείς
δύναται νά ἀμφισβητήσῃ, δέν δύνανται
νά συμμετάσχουν καί θά πρέπει
νά ἐξαιρεθοῦν ἀπό
τήν σημερινήν Σύνοδον μέ
τήν συγκεκριμένην ῾Ημερησίαν
Διάταξιν, τόσον ὁ Μακαριώτατος
᾿Αρχιεπίσκοπος κ. ᾿Ανδρέας, ὅσον
καί ὁ Σεβασμιώτατος Πειραιῶς κ. Νικόλαος, διότι ἐπί
δύο ἔτη ἐνεργοῦν
ἀντίθετα πρός τούς ἀνωτέρω ὅρους, καί
ἔχουν καταγγελθεῖ διά πολλαπλᾶς
Κανονικάς καί ἄλλας παραβάσεις,
καί δή ἐπί
θεμάτων Πίστεως, καί ῾Ομολογίας,
᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς κλπ., καί ἔχουν ἐκφρασθεῖ καί προφορικῶς
καί γραπτῶς, δημοσίως, καί κατ᾿
ἰδίαν, ἐχθρικῶς
καί διωκτικῶς ἐναντίον
μου, καί ἐναντίον τοῦ
θεολόγου κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη, καί ἔχουν
ὡς αὐτοσκοπόν τήν
ἠθικήν καί πνευματικήν
δολοφονίαν μας.
᾿Ιδιαιτέρως δέ νά
ἐξαιρεθῇ ὁ Σεβ/τος κ. Νικόλαος,
διότι εἰς βάρος του ἐκκρεμοῦν πλῆθος κακοδοξιῶν
πού διετύπωσε σέ κείμενά του, καί ἰδίως,
διότι ἐπί 25 ἔτη,
δέν διεμαρτυρήθη διά τό
γνωστόν ᾿Απαλλακτικόν Βούλευμα ἐπί ἀντιποιήσει,
τό ὁποῖον ἐστηρίχθη εἰς τόν
μοναδικόν λόγον, ὅτι οἱ
᾿Επίσκοποι τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας
ἀπεκατεστάθησαν τό 1971 διά τῆς λεγομένης
χειροθεσίας ἀπό τήν
Ρωσική Σύνοδο τῆς Διασπορᾶς.
Οὔτε καί ὅταν κατηγγέλθη
τό Βούλευμα ἔπραξε τοῦτο.
Αὐτό, ὅμως, ἀποτελεῖ βαρυτάτην προσβολήν
καί κατά τῆς μνήμης
τοῦ ἀοιδίμου ῾Ομολογητοῦ ῾Ιεράρχου
Ματθαίου.
Η περαιτέρω
στάσις μας σήμερον ἐξαρτηθήσεται
ἀπό τό ἐάν
θελήσετε νά διορθώσωμεν τά
κακῶς κείμενα καί νά ἐνεργήσωμεν σύμφωνα μέ τήν ἁγιοπατερικήν παράδοσιν, ἤτοι
συμφώνως μέ τούς ὅρους
καί τάς προϋποθέσεις, τάς ὁποίας
ἔθεσεν, κατά τήν μακραίωνα
αὐτῆς παράδοσιν, ἡ
᾿Εκκλησία, διά τήν
λειτουργίαν τοῦ πρώτου καί
ὑψίστου θεσμοῦ τῆς ᾿Εκκλησίας, τοῦ ῾Ιεροσυνοδικοῦ θεσμοῦ.
Ταῦτα
εὐσεβάστως καταθέτομεν, πρό ῾Ημερησίας
Διατάξεως, εἰς τήν συνεδριάζουσαν
σήμερον 4-7-2001 Σύνοδον, καί παρακαλοῦμε νά ληφθοῦν
σοβαρῶς ὑπ᾿ ὄψιν.
+ Ὁ
Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
Κήρυκος
Comments
Post a Comment