ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΙΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
Η θεία Ευχαριστία καί η συμμετοχή μας εις τό κοινόν Ποτήριον τού Σώματος καί τού Αιματος τού Χριστού, Μακαριωτατε Δέσποτα, Σεβασμιωτατοι Αρχιερείς, Τίμιον Πρεσβυτέριον, καί τέκνα της Μητρός ημων Εκκλησία, ειναι η εκφρασις της κοινης Ομολογίας, μας, της κοινης Πίστεως μας, της κοινης πορείας μας πρός την Βασιλείαν των Ουρανων καί της εν Χριστω εν αγάπη καί αληθεία ενότητός μας.
Εκκλησία ενωσεως ονομα, λέγει ο ιερός Χρυσόστομος. Ειναι η κλήσις, ειναι τό κάλεσμα τού Θεού πρός τόν ανθρωπον, νά ενωθη ο ανθρωπος μαζί του νά γίνη ζωντανόν μέλος του Σωματός Του. Εκκλησία ειναι ο Χριστός παρατεινόμενος εις τούς αιωνας. Καί η κλήσις αυτη ειναι χθές καί σήμερον η αυτη. Αφού ο Χριστός χθές καί σημερον ο αυτός καί εις τούς αιωνας.
Ας ευχαριστησουμε καί πάλιν τόν ειρηνοποιόν Χριστόν, ο οποίος ηλθε νά ενωση τά διεστωτα. Ας τόν ευχαριστησωμεν ακόμη μίαν φοράν πού μάς εχάρισε αυτην την ευλογημένην ενότητα, η οποία επεσφραγίσθη μέ τόν συλλειτουργον της 27 Ιανουαρίου ε.ε. εις τήν Ιεράν Μονήν της Αγίας Τριάδος Εξαμιλίων Κορινθίας.
Ας τόν ευχαριστησουμε καί διά την σημερινήν θείαν Λειτουργίαν οπου εν ενί στόματι καί μιά καρδία αγαπήσαμεν αλλήλους καί εν ομονοία ωμολογησαμεν Πατέρα Υιόν καί Αγιον Πνεύμα Τριάδα Ομοούσιον καί Αχωριστον.
Ειναι η ιδια Ομολογία την οποίαν διετυπωσαν καί διεσάφισαν καί διεκήρυξαν οι Αγιοι Πατέρες ολων των Οικουμενικων Συνόδων, «ομολογησαντες εν μέσω της Εκκλησίας μέλος εναρμόνιον θεολογίας», καί κηρύξαντες «Τριάδα μίαν απαράλλακτον ουσίαν τε καί Θεότητα».
Ειναι η ιδια Ομολογία μέ την οποίαν οι Αγιοι Πατέρες ανεδείχθησαν κατά την εποχή τους καί εις ολους τούς αιωνας αναδεικνυονται «καθαιρέτες της πλανης καί πρόμαχοι των Ορθοδόξων» .
Ειναι η ιδια Ομολογία την οποίαν ωμολόγησαν καί οι καλλίνικοι αγιοι μάρτυρες καί ομολογητές, ιδιαιτερως ο σήμερον εορταζόμενος αγιος Κήρυκος, ο οποίος τριετης ων τη ηλικία τόν πολυμήχανον εχθρόν καταβέβληκεν, δηλαδή κατετρόπωσε μέ την δυναμιν της καθαρότητος της καρδιας των καί της αγάπης των πρός τόν Χριστόν.
Ειναι η ιδια Ομολογία μέ την οποίαν καλούμεθα καί εμείς νά αντιμετωπίσωμεν τούς σημερινούς εχθρούς καί πολεμίους της Πίστεως, τούς εκ δεξιων καί εξ αριστερων, ως λύκους βαρείς επιπίπτοντας κατά της ποίμνης τού Χριστού καί λογχεύοντας τό Σωμα τού Χριστού, τό Σωμα της Εκκλησίας.
Οι εορταζόμενοι σήμερον Αγιοι προβάλλονται υπό της Μητρός ημων Εκκλησίας σήμερον ως ζωντανά παραδείγματα πρός μίμησιν. Ποίον τό εργον τους; Οι αγιοι Πατερες, «ολην συλλεξάμενοι ποιμαντικήν επιστημην καί θυμόν κινησαντες νυν τόν δικαιώτατον εκδικωτατα, τούς βαρείς ηλλασαν καί λοιμώδεις λύκους τη σφενδόνη τη τού Πνεύματος εκσφενδονήσαντες του Εκκλησίας πληρωματος».
Ο δέ αγιος Κήρυκος κινούμενος εκ της αγάπης τού Χριστού καί ψελλίζων τό Ονομα Του, «εκλώτσησε» δυνατά τόν τυραννον καί μέ την δυναμιν της θείας Χάριτος τόν κατετροπωσε.
Καί οι αγιοι Πατέρες καί οι αγιοι Μάρτυρες μέ αυτόν τόν τρόπον εμειναν σέ κοινωνία μετά του Σωτηρος Χριστού καί ηξιωθησαν μεγάλης Χάριτος, αλλά καί εγιναν πρότυπα πρός μίμησιν.
Μάς υπέδειξαν τόν δρόμο πρός την λύτρωσιν πού ειναι δρόμος μαρτυρίου καί ομολογίας. Δρόμος αρσεως τού Σταυρού καί Αναστάσεως. Ειναι δρόμος θυσίας αλλά καί νίκης. Καί οδηγεί στην Ανάστασι , μόνον οταν παραμένωμεν μακράν των αιρετικών καί ενωμένοι μετά τού Χριστού.
Ειναι ανάγκη νά παραδειγματισθωμεν από τους αγίους Πατέρας καί τούς αγίους μάρτυρας. Διότι πολλοί ειναι καί σημερον οι εχθροί καί πολέμιοι της Πίστεως. Καί πολλά τά αιτια της μεγάλης συγχυσεως πού επικρατει γυρω μας. Πρωτον, αιτιοι ειμαστε εμείς οι ιδιοι πού μέ τά πάθη μας, τόν εγωισμόν μας, τό οτι βγάλαμε από την ζωην μας τό θέλημα του Χριστού καί προβάλαμε τόν ιδιον θέλημα. Μέ αποτέλεσμα νά απομακρυνωμεθα ολο καί περισσότερο από τό θέλημα τού Θεού.
Ιδού ενα παράδειγμα. Οι αγιοι Πατέρες ελεγαν: «Εδοξε τω Αγιω Πνεύματι καί ημίν». Εμείς ομως λέμε: «Εδοξεν ημιν καί τω Αγίω Πνευματι». Βάλουμε δηλαδή πρωτα τό θέλημα τό δικό μας καί επειτα τό θέλημα του Θεού. Ετσι επέρχετα;ι η σύγκρουσις πρός τόν Θεόν καί η παρατροπή εκ της αληθείας.
Γι αυτό συμβαίνει καί η τόση καί τηλικαύτη παραφροσύνη καί εις τά εκκλησιαστικά πράγματα καί εις την κοινωνίαν ολόκληρον. Καί ετσι κι εμείς οι ιδιοι διακρίνουμε οτι ζούμε στά εσχατα χρόνια, κατά τά οποία «κολοβωθησονται αι ημέραι», καί «ψυγησεται η αγάπη των πολλων». Βλέπουμε τόν κόσμο συνεχως νά αποστατη, νά απομακρυνεται από τόν Θεό, νά γίνεται εγωκεντρικός. Οχι χριστοκεντρικος, αλλά αλαζων καί υπερηφανος. Τωρα βιωνουμε εκείνο πού ελεγαν οι προορατικοί αγιοι Πατέρες , «Θά ελθη εποχή πού οι Κληρικοί θά γίνουν ωσάν τούς κοσμικούς καί οι κοσμικοί αυτόχρημα δαίμονες».
Μακαριωτατε ευχηθητε. Ας ευχηθούμε ολοι, ας παρακαλέσουμε τούς σήμερον εορταζομένους αγίους νά μάς χαρίζουν πίστιν αληθινήν, αγάπην κραταιάν, νούν Χριστού, καί φωτισμόν ψυχης καί σωματος, ωστε τό ιδικόν μας φως παραμένη αναμμένο, ωστε νά μεταδίδη καί εις τούς εν τω σκότει των αιρέσεων η των πλανων πορευομένους τό φως τό αληθινόν, τό οποίον φωτίζει καί αγιάζει πάντα ανθρωπον ερχόμενον εις τόν κόσμον. ΑΜΗΝ.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
Η θεία Ευχαριστία καί η συμμετοχή μας εις τό κοινόν Ποτήριον τού Σώματος καί τού Αιματος τού Χριστού, Μακαριωτατε Δέσποτα, Σεβασμιωτατοι Αρχιερείς, Τίμιον Πρεσβυτέριον, καί τέκνα της Μητρός ημων Εκκλησία, ειναι η εκφρασις της κοινης Ομολογίας, μας, της κοινης Πίστεως μας, της κοινης πορείας μας πρός την Βασιλείαν των Ουρανων καί της εν Χριστω εν αγάπη καί αληθεία ενότητός μας.
Εκκλησία ενωσεως ονομα, λέγει ο ιερός Χρυσόστομος. Ειναι η κλήσις, ειναι τό κάλεσμα τού Θεού πρός τόν ανθρωπον, νά ενωθη ο ανθρωπος μαζί του νά γίνη ζωντανόν μέλος του Σωματός Του. Εκκλησία ειναι ο Χριστός παρατεινόμενος εις τούς αιωνας. Καί η κλήσις αυτη ειναι χθές καί σήμερον η αυτη. Αφού ο Χριστός χθές καί σημερον ο αυτός καί εις τούς αιωνας.
Ας ευχαριστησουμε καί πάλιν τόν ειρηνοποιόν Χριστόν, ο οποίος ηλθε νά ενωση τά διεστωτα. Ας τόν ευχαριστησωμεν ακόμη μίαν φοράν πού μάς εχάρισε αυτην την ευλογημένην ενότητα, η οποία επεσφραγίσθη μέ τόν συλλειτουργον της 27 Ιανουαρίου ε.ε. εις τήν Ιεράν Μονήν της Αγίας Τριάδος Εξαμιλίων Κορινθίας.
Ας τόν ευχαριστησουμε καί διά την σημερινήν θείαν Λειτουργίαν οπου εν ενί στόματι καί μιά καρδία αγαπήσαμεν αλλήλους καί εν ομονοία ωμολογησαμεν Πατέρα Υιόν καί Αγιον Πνεύμα Τριάδα Ομοούσιον καί Αχωριστον.
Ειναι η ιδια Ομολογία την οποίαν διετυπωσαν καί διεσάφισαν καί διεκήρυξαν οι Αγιοι Πατέρες ολων των Οικουμενικων Συνόδων, «ομολογησαντες εν μέσω της Εκκλησίας μέλος εναρμόνιον θεολογίας», καί κηρύξαντες «Τριάδα μίαν απαράλλακτον ουσίαν τε καί Θεότητα».
Ειναι η ιδια Ομολογία μέ την οποίαν οι Αγιοι Πατέρες ανεδείχθησαν κατά την εποχή τους καί εις ολους τούς αιωνας αναδεικνυονται «καθαιρέτες της πλανης καί πρόμαχοι των Ορθοδόξων» .
Ειναι η ιδια Ομολογία την οποίαν ωμολόγησαν καί οι καλλίνικοι αγιοι μάρτυρες καί ομολογητές, ιδιαιτερως ο σήμερον εορταζόμενος αγιος Κήρυκος, ο οποίος τριετης ων τη ηλικία τόν πολυμήχανον εχθρόν καταβέβληκεν, δηλαδή κατετρόπωσε μέ την δυναμιν της καθαρότητος της καρδιας των καί της αγάπης των πρός τόν Χριστόν.
Ειναι η ιδια Ομολογία μέ την οποίαν καλούμεθα καί εμείς νά αντιμετωπίσωμεν τούς σημερινούς εχθρούς καί πολεμίους της Πίστεως, τούς εκ δεξιων καί εξ αριστερων, ως λύκους βαρείς επιπίπτοντας κατά της ποίμνης τού Χριστού καί λογχεύοντας τό Σωμα τού Χριστού, τό Σωμα της Εκκλησίας.
Οι εορταζόμενοι σήμερον Αγιοι προβάλλονται υπό της Μητρός ημων Εκκλησίας σήμερον ως ζωντανά παραδείγματα πρός μίμησιν. Ποίον τό εργον τους; Οι αγιοι Πατερες, «ολην συλλεξάμενοι ποιμαντικήν επιστημην καί θυμόν κινησαντες νυν τόν δικαιώτατον εκδικωτατα, τούς βαρείς ηλλασαν καί λοιμώδεις λύκους τη σφενδόνη τη τού Πνεύματος εκσφενδονήσαντες του Εκκλησίας πληρωματος».
Ο δέ αγιος Κήρυκος κινούμενος εκ της αγάπης τού Χριστού καί ψελλίζων τό Ονομα Του, «εκλώτσησε» δυνατά τόν τυραννον καί μέ την δυναμιν της θείας Χάριτος τόν κατετροπωσε.
Καί οι αγιοι Πατέρες καί οι αγιοι Μάρτυρες μέ αυτόν τόν τρόπον εμειναν σέ κοινωνία μετά του Σωτηρος Χριστού καί ηξιωθησαν μεγάλης Χάριτος, αλλά καί εγιναν πρότυπα πρός μίμησιν.
Μάς υπέδειξαν τόν δρόμο πρός την λύτρωσιν πού ειναι δρόμος μαρτυρίου καί ομολογίας. Δρόμος αρσεως τού Σταυρού καί Αναστάσεως. Ειναι δρόμος θυσίας αλλά καί νίκης. Καί οδηγεί στην Ανάστασι , μόνον οταν παραμένωμεν μακράν των αιρετικών καί ενωμένοι μετά τού Χριστού.
Ειναι ανάγκη νά παραδειγματισθωμεν από τους αγίους Πατέρας καί τούς αγίους μάρτυρας. Διότι πολλοί ειναι καί σημερον οι εχθροί καί πολέμιοι της Πίστεως. Καί πολλά τά αιτια της μεγάλης συγχυσεως πού επικρατει γυρω μας. Πρωτον, αιτιοι ειμαστε εμείς οι ιδιοι πού μέ τά πάθη μας, τόν εγωισμόν μας, τό οτι βγάλαμε από την ζωην μας τό θέλημα του Χριστού καί προβάλαμε τόν ιδιον θέλημα. Μέ αποτέλεσμα νά απομακρυνωμεθα ολο καί περισσότερο από τό θέλημα τού Θεού.
Ιδού ενα παράδειγμα. Οι αγιοι Πατέρες ελεγαν: «Εδοξε τω Αγιω Πνεύματι καί ημίν». Εμείς ομως λέμε: «Εδοξεν ημιν καί τω Αγίω Πνευματι». Βάλουμε δηλαδή πρωτα τό θέλημα τό δικό μας καί επειτα τό θέλημα του Θεού. Ετσι επέρχετα;ι η σύγκρουσις πρός τόν Θεόν καί η παρατροπή εκ της αληθείας.
Γι αυτό συμβαίνει καί η τόση καί τηλικαύτη παραφροσύνη καί εις τά εκκλησιαστικά πράγματα καί εις την κοινωνίαν ολόκληρον. Καί ετσι κι εμείς οι ιδιοι διακρίνουμε οτι ζούμε στά εσχατα χρόνια, κατά τά οποία «κολοβωθησονται αι ημέραι», καί «ψυγησεται η αγάπη των πολλων». Βλέπουμε τόν κόσμο συνεχως νά αποστατη, νά απομακρυνεται από τόν Θεό, νά γίνεται εγωκεντρικός. Οχι χριστοκεντρικος, αλλά αλαζων καί υπερηφανος. Τωρα βιωνουμε εκείνο πού ελεγαν οι προορατικοί αγιοι Πατέρες , «Θά ελθη εποχή πού οι Κληρικοί θά γίνουν ωσάν τούς κοσμικούς καί οι κοσμικοί αυτόχρημα δαίμονες».
Μακαριωτατε ευχηθητε. Ας ευχηθούμε ολοι, ας παρακαλέσουμε τούς σήμερον εορταζομένους αγίους νά μάς χαρίζουν πίστιν αληθινήν, αγάπην κραταιάν, νούν Χριστού, καί φωτισμόν ψυχης καί σωματος, ωστε τό ιδικόν μας φως παραμένη αναμμένο, ωστε νά μεταδίδη καί εις τούς εν τω σκότει των αιρέσεων η των πλανων πορευομένους τό φως τό αληθινόν, τό οποίον φωτίζει καί αγιάζει πάντα ανθρωπον ερχόμενον εις τόν κόσμον. ΑΜΗΝ.
Comments
Post a Comment