Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ
ΚΙΒΩΤΟΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ
Περασαν αιωνες απο την δημιουργια των πρωτων ανθρωπων στην γη. Οι πρωτοι ανθρωποι απηλαυσαν την μακαριοτητα. Εκπτωτοι, ομως, απο τον Παραδεισο, εχασαν τον προσανατολισμο τους, λησμονησαν τον αληθινο Θεο και παραδοθηκαν σε παντος ειδους ακολασιες. Οι αμαρτιες τους εφθασαν σε τετοιο βαθμο, που προκαλεσαν την δικαιη οργη του Θεου. Ου μη καταμεινη το πνευμα μου εν τοις ανθρωποις τουτοις εις τον αιωνα δια το ειναι αυτους σαρκας (Γεν. 6, 3). Και παιρνει την αποφαση. "Απαλειψω τον ανθρωπο, ον εποιησα απο προσωπου τησ γης". (Γεν. 6, 7), Θα εξαφανισω το ανθρωπινο γενος, διοτι με παροργισε.
Θελει να αλλαξει την παλαια ζυμη και με νεο φυραμα να δημιουργησει νεα γενια, η οποια θα ζει συμφωνα με το αγιο Θελημα Του και θα Τον ευαρεστει. Και το νεο φυραμα ηταν ο δικαιος Νωε. Ο ανθρωπος αυτος αποτελουσε εξαιρεση μεσα στην γενια εκεινη την σκολια και διεστραμμενη
(Φιλιπ. β' 15). Πιστευε στον αληθινο Θεο και ζουσε συμφωνα με τις εντολες Του. Και για την εναρετη ζωη του ο Θεος τον αμειβει.
Ετσι ο Νωε παιρνει την εντολη απο τον Θεο να κατασκευασει την κιβωτο, μεσα στην οποια θα σωζοταν αυτος και η οικογενεια του και ολα τα ειδη των ζωντανων οργανισμων, τα τετραποδα της γης, τα πετεινα του ουρανου. Ο δικαιος Νωε κατασκευασε την κιβωτο και εκτελεσε ολα οσα του παρηγγειλε ο Θεος. Και οταν ολα ηταν ετοιμα και ολοι μπηκαν στην κιβωτο, ο Θεος την σφραγισε απ εξω και ευθυς "ερραγησαν πασαι αι πηγαι της αβυσσου, και οι καταρρακται του ουρανου ηνεωχθησαν. Και εγενετο υετος επι της γης τεσσαρακοντα ημερας και τεσσαρακοντα νυκτας" (Γεν. 7, 11-12) και η κιβωτος "επεφερετο επανω του υδατος" (Γεν. 7, 18).
Ο κατακλυσμος πλεον ηταν πραγματικοτητα και η καταστροφη του ανθρωπινου γενους, γεγονος αληθινο. Σωθηκαν μονον οσοι μπηκαν στην κιβωτο και αυτο γιατι "η κιβωτος προμηνυε, το μεγάλο μυστηριο της σωτηριας μας, το οποιο επροκειτο να πραγματοποιηθει με το ξυλο του Σταυρου και τα υδατα του Βαπτισματος μεσα στην κιβωτο της Εκκλησιας του Χριστου", συμφωνα με τους Πατερες. Τοτε ο κατακλυσμος της αμαρτιας προκαλεσε τον κατακλυσμο των υδατων και η κιβωτος ηταν το μεσο σωτηριας του ανθρωπινου γενους.
Στην Καινη Διαθηκη, η αποκορυφωση της αμαρτιας κατεβασε τον Υιο και Λογο του Θεου απο τον ουρανο στην γη, οπου και εγκαινιασε την νεα κιβωτο, την Εκκλησια, μεσα στην οποια μπορει να εισελθει και να σωθει ο καθε πιστος. Η Εκκλησια του Χριστου αρδευεται απο την λογχευθεισα πλευρα του Χριστου απο την οποια εξηλθε "αιμα και υδωρ" συμβολα του βαπτισματος και της θειας Ευχαριστιας, και ζωογονηθηκε την ημερα τησ Πεντηκοστης με την καθοδο του Παναγιου Πνευματος στους μαθητες του Χριστου και δι αυτων σε ολους τους πιστους ολων των αιωνων.
Αλλα τι ειναι Εκκλησια: Η Εκκλησια ειναι μυστηριο και ειναι δυσκολο να την προσδιορισει κανεις, γιατι στεκεται στην γη, αλλα πολιτευται στον ουρανο. "Εκκλησια ειναι η συναξη και η συναθροιση των Χριστιανων. Ολοι οι Χριστιανοι, ολων των αιωνων και μεχρι συντελειας του κοσμου, οι οποιοι εχουν την αυτην ορθη πιστη, κοινωνουν τα αυτα θεια μυστηρια, αναγνωριζουν ως κεφαλη και αρχηγο τον Ιησου Χριστο και αποτελουν μία πνευματική οικογένεια ενα πνευματικο σωμα, το μυστικο σωμα του Χριστου, το οποιο κυβερναται απο κληρικους, που εχουν την αποστολικη διαδοχη, αυτο περιπου ειναι Εκκλησια" (π. Διονυσιος Μπεκος).
Και ο Αγιος Ιγνατιος θα πει: "Οπου αν η ο Χριστος Ιησους, εκει η καθολικη, Εκκλησια". Σ αυτην την νεα και μυστηριωδη κιβωτο μας καλει και μας προσκαλει ο Κυριος μας να εισελθουμε. Στην κιβωτο του Νωε μπηκε γερακι και βγηκε παλι γερακι. Μπηκε λυκος και βγηκε παλι λυκος. Στην Εκκλησια μπαινει κανεις γερακι και βγαινει περιστερι, μπαινει λυκος και βγαινει προβατο, μπαινει φιδι και βγαινει αρνι, οχι επειδη μεταβαλλεται η φυση του, αλλα επειδη διωχνεται μακρια η κακια, κατα τον ιερο Χρυσοστομο.
Αλλα πως θα γινουμε μελη της Εκκλησιας: Ηδη με το αγιο Βαπτισμα ειμαστε μελη της. Θα παραμεινουμε σ αυτην οταν συνεχως συσφιγγουμε τις σχεσεις μας και ενωνομαστε με τον Χριστο, δια των οποιων παραμενουμε στην κιβωτο της Εκκλησιας και σωζομαστε.
Ας θελησουμε να εισελθουμε και εμεις σ αυτην την κιβωτο! Τοτε, οσα κυματα και οσες φουρτουνες και αν σηκωσει ο διαβολος, δεν θα μπορεσει να μας βλαψει. "Πολλα τα κυματα και χαλεπον το κλυδωνιον. Αλλ' ου δεδοικαμεν, μη καταποντισθωμεν", τονιζει ο ιερος Χρυσοστομος. Θα επιπλεουμε, μεσα στην κιβωτο τησ Εκκλησιας, πανω απο τον κατακλυσμο των δυσκολιων και των κινδυνων, χωρις να φοβομαστε μηπως πνιγουμε.
"Επί γάρ πέτρας εστηκαμεν. Μαινέσθω η θάλασσα, πέτραν διαλύσαι ου δύναται. Εγειρέσθω τά κύματα, τού Ιησού τό πλοίον καταποντίσαι ουκ ισχύει", Ας σηκωθούν οσα κύματα θέλουν καί ας λυσσομανούν οι εχθροί. Τήν κιβωτό τού Χριστού δέν μπορεί κανείς νά καταποντίσει. Εμείς ας μείνουμε μέσα σ' αυτήν καί η σωτηρία της ψυχής μας θά ειναι ασφαλής καί βαβαία".
( Σημείωσις: Τό αρθρον αντεγράφη από τό ωραίο περιοδικό "ΛΥΔΙΑ", τεύχος 542, Μάιος 218)
Περασαν αιωνες απο την δημιουργια των πρωτων ανθρωπων στην γη. Οι πρωτοι ανθρωποι απηλαυσαν την μακαριοτητα. Εκπτωτοι, ομως, απο τον Παραδεισο, εχασαν τον προσανατολισμο τους, λησμονησαν τον αληθινο Θεο και παραδοθηκαν σε παντος ειδους ακολασιες. Οι αμαρτιες τους εφθασαν σε τετοιο βαθμο, που προκαλεσαν την δικαιη οργη του Θεου. Ου μη καταμεινη το πνευμα μου εν τοις ανθρωποις τουτοις εις τον αιωνα δια το ειναι αυτους σαρκας (Γεν. 6, 3). Και παιρνει την αποφαση. "Απαλειψω τον ανθρωπο, ον εποιησα απο προσωπου τησ γης". (Γεν. 6, 7), Θα εξαφανισω το ανθρωπινο γενος, διοτι με παροργισε.
Θελει να αλλαξει την παλαια ζυμη και με νεο φυραμα να δημιουργησει νεα γενια, η οποια θα ζει συμφωνα με το αγιο Θελημα Του και θα Τον ευαρεστει. Και το νεο φυραμα ηταν ο δικαιος Νωε. Ο ανθρωπος αυτος αποτελουσε εξαιρεση μεσα στην γενια εκεινη την σκολια και διεστραμμενη
(Φιλιπ. β' 15). Πιστευε στον αληθινο Θεο και ζουσε συμφωνα με τις εντολες Του. Και για την εναρετη ζωη του ο Θεος τον αμειβει.
Ετσι ο Νωε παιρνει την εντολη απο τον Θεο να κατασκευασει την κιβωτο, μεσα στην οποια θα σωζοταν αυτος και η οικογενεια του και ολα τα ειδη των ζωντανων οργανισμων, τα τετραποδα της γης, τα πετεινα του ουρανου. Ο δικαιος Νωε κατασκευασε την κιβωτο και εκτελεσε ολα οσα του παρηγγειλε ο Θεος. Και οταν ολα ηταν ετοιμα και ολοι μπηκαν στην κιβωτο, ο Θεος την σφραγισε απ εξω και ευθυς "ερραγησαν πασαι αι πηγαι της αβυσσου, και οι καταρρακται του ουρανου ηνεωχθησαν. Και εγενετο υετος επι της γης τεσσαρακοντα ημερας και τεσσαρακοντα νυκτας" (Γεν. 7, 11-12) και η κιβωτος "επεφερετο επανω του υδατος" (Γεν. 7, 18).
Ο κατακλυσμος πλεον ηταν πραγματικοτητα και η καταστροφη του ανθρωπινου γενους, γεγονος αληθινο. Σωθηκαν μονον οσοι μπηκαν στην κιβωτο και αυτο γιατι "η κιβωτος προμηνυε, το μεγάλο μυστηριο της σωτηριας μας, το οποιο επροκειτο να πραγματοποιηθει με το ξυλο του Σταυρου και τα υδατα του Βαπτισματος μεσα στην κιβωτο της Εκκλησιας του Χριστου", συμφωνα με τους Πατερες. Τοτε ο κατακλυσμος της αμαρτιας προκαλεσε τον κατακλυσμο των υδατων και η κιβωτος ηταν το μεσο σωτηριας του ανθρωπινου γενους.
Στην Καινη Διαθηκη, η αποκορυφωση της αμαρτιας κατεβασε τον Υιο και Λογο του Θεου απο τον ουρανο στην γη, οπου και εγκαινιασε την νεα κιβωτο, την Εκκλησια, μεσα στην οποια μπορει να εισελθει και να σωθει ο καθε πιστος. Η Εκκλησια του Χριστου αρδευεται απο την λογχευθεισα πλευρα του Χριστου απο την οποια εξηλθε "αιμα και υδωρ" συμβολα του βαπτισματος και της θειας Ευχαριστιας, και ζωογονηθηκε την ημερα τησ Πεντηκοστης με την καθοδο του Παναγιου Πνευματος στους μαθητες του Χριστου και δι αυτων σε ολους τους πιστους ολων των αιωνων.
Αλλα τι ειναι Εκκλησια: Η Εκκλησια ειναι μυστηριο και ειναι δυσκολο να την προσδιορισει κανεις, γιατι στεκεται στην γη, αλλα πολιτευται στον ουρανο. "Εκκλησια ειναι η συναξη και η συναθροιση των Χριστιανων. Ολοι οι Χριστιανοι, ολων των αιωνων και μεχρι συντελειας του κοσμου, οι οποιοι εχουν την αυτην ορθη πιστη, κοινωνουν τα αυτα θεια μυστηρια, αναγνωριζουν ως κεφαλη και αρχηγο τον Ιησου Χριστο και αποτελουν μία πνευματική οικογένεια ενα πνευματικο σωμα, το μυστικο σωμα του Χριστου, το οποιο κυβερναται απο κληρικους, που εχουν την αποστολικη διαδοχη, αυτο περιπου ειναι Εκκλησια" (π. Διονυσιος Μπεκος).
Και ο Αγιος Ιγνατιος θα πει: "Οπου αν η ο Χριστος Ιησους, εκει η καθολικη, Εκκλησια". Σ αυτην την νεα και μυστηριωδη κιβωτο μας καλει και μας προσκαλει ο Κυριος μας να εισελθουμε. Στην κιβωτο του Νωε μπηκε γερακι και βγηκε παλι γερακι. Μπηκε λυκος και βγηκε παλι λυκος. Στην Εκκλησια μπαινει κανεις γερακι και βγαινει περιστερι, μπαινει λυκος και βγαινει προβατο, μπαινει φιδι και βγαινει αρνι, οχι επειδη μεταβαλλεται η φυση του, αλλα επειδη διωχνεται μακρια η κακια, κατα τον ιερο Χρυσοστομο.
Αλλα πως θα γινουμε μελη της Εκκλησιας: Ηδη με το αγιο Βαπτισμα ειμαστε μελη της. Θα παραμεινουμε σ αυτην οταν συνεχως συσφιγγουμε τις σχεσεις μας και ενωνομαστε με τον Χριστο, δια των οποιων παραμενουμε στην κιβωτο της Εκκλησιας και σωζομαστε.
Ας θελησουμε να εισελθουμε και εμεις σ αυτην την κιβωτο! Τοτε, οσα κυματα και οσες φουρτουνες και αν σηκωσει ο διαβολος, δεν θα μπορεσει να μας βλαψει. "Πολλα τα κυματα και χαλεπον το κλυδωνιον. Αλλ' ου δεδοικαμεν, μη καταποντισθωμεν", τονιζει ο ιερος Χρυσοστομος. Θα επιπλεουμε, μεσα στην κιβωτο τησ Εκκλησιας, πανω απο τον κατακλυσμο των δυσκολιων και των κινδυνων, χωρις να φοβομαστε μηπως πνιγουμε.
"Επί γάρ πέτρας εστηκαμεν. Μαινέσθω η θάλασσα, πέτραν διαλύσαι ου δύναται. Εγειρέσθω τά κύματα, τού Ιησού τό πλοίον καταποντίσαι ουκ ισχύει", Ας σηκωθούν οσα κύματα θέλουν καί ας λυσσομανούν οι εχθροί. Τήν κιβωτό τού Χριστού δέν μπορεί κανείς νά καταποντίσει. Εμείς ας μείνουμε μέσα σ' αυτήν καί η σωτηρία της ψυχής μας θά ειναι ασφαλής καί βαβαία".
( Σημείωσις: Τό αρθρον αντεγράφη από τό ωραίο περιοδικό "ΛΥΔΙΑ", τεύχος 542, Μάιος 218)
Comments
Post a Comment