ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΕΝ ΕΞΑΜΙΛΙΟΙΣ
ΓΝΗΣΙΑΟΡΘΟΔΟΞΟΣΕΚΚΛΗΣΙΑΤΗΣΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣΜΕΣΟΓΑΙΑΣΚΑΙΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
ΕΠΙΣΚΟΠΕΙΟΝΑΓΙΑΣΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ-ΚΟΡΩΠΙΑΤΤΙΚΗΣ 194 00 Τ.Θ. 54 ΚΟΡΩΠΙ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΛ. 2106020176
Α.Π. 1037
Πρὸς
ἅπαντατὸνὑφ᾽ἡμᾶςἱερὸνκλῆρον,
τὰμοναχικὰτάγματακαὶτὸνπιστὸνλαὸντοῦΘεοῦ.
ΑΠΟΦΑΣΙΣ
ΤΩΝ ΕΝ ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙ ΣΥΝΕΛΘΟΝΤΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ ΕΠΙΤΗΕΟΡΤΗΤΩΝΑΓΙΩΝΜΑΡΤΥΡΩΝΚΗΡΥΚΟΥΚΑΙΙΟΥΛΙΤΤΗΣ
1. Τὴν 15ην Ἰανουαρίου 2024 ἐ.ἑ., ἡμεῖς, οἱὑπογράφοντεςτὴνπαροῦσανἐπίσκοποι, ἐξεδώσαμεντὴνἡμετέρανἀπόφασινμὲΑ.Π.1028,ἡὁποίαἐκοινοποιήθηεἰςἄπανταςτοὺςἐνδιαφερομένουςκαὶδιελάμβανεμεταξὺἄλλωντὰἀκόλουθα:
«Α.Ἀνακαλοῦμεντὰςὑπογραφὰςμαςἐκτῶνκάτωθιἐγγράφωνκαὶἀπορρίπτομεν:
1. τὸ «ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΝ ΠΡΑΚΤΙΚΟΝ» τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου τῆς 24ης Νοεμβρίου 2018•
2. τὸ «ΠΡΑΚΤΙΚΟΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΣ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΔΙΑΛΟΓΟΥ» τῆς 10ης
Ἰανουαρίου2019,ὑπογραφὲνεἰςτάἘξαμίλιαΚορινθίας•καὶ,
3. τὸν «ΤΟΜΟΝ ΕΝΩΣΕΩΣ» τῆς 27ης Ἰανουαρίου 2019, τὸνσυγγραφένταὑπότοῦἐπ. Εὐσταθίου, συμπεριλαμβανομένης καὶτῆςεἰςαὐτόν συνημμένης «ΚΟΙΝΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΙΣΤΕΩΣ» τῆς 26ης Ἰανουαρίου 2019.
Β. Περαιτέρω, ἀποδεχόμεθα, συνομολογοῦμεν, συνυπογράφομεν καὶδιατρανοῦμενἐπὶ μέρους καὶ καθ’ ὁλοκληρίαν:
1. τήνἀπόΜαΐου2004καὶὑπ.Ἀ.Π.357,ΟΜΟΛΟΓΙΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥΠΙΣΤΕΩΣ
τοῦΜητροπολίτουΜεσογαίαςκαὶΛαυρεωτικῆςΚηρύκου•
2. τήνἀπό 21 Σεπτεμβρίου 2006 ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ τῆςΜητροπολιτικῆς τότε Ἱερᾶς Συνόδου ὑπὸτοῦ Μητροπολίτου Μεσογαίας καὶΛαυρεωτικῆςΚηρύκου, ἡ ὁποῖα περιλαμβάνει καὶτὴνὉμολογίαντοῦἉγίου Γρηγορίου τοῦΠαλαμᾶ•
3. τὰςκάτωθικαθαιρετικὰςἀποφάσειςτῶνΣυνοδικῶνΔικαστηρίων:
α) ὑπ. Ἀ.Π. 532, ἡμ. 28/10/2009, περὶ καθαιρέσεως τοῦ πρώην Μητροπολίτη Πειραιῶς Νικολάου Μεσσιακάρη, ἐπὶτοῦὑπ’ Ἀ.Π. 492/2/15.1.2009 κατηγορητηρίου,
β) ἀπόφασιν, ἡμ. 18/02/2011 ἐ.ἑ., περὶ καθαιρέσεως τοῦΣεβαστιανοῦ Σταύρου, εἰςτὴνὑπόθεσινὑπ᾽ ἀριθμὸν 1, τοῦ Πρωτοβαθμίου Συνοδικοῦ Δικαστηρίου, συγκροτηθέντοςεἰςΛεμεσὸντῆς Κύπρου τὴν 18/02/2011, μεταξὺ ΜητροπολίτουΚιτίουΠαρθενίου-καταγγέλλοντος-καιΣεβαστιανοῦΣταύρου
-κατηγορουμένου,ἐπὶτοῦὑπ’Ἀ.Π.575/26.11.2010κατηγορητηρίου,
ὡςἀείποτεἰσχυούσαςκαὶὡς πραγματευομένας εἰς βάθος ἅπαντατὰσοβαρὰ θέματα πίστεως, ὁμολογίαςκαὶἀποστολικῆςδιαδοχῆς, που ὡδήγησανεἰςτὰ σχίσματα τοῦ 2005 καὶ 2007 ἀντιστοίχωςκαὶὡςδιατυπώσασαςτὰςὀρθοδόξους θέσεις καὶτὴνδιαχρονικὴν μας ὁμολογίαν πίστεως, ἡ ὁποῖαἦτο, εἶναικαὶθὰπαραμείνῃἀναλλοίωτος, καὶ ἡ ὁποῖαἀντικατοπτρίζειτὸνδιαχρονικόνἀγῶνανκαὶὁμολογίαντῆςἘκκλησίαςἀπὸτὸ 1924, 1937, 1948, 1997, 2005, 2007 καὶἐντεῦθεν.
4. τὴνἀπὸ 15 Ἰουνίου 2014 καὶ Ἀ.Π. 673 ΔΙΑΚΗΡΥΞΙΝ - ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ τῆςἘνδημούσηςἹερᾶς Συνόδου τῆςἀπανταχοῦ Γνησίας ὈρθοδόξουἘκκλησίας. […]»
2. Πέραντῶνἀνωτέρω,εἰςμίανπροσπάθειανθεραπείαςκαὶἐπιλύσεωςτοῦτότεκαὶνῦνὑφισταμένουσχίσματοςἐζητήσαμενἐγγράφωςκαὶἐπισήμωςτὰἐξῆς:
«Γ.Καλοῦμενἅπανταςτοὺςἐπισκόπουςκαὶκληρικοὺς,πρὸςθεραπείαντοῦὑφισταμένου σχίσματος καὶπρὸςἀποφυγὴν παγιώσεως αὐτοῦ:
1. νὰἀποδεχθῶσικαὶσυνυπογράψωσιμεθ᾽ ἡμῶνἅπαντατὰἀνωτέρω που ἀποδεχόμεθα, συνομολογοῦμεν, συνυπογράφομενκαὶδιατρανοῦμεν, ἐπὶ μέρους καὶ καθ’ ὁλοκληρίαν• καὶδὴ, τὰςκαθαιρετικὰςἀποφάσεις που ἀναφέρονταιὺπὸ Β3, α) καὶ β) ἀνωτέρω.
2. εἰςπερίπτωσιν που διαφωνῶσιμὲοἱονδήποτεἐκτῶνἀνωτέρωἀποδεχομένων, συνομολογουμένων, συνυπογραφομένωνκαὶδιατρανουμένωνὑφ᾽ ἡμῶν, ἐπὶ μέρουςἤκαθ᾽ὁλοκληρίαν,νὰκαταθέσωσινεἰςἡμᾶς,γραπτῶς,ἐντὸςπροθεσμίας 20 ἡμερῶνἀπὸτὴνἡμερομηνίαν λήψεως ὑπ᾽ αὐτῶντῆςπαροῦσηςἀποφάσεώς μας, τὴνσυγκεκριμένηνκαὶτεκμηριωμένηνδιαφωνίαν των καὶνὰὑποβάλωσινγραπτῶςἐξειδικευμέναςεἰσηγήσειςπρὸςδιόρθωσιντῶνὅσωνθεωροῦσινὅτιχρήζουσι διορθώσεως, τὰὁποίαἀφοῦἐξετασθώσιν, θὰληφθῶσινἐπ᾽ αὐτῶναἱπροσήκουσαιἀποφάσειςκαὶθάἐνημερωθώσι δεόντως•
3. νὰδώσωσιγραπτῶςκαὶ δημοσίως, τόσον εἰςἡμᾶςὅσονκαὶεἰςτὸεὐσεβὲςἐκκλησιαστικὸν πλήρωμα, ἰκανοποιητικὰςἐξηγήσειςδιὰτὸπῶς, τὸ γιατί, ἐπὶτῇ βάσει τίνος ἤτίνωνἹεροῦΚανόνοςἤἹερῶνΚανόνων,ἤἐπὶποίαςἐκκλησιαστικῆς ἤἄλληςβάσεως,ἐτέλεσαντὴνκηδείανἐνὸςἐκτὸςκοινωνίαςαἱρετικοῦ
«ἐπισκόπου» ἤτοιτοῦΦιλοθέουΤουρτούνηκαὶἐπὶτῇ βάσει τίνος ἤ τίνων Ἱεροῦ Κανόνος ἤἹερῶνΚανόνων,ἤἐπὶποίαςἐκκλησιαστικῆςἤἄλληςβάσεωςτελοῦσινεἰςαὐτὸν μνημόσυνα•
4. νὰδηλώσωσιγραπτῶςκαίἐνυπογράφωςὅτι τόσον οἱἴδιοιὅσονκαίὁὑφ᾽αὐτοῖςκλῆροςδὲνἀναγνωρίζουσινοὔτετιμῶσινὡς «ἁγίους» οὔτεκαὶἔχουσινπρὸςπροσκύνησινεἰκόνες ἤ λείψανα κανενὸς προσώπου ποὺἐτελεύτησενἐκτὸςἘκκλησίαςκαἰἐκτὸς κοινωνίας, εἴτεδιὰπροσωπικοὺςεἴτεδιὰὀποιουσδήποτεἄλλους λόγους, ὅσον «ἐπαρκείς» καὶἐὰνθεωροῦσιναὐτοὺς,περιλαμβανομένων ὀνομαστικῶςκαὶσυγκεκριμένωςτῶν Γλυκερίου καὶἸωάννουΜαξίμοβιτς•
5. νὰἀνακαλέσωσι πάσας τὰςληφθεῖσας, εἴτεσυλλογικῶςεἴτεμεμονωμένως, ἀποφάσειςἀπὸτὴν 6ην Μαΐου 2023 μέχρι τῆς σήμερον ἡμέρας, περιλαμβανομένου καὶτοῦ παρανόμου «διορισμοῦ» τοῦἐπ. Ἄργους Γερασίμου εἰςδῆθεν «ἐπίσκοπονΤριμυθοῦντος»•
6. νὰἀποδοκιμάσωσινἀπεριφράστωςκαὶἐμπράκτως, ἄνευοὐδεμίαςὑπεκφυγῆς, τὰςἐκδήλως παρανόμους καὶἀντικανονικὰςἐνεργεὶαςτοῦἐπ. Κιτίου Παρθενίου, περιλαμβανομένης καὶτῆς μονίμουἐγκαταλείψεωςτῆςἐπισκοπικῆςτοῦἕδραςκαὶτῆςαὐτοβούλουἐγκαταστάσεωςκαὶἐπιβάσεωςαὐτοῦεἰςῬουμανίανκαὶεἰςτὴνἐκεῖτοπικὴνἘκκλησίανκαὶπαύσωσινὰπαρέχωσινεἰςαὐτὸνκάλυψινκαίἀμνήστευσινεἰςτὴνσωρεὶανκανονικῶν παραπτωμάτων αὐτοῦ.»
3. Μὲτὴνὡςἄνωρηθεῖσανἡμετέρανἀπόφασινἐδίδετο,περαιτέρω,περιθώριον20ἡμερῶνπρὸςἀνταπόκρισιν, συμμόρφωσινκαὶδιόρθωσιντῶνκακῶς κειμένων.
4. Παρὰ ταύτα, ἐντούτοις, οὐδεμίανἀπάντησιν, πολλῷδἐμάλλονοὐσιαστικὴν,ἤσοβαρὴνἤ ἄλληνἐξήγησινἐλάβομεν,παρὰμόνονεἰσεπράξαμεντὴνπεριφρόνησιν,τὴνχλεύηνκαὶ
τὴνἀπαξίωσιν, τὰὁποῖαεἰσπράττομεν μέχρι τῆς σήμερον, ἔξικαὶ πλέον μῆναςμετᾶ. Τούτα καταδεικνύασιὅτι, εἴτεοἱ παραλήπτες τῆςὡςἄνωἡμετέραςἀποφάσεωςδὲνἀντελήφθησαντὴνσοβαρότητανκαὶκρισιμότηταναὐτῆς, εἴτεὅτιἀντελήφθησαναὐτὰἀλλὰτὰὑποτιμούσι, ὅπερχεῖρον. Τὸχείριστον, ὅμως, εἶναιὅτιοἱπαραλῆπταιἐξακολουθοῦσινὰφρονοῦσιντὰὅσα κακόδοξα τοὺςκατελογίσθησαν, ὄχι μόνον ἄνευοὐδεμίας διαθέσεως πρὸςδιόρθωσιν, ἀλλὰμᾶλλον διολισθαίνοντες ἔτι περαιτέρω εἰςἀντορθοδόξουςκαὶἀντικανονικὰς πράξεις καὶἐπιδιώξεις, περιλαμβανομένων τῆςἐκπεφρασμένηςἐπιθυμίας των νὰἀποκαταστήσωσιντὸνἤδηκαθαιρεθένταποτὲ Κορινθίας Κάλλιστονκαὶτῆςἐπιμονῆς των νὰὑποστηρίζωσιν ποικιλοτρόπως καὶγενναιοδώρως,λόγῳκαὶἔργῳ,τὰςσχιστικὰςκαὶἀποσχιστικὰςἐνεργείαςεἰςτὰςτοπικὰςἐκκλησίας, Κύπρου, Ρουμανίας, ἙλλάδοςκαὶΒρεταννικῶν Νήσων.
5. Σημειώνομενδιὰἄλλην μίαν φορὰνὅτι, οὐδέποτεἀφέστημενἐκτῶν θέσεων καὶἀποφάσεων που ἐλήφθησανἀπὸτὴνΠανορθόδοξονΣύνοδονπρὸτῆς «ἐνώσεως» του 2019 καὶὅτιπροεχωρήσαμεννὰδεχθῶμενεἰς κοινωνίαν τὸνἤδηκεκμηκόταγέροντανΠαχώμιονκαὶτοὺςπερὶαὐτόν,ἐπίτῇβάσειτῶνδιαβεβαιώσεωνποὐἐδόθησανὅτιτὰὅσα θέματα πίστεως καὶὁμολογίαςἐθέσαμενκατὰτὴνδιεξαγωγὴντοῦ διαλόγου, ἔγινανἀποδεκτά. Δυστυχῶς, οἱγενναιοδώρωςκαὶἐπιεικῶς δεχθέντες ὑπανεχώρησαν, ἀκολουθοῦσιν πλέον μίαν παντελώς ἀντορθόδοξον, ἀντικανονικόν, ἀντεκκλησιαστικόνκαὶ, τολμῶμενεἰπεῖν, ἐκκλησιομάχονπορείαν, μὴ βουλόμενοι συνιέναι.
6. Ἐπαναλαμβάνομεν,λοιπόν,τὰλεχθένταεἰςτὴνὡςἄνωἡμετέρανἐπιστολὴν:
«ἡ ἐπισκοπικὴ μας συνείδησιςδὲνμαςἐπιτρέπειτὴνσυνέχισιντῆςκοινωνίαςμετὰτῶνμὴὀρθοδόξωςκαὶὀρθῶςφρονούντωνκαἰδὴμετὰτῶν κοινωνούντων τοῖςἀκοινωνήτοις, ὅπερπαντελῶςἀπαράδεκτον (βλ. καν. Ι᾽, ΙΑ᾽ Ἁγ. Ἀποστόλων, Β᾽ Ἀντιοχείαςκ.ἄ.)».
7. Διό,στοιχοῦντεςεἰςτὰὅσαἐγράψαμενκαὶἀπεφασίσαμενεἰςτὴνπροηγηθεῖσανἡμετέρανἐπιστολήνκαὶεἰςτὸτοῦἀποστόλου Παύλου «Διὸἐξέλθετεἐκμέσουαὐτῶνκαὶἀφορίσθητε, λέγειΚύριος, καὶἀκαθάρτουμὴἅπτεσθε,κἀγὼεἰσδέξομαιὑμᾶς»(Β᾽Κορ.,6, 17), ἀποφασίζομενὡςἀκολούθως:
Α.Ἐπαναλαμβάνομενκαἰἐπιβεβαιοῦμενὅλαὅσαἐγράψαμεν, ὑπεγράψαμενκαὶἀπεφασίσαμενμὲτὴνἀπὸ 15 Ἰανουαρίου 2024 ἐ.ἑ., Α.Π.1028 ἡμετέρανἐπιστολήν.
Β.Ἀποκηρύττομεν, ἀκυρώνομενκαὶκαταδικάζομεντὴνἔνωσινποὺἐπετεύχθητὴν 27η Ἰανουαρίου 2019 καὶἐπαναφέρομεντὸπρὸαὐτῆςἰσχῦονἐκκλησιαστικὸνκαθεστῶς.
Γ. Διακόπτομεν κάθε ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν καὶδιαγράφομενἐκτῶνδιπτύχωντῆςἘκκλησίαςτοὺς δεχθέντας εἰς κοινωνίαν τὴν 27ην Ἰανουαρίου2019.
ΕΛΗΦΘΗτὴν14ηνἸουλίου2024ἐ.ἑ..
ΣΥΝΕΤΑΧΘΗαὐθημερόν.
+ὉΜεσογαίαςκαὶΛαυρεωτικῆς,Κήρυκος
+ὉΚένυας,Ματθαῖος
+ὉΚιέβου,Σεραφεὶμ
+ὉΜερκίαςκαὶΒρεττανικῶνΝήσων,Σωζόμενος
+ὉΜπακάου,Ναθαναὴλ
Comments
Post a Comment