ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙ, ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΣΦΡΑΓΙΔΟΣ
Η Αποκάλυψη του Ευαγγελιστή Ιωάννη σε ερμηνεία.
"Το άνοιγμα της τρίτης σφραγίδας".
Τα μεγάλα δεινά, που θα πλήξουν την ανθρωπότητα, δια μέσου των αιώνων, δεν θα προέρχονται μόνο από τους πολέμους, αλλά θα είναι αποτέλεσμα και άλλων συμφορών. Η ανθρωπότητα θα δοκιμάσει πολλές φορές την μάστιγα του λιμού δηλαδή την ανυπόφορη πείνα.
Αποκ. ΣΤ΄5. " Και όταν άνοιξε η τρίτη σφραγίδα άκουσα το τρίτο ζώο (άγγελο) να λέει , έλα. Και είδα και να ξεπετάχτηκε άλογο μαύρο και ο καβαλάρης κρατάει στο χέρι του ζυγαριά και άκουσα ως φωνή εν μέσω των τεσσάρων ζώων (αγγέλων) να λέει χοίνιξ (δηλαδή μία λίτρα ή ένα κιλό) σιτάρι, και τρία λίτρα ή τρία κιλά κριθάρι και το έλαιο και τον οίνον μη αδικήσεις".
Το μαύρο χρώμα του αλόγου συμβολίζει το πένθος, τον πόνο, την θλίψη, την κατήφεια και τον θάνατο που θα σπείρει στην γη ο καβαλάρης του. Και ο καβαλάρης του αυτός είναι η πληγή της πείνας. Ο καβαλάρης κρατάει στα χέρια του ζυγαριά για να ζυγίζονται τα λιγοστά τρόφιμα. Με την πείνα, μπαίνει δελτίο εις τα τρόφιμα. Δουλεύει τότε η ζυγαριά. Σχετικά με αυτό ομιλεί και η Παλαιά Διαθήκη στο Λευιτικόν "Και αποδόσωσιν τους άρτους υμών εν σταθμώ (δηλαδή με το ζύγι), και φάγεσθε και δεν θα χορταίνετε"(ΚΣΤ΄ 26).
Με θεική παραχώρηση έρχεται η πληγή της πείνας, για να τιμωρήσει το ανθρώπινο γένος, για την αμαρτία και να οδηγήσει τον κόσμο στην μετάνοια και τον φόβο του Θεού. Στον κόσμο αυτό τίποτα δεν είναι τυχαίο και τίποτα δεν γίνετε χωρίς να το γνωρίζει και να το επιτρέπει ο Θεός. Είναι δυνατόν ποτέ να λησμονήσει η μάνα το παιδί της και να μην το φροντίσει. Αλλά και εάν η μητέρα το λησμονήσει, Εγώ δε θα σε λησμονήσω, λέγει ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη.
Η πληγή της πείνας έρχεται συνήθως μετά "τον κόκκινο ίππο", που έχω δημοσιεύσει την ερμηνεία του ήδη και στο χρονολόγιο μου (έχω γράψει ως σήμερα, 9/10/2017 μέχρι το άνοιγμα και της έβδομης σφραγίδας).
Στα χρόνια των λιμών οι άνθρωποι έφαγαν και σκυλιά ακόμη για να κατασιγάσουν το θηρίο της πείνας. Σε μερικές περιστάσεις υπήρξαν γονείς, που έφαγαν τα παιδιά τους, όπως αναφέρει ο ιστορικός Ιώσηπος, κατά την πολιορκία των Ιεροσολύμων από τον Τίτο. Το 1944 στην Ελλάδα εξήλθε και εδώ ο μαύρος ίππος και θέριζε αλύπητα. Διακόσιες χιλιάδες Έλληνες πέθαναν από την πείνα τότε. Στην Αθήνα για να μην χάσουν το δελτίο που έπαιρναν τα ελάχιστα εκείνα γραμμάρια των τροφίμων, δεν δήλωναν τον θάνατο εκείνου που πέθαινε στο σπίτι αλλά τον έβγαζαν έξω και τον έπαιρνε το κάρρο και αυτοί παρακολουθούσαν από μακριά.
"χοίνιξ σίτου..."Το βάρος της μερίδας προσδιορίζεται όσο μία χοίνιξ, μία λίτρα δηλαδή ή ένα κιλό σιτάρι. Η τιμή της μερίδας αυτή προσδιορίζεται ένα δηνάριο, 25 προπολεμικές δραχμές. Η μερίδα αυτή, όταν πρόκειται για κριθάρι, που είναι και η τροφή των φτωχότερων, είναι πιο πλούσια. Με ένα δηνάριο θα μπορεί ο φτωχός να πάρει τρεις χοίνικες κριθαριού. Το δηνάριο ήταν το ημερομίσθιο του εργάτη κατά την περίοδο δράσεως του Χριστού στην γη. Στην Καινή Διαθήκη ο Χριστός είπε σε μία παραβολή " Και αφού συμφώνησε με τους εργάτες από ένα δηνάριο ως ημερομίσθιο, τους έστειλε στο αμπέλι του..." (Ματθ. Κ΄2).
Η φωνή του νόμου του Θεού στην τρίτη σφραγίδα απευθύνεται σ' εκείνους, που μπορούν να προσφέρουν την βοήθεια τους στην ώρα του λιμού. Τους καλεί να φροντίσουν για τους πεινασμένους. Σ' εκείνες τις δραματικές στιγμές που οργιάζει η μαύρη αγορά και η κακία με το αχαλίνωτο πάθος της εγκληματικής πλεονεξίας, καλούνται οι δυνάμενοι Χριστιανοί να μην αποστερήσουν τα απαραίτητα της ζωής στον πλησίον τους. Θα δείξεις εάν είσαι πραγματικός Χριστιανός με τις πράξεις σου. Είναι η ώρα των πλέον κρισίμων εξετάσεων της ψυχής σου. Το 1944, όταν οι Γερμανοί οδήγησαν τους Εβραίους στα κρεματόρια του Νταχάου, βρήκαν στα υπόγεια τους ζάχαρι αποθηκευμένη από την πρώτη πείνα του 1914! Βρήκαν και στέρνες γεμάτες με λάδι.
Σε αντίθεση των Γερμανών ας φέρουμε για παράδειγμα την χριστιανική αγάπη και αλληλεγγύη κατά την πείνα του 1941-1944.. Πολλοί πιστοί είχαν καθιερώσει, τότε για να μετριάσουν τον πόνο των συνανθρώπων τους, "την αγία μερίδα". Έμεναν δηλαδή εκείνοι νηστικοί δύο ή τρία βράδυα και εκείνο που θα έτρωγαν οι ίδιοι το έδιναν στους πεινασμένους. Ή έβγαζε η οικογένεια και μία μερίδα για τους άλλους. Με αυτόν τον τρόπο πολλοί σώθηκαν.
Μερικοί ερμηνευτές, κάτω από τις λέξεις "Και το έλαιον και τον οίνον μη αδικήσεις", βλέπουν και την άλλη πείνα την χειρότερη, την πνευματική. Θα το εννοήσουμε αυτό από την παραβολή του καλού Σαμαρείτου. Ο καλός Σαμαρείτης έδεσε τα τραύματα του εμπέσοντος εις τους ληστές με έλαιον και οίνον. Και αυτά, ως γνωστό, συμβολίζουν τα Μυστήρια της Εκκλησίας, με τα οποία θεραπευόμαστε από τα ψυχικά τραύματα αλλά και από αρρώστιες του σώματος (εάν το ζητήσουμε με φλογερή πίστη και δάκρυα). Εάν με την έλλειψη του ψωμιού, υποφέρει το σώμα, με την έλλειψη του λόγου του Θεού, πεθαίνει ο άνθρωπος τον δεύτερο θάνατο τον ψυχικό, τον θάνατο τον αθάνατο. Υπάρχουν όμως και εποχές κατά τις οποίες αν και υπάρχει πλούσιος ο λόγος του Θεού, εν τούτοις υπάρχει "πείνα πνευματική". Και αυτό οφείλεται στην αδιαφορία των ασεβών και στην αδράνεια των ευσεβών.
Comments
Post a Comment