ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΠΕΡΙ ΕΙΡΗΝΗΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΤΟ
ΑΓΑΘΟΝ
Οἱ Νικολαῖτες ἔγραψαν παλαιότερον εἰς μίαν Ἐγκύκλιόν
των, ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος Κήρυκος δεν θέλει την εἰρήνην, και δημιουργεῖ προβλήματα
και διχοστασίες και ἑπομένως … «δεν ἀνήκει εἰς τόν Θεό». Ἀνέφεραν μάλιστα προς
ἐπίρρωσιν τῶν λεγομένων των, μᾶλλον προς παραπλάνησιν τῶν ὁπαδῶν των, και ἕν
ἀπόσπασμα τοῦ περί εἰρήνης λόγου τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, ὅπου ὁ ἅγιος
ἀναφέρει ὅτι «ἀνήκουν στόν Θεό καί βρίσκονται κοντά στά θεῖα,
ὅσοι ἀποδέχονται καί ἐκτιμοῦν τό λαμπρό ἀγαθό τῆς εἰρήνης καί ἀπεχθάνονται καί
στενοχωροῦνται γιά τό ἀντίθετο, δηλαδή τήν διχόνοια». Και οὔτε λίγο οὔτε πολύ στην συνέχεια χαρακτήρισαν,
τόν Ἐπίσκοπο Κήρυκο και ὡς ἐπιθετικό στους τρόπους και γι αὐτό ἀνέφεραν πάλιν τά λόγια τοῦ ἁγίου
Γρηγορίου: «Στήν ἀντίθετη ὅμως παράταξι (τοῦ πονηροῦ)
ἀνήκουν ὅσοι εἶναι ἐπιθετικοί στούς τρόπους καί προσπαθοῦν νά κατακτήσουν τήν
ἐπιτυχία μέ παραδοξότητες καί καμαρώνουν γιά τήν καταισχύνη τους».
Κάτι παρόμοιον μοῦ ειπαν κατά την συνάντησίν μας οἱ
πρώην ἐν Χριστῶ ἀδελφοί Γαλακτίων και Ἀνδρέας, μόνο πού αὐτοί το ειπαν ὀλίγον
τι διαφορετικά. Δεν εἶπαν ὅτι «ὁ Κήρυκος δεν ἔχει ἀγάπη», ἀλλά «οἱ θεολόγοι δεν
εχουν ἀγάπη, γι αὐτό και ὁ Κήρυκος
βρίσκεται τώρα ἐκεῖ πού βρίσκεται». (Αὐτοί πού εχουν ἀγάπη τι κάμνουν τόσο
καιρό πού τους καλοῦμε, τους προσκαλοῦμε και τους παρακαλοῦμε για
διάλογο;)
Ἐδῶ ὅμως φαίνεται ἡ προσπάθεια παραπλανήσεως, διότι
ἐνῶ ὁ ἅγιος τονίζει διά το συγκεκριμένο θέμα, ὅτι: «Κρείσσων
ἐπαινετός πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ» (Γρηγόριος ὁ Θεολόγος), δηλαδή πραγματική
εἰρήνη εἶναι αὐτή πού ἑνώνει μέ τόν Θεό, εἶναι ἡ ΣΥΝΦΩΝΙΑ εἰς τό ΚΑΛΟ, διότι ἡ
συμφωνία εἰς τό ΚΑΚΟ εἶναι διχοστασία, ὅπερ το παρέκαμψαν.
Ἀλλά
δεν ἔλαβαν ὑπ’ ὄψιν οὔτε τά λόγια ἁγίου Ἱωάννου Δαμασκηνοῦ, ὁ ὁποῖος ἐπαινῶν το
ἀγαθόν τῆς εἰρήνης λέγει:
«Τῆς ἐκκλησιαστικῆς εἰρήνης οὐδέν ὑψηλότερον»!, τονίζοντας μάλιστα
ὅτι «γι’ αὐτήν ὁ νόμος καί οἱ προφῆτες, γι’ αὐτήν ὁ
Θεός ἄνθρωπος ἔγινε, αὐτό λοιπόν τό μέγα καί ἀνεξιχνίαστο πράγματι μυστήριο».
Τονίζοντας ὅτι «Αὐτήν ἦλθε ὁ Χριστός νά εὐαγγελισθῆ. Αὐτήν ὁ Χριστός στούς
μαθητές του πρό τοῦ πάθους Του καί μετά τήν Ἀνάστασή Του ἐδώρησε. Αὐτήν καί
ὅταν ἀνέβηκε στούς οὐρανούς μέ τή σάρκα του, ἀπ’ ὅπου κατέβει ἄσαρκος,
κληρονομιά στούς ἀποστόλους καί δι’ αὐτῶν στήν Ἐκκλησία του κατέλιπε», ἀλλά
κάμνει μίαν σοβαράν διευκρίνισιν: «Εἰρήνη εἶναι ἡ συμφωνία στό ἀγαθό. Γιατί
τό νά συμφωνεῖ κανείς στό κακό, μᾶλλον διχοστασία παρά εἰρήνη θά ὀνομασθῆ».
Comments
Post a Comment